Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Carnetele de munca


de Clublegislatiamuncii.ro la 27 Mai. 2011


Se impune returnarea carnetelor de munca la angajator


Un ordin recent al MMFPS aproba PROCEDURA prin care angajatorii vor detine carnete de munca ale salariatilor pentru care inspectoratele teritoriale de munca pastrau, completau si certificau legalitatea inregistrarilor efectuate in carnetele de munca.

Ordinul MMFPS nr.1.083/2011 a fost publicat in Monitorul oficial nr.171 din 10 martie a.c.

Procedura are in vedere completarea carnetelor de munca aflate la inspectoratele teritoriale de munca cu datele aferente pana la 31 decembrie 2010 si certificarea acestora, urmand sa fie predate angajatorilor pana la 30 iunie 2011, conform unei programari care se face publica de catre ITM.

Procedura mai prevede ca pentru carnetele de munca pe care angajatorii le-au pastrat la sediu, in baza aprobarii obtinute in acest sens, angajatorii trebuie sa verifice completarile cu toate datele precizate in Procedura, pentru ca apoi carnetele sa fie duse la ITM pentru certificare si contrasemnare, in baza programarii stabilite de Inspectoratul teritoriala de munca. Actul normativ stabileste ce anume urmareste inspectorul in procedura de verificare a carnetelor de munca, circuitul documentelor, procedura in caz ca inspectorul are observatii pentru care se impune returnarea carnetelor de munca la angajator.

Carnetele de munca pastrate la sediul angajatorilor trebuia sa fie predate acestora, dupa ce au fost certificate si contrasemnate de inspectoratul teritorial de munca, pana la data de 31 martie 2011.

Inspectoratele teritoriale de munca trebuia sa predea angajatorilor prevazuti la art. 3 alin. (1) carnetele de munca ale salariatilor, certificate si contrasemnate pentru valabilitatea inscrierilor efectuate, pana la data de 31 martie 2011.

Procedura este insotita de anexe cu modele de procese verbale de predare-primire a carnetelor de munca, adecvate situatiilor si etapelor procedurale.

Articole conexe:

Ultima ora:

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

2 comentarii

Comentarii



vasile stanciu 2012-03-10 16:27:25

este legala semnarea de catre un coleg pentru alt angajat care este autorul lucrari juridice si recursurilor la un angajator -administratie publica. Lucrarea se expediaza la instanta cu semnatura conducatorului; ex doi cu semnatura celui care a redactat documentrul ramane in arhiva interna . SE SEMNEAZA DE INTOCMITOR cu bara de catre alt coleg si seful ierarhic.
Daca da, in ce baza legala se poate semna si nu contrasemna astfel de lucrari emise de la serv. juridic?
Ma confrunt cu acest fapt si cred ca este nelegal.
Va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez in situatia data.

Guse Valentin 2011-07-07 15:51:41

Referitor la cartile de munca:
- Exista o hotarare de guvern in care cartile de munca se vor da de la ITM la firme si apoi la utilizator pana la sfarsitul lunii iulie.
Intrebarea mea este cum si in cat timp?

TOP RASPUNSURI 2018
Buna ziua! Sunt angajata intr-o societate de stat, in luna februarie 2018 salariul meu si tichetele de masa au fost...[citeste mai mult]
Publicat la data 19 Iun. 2018 7 raspunsuri
Buna ziua, in perioada 03.1990-05.1991 am lucrat la S.C. NUCLEARMONTAJ Bucuresti Platforma C.N.E. Cernavoda. Acesta...[citeste mai mult]
Publicat la data 18 Iun. 2018 3 raspunsuri
Buna ziua,Am urmatoarea situatie: am trimis in revisal CIM-ul pentru o angajata care a anuntat in prima zi de munca...[citeste mai mult]
Publicat la data 20 Iun. 2018 1 raspuns
1.Un salariat care este angajat pe perioada determinata, mai trebuie transmis in revisal incetarea daca a fost trecuta...[citeste mai mult]
Publicat la data 21 Iun. 2018 1 raspuns
Un angajat isi inregistreaza pe data de 8 iunie,demisia,incepand cu data de 11iunie.Adica o scrie vineri, (vineri...[citeste mai mult]
Publicat la data 22 Iun. 2018 1 raspuns
1. La pontajul pentru persoanele care lucreaza 12h, ore de zi, este bine daca urmatoarea zi este pontata ca fiind...[citeste mai mult]
Publicat la data 21 Iun. 2018 1 raspuns