Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Control de la ITM: ce documente solicita Inspectorul ITM?


de Clublegislatiamuncii.ro la 15 Aug. 2011


Inevitabil vine si controlul ITM in firma fiecaruia. Presupunem ca Inspectorul ITM a avut acces in unitate, a apucat chiar sa chestioneze o serie de angajati, si ajungem la partea la care se spune "actele la control". Intrebarea este: ce acte poate solicita Inspectorul ITM?


Atentie: atragem atentia asupra faptului ca aveti obligatia de a pune la dispoziNia inspectorilor de munca documentele solicitate, sub sanctiunea amenzii contraventionale intre 4.500 lei si 9.000 lei.

Solicitarea documentelor privind relaNiile de munca, respectiv sanatatea si securitatea in munca este o procedura specifica in cadrul fiecarei inspectii.

Documentele solicitate pot fi dosare de personal, registre, documente de evidenNa precum si orice informatii utile desfasurarii controlului. Prezentarea documentelor poate fi insoNita si de solicitarea de a procura fotocopii ale acestora.

Documente solicitate angajatorilor in vederea efectuarii controlului

Principalele documente solicitate de catre inspectorii de munca vizand atat statutul unitaNii, cat si relatiile de munca si securitatea si sanatatea in munca.

I. Documente generale

 - Statutul unitatii:

 - Actul constitutiv al persoanei juridice, certificat unic de inregistrare, certificat constatator/certificat inscrieri mentiuni etc.;

 - Actul de identitate al persoanei fizice angajator;

 - Registrul unic de control;

 - Stampila, imputernicire pentru persoana care reprezinta unitatea in timpul controlului, daca controlul se efectueaza in prezenta unei alte persoane decat administratorul societatii;

 - Copie CI/BI/pasaport al reprezentantului legal al persoanei juridice si al persoanei imputernicite (dupa caz).

II Documente specifice relatiilor de munca


 - Contractele individuale de munca ale salariatilor si dosarele de personal ale acestora (acte de studii, calificari, avize, autorizaNii, atestate, autorizatii de munca, persmise de sedere in scop de munca);

 - Dovezi privind indeplinirea obligaNiei de informare;

 - Actele privind incheierea, modificarea, executarea, suspendarea contractelor individuale de munca (acte aditionale, decizii);

 - State de plata a salariilor;

 - Foi colective de prezenNa, condica de prezenta;

 - Dovada acordarii drepturilor salariale;

 - Programarea concediului de odihna la nivel de societate (dovada efectuarii in natura sau compensarea in bani a zilelor de CO ramase neefectuate la incetarea contractului individual de munca;

 - Actele de incetare a raporturilor de munca si dovada eliberarii carnetelor de munca, a adeverintelor de vechime (unde este cazul);

 - Dovada achitarii comisionului datorat ITM si a depunerii la ITM a declaratiilor fiscale pana la data de 01.02.2011 aferente lunii decembrie 2010;

 - Regulamentul intern;

 - Contract colectiv de munca aplicabil sau dovada initierii negocierii contractului colectiv de munca la nivel de unitate, pentru unitatile cu cel putin 21 de salariati;

 - Completare si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor;

 - Completarea si transmiterea registrului de evidenta a zilierilor:

 - Notificarile catre reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative si ITM/A.M.O.F.M in cazul concedierilor colective;

 - Scrisoarea de informare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative in cazul transferurilor colective, conform Legii nr. 67/2006

 - Dovezile de informare si consultare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative pe subiectele reglementate de Legea nr. 467/2006

 - Sistemul de reglementari interne al angajatorului.

III. Documente specifice sanatatii si securitatii in munca

 - Baza decizionala a structurii organizatorice a activitatii de prevedere si protectie a sanatatii si securitatii in munca, decizia de desemnare a lucratorilor sau serviciu intern sau contractul de prestari servicii incheiat pentru externalizarea serviciului de prevenire si protectie;

 - Instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate;

 - Planul de prevenire si protectie;

 - Decizia de numire si regulamentul de funcNionare a Consiliului de Sanatate si Securitate in Munca in cazul in care societatea are mai mult de 50 de salariati;

 - Lista echipamentelor tehnice din cadrul firmei;

 - Dovada verificarii/masuratorii continuitatii centurii de impamantare respectiv masurarea rezistentei de dispersie la prizele de pamant;

 - Fisele individuale de protectia muncii;

 - Decizia de numire a lucratorilor desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor;

 - Dovada asigurarii supravegherii medicale a salariatilor prin serviciul de medicina muncii;

 - Lista de dotare a salariatilor cu echipament individual de protectia muncii; dovada acordarii materialelor igienico – sanitare;

 - Avizul tehnic ISCIR pentru EM ce intra sub incidenta ISCIR.

IV. Chestionarea angajatorului (in scris sau verbal) in legatura cu specificul activitatii;

Clarificarea unor aspecte rezultate din completarea chestionarelor de identificare a persoanelor prezente la locul de munca controlat si a datelor rezultate din documentele puse la dispozitie de catre angajator se face si prin discutarea acestora cu reprezentantul unitatii, in timpul controlului.

Astfel, va puteNi astepta sa fiNi chestionati in legatura cu : 

- formele de angajare utilizate in cadrul unitatii (contracte individuale de munca

- durata acestora, normele de munca; contractele civile de prestari servicii; raporturile juridice cu lucratorii zilieri);

 - durata timpului de munca si a timpului de odihna;

 - organizarea timpului de lucru (programul de lucru, munca in zilele de sambata sau duminica sau in zilele declarate sarbatori legale); 

- situatia juridica a unor salariati (existenta unor stari conflictuale); 

- existenta persoanei cu atributii privind sanatate si securitatea in munca,

 - periodicitatea controalelor de medicina a muncii.

Chestionarea se poate face prin discutie libera, dar nu este exclusa solicitarea unui punct de vedere scris al angajatorului asupra unor aspecte.

Ultima ora:

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

0 comentarii

Comentarii


TOP RASPUNSURI 2018
Buna ziua! Unui angajat care a avut CIM pe perioada determinata de un an de zile i se prelungeste CIM-ul, tot pe...[citeste mai mult]
Publicat la data 08 Aug. 2018 1 raspuns
Barbat nascut in luna august 1960 . Stagiu de cotizare 36 ani si 5 luni, din care: 10ani si 3 luni in grupa I ( LEGEA...[citeste mai mult]
Publicat la data 07 Aug. 2018 1 raspuns
Buna ziua, sunt nascuta pe data de 18.12.1959. Sunt angajata incepand cu 04.10.1978 si in prezent. Am inteles ca varsta...[citeste mai mult]
Publicat la data 07 Aug. 2018 3 raspunsuri
Buna ziua, vreau sa stiu cum pot sa aflu in mediul online, daca sunt sau nu angajat.Se poate afla chestia asta online?...[citeste mai mult]
Publicat la data 08 Aug. 2018 1 raspuns
Buna ziua sotul meu are 58 de ani si o vechime de39 de ani ar putea iesi la pesie anticipat?Daca se poate as dori sa...[citeste mai mult]
Publicat la data 10 Aug. 2018 1 raspuns
Buna ziua!Daca un angajat (bugetar) are cerere de CO aprobata in perioada 10-24.08.2018, si revine asupra ei pt a...[citeste mai mult]
Publicat la data 10 Aug. 2018 1 raspuns