ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Concediere Nemotivata


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

In primul rand vreau sa va multumesc anticipat pentru serviciul pe care il oferiti gratuit.

Trecand la subiect:

Lucrez la o tipografie de un an cu contract pe perioada nedeterminata. Acum doua saptamani am primit o notificare de concediere care suna asa:

"Va aducem la cunostinta ca datorita scaderii volumului de lucrari, S.C. G****** ** ***** S.R.L. este obligata sa efectueze o reducere de personal si sa reorganizeze activitatea departamentului DTP.
Conform art. 73 din Codul Muncii, sunteti in preaviz de 20 zile lucratoare incepand cu data de 31.01.2013, urmand ca incepand cu data de 28.02.2013 contractul dumneavoastra de munca sa fie reziliat, iar in termen legal sa primiti decizia de incetare."

Intrebarea mea este: In ce conditii o companie are voie sa restructureze un post?

Ce inseamna volum de munca si cum poate fi cuantificat? Dupa cum vad eu lucrurile profitul nu tine numai de volum. Poti avea 3 contracte mai profitabile decat 30 alte contracte. In orice caz, culmea e ca perioada sarabatorilor de iarna e cea ma prolifica din industria tipografica, prin urmare scuza este neadevarata.

As mai vrea sa aflu daca notificarea e valabila dpdv legal si ce pot face?

Cristian Mircea
 User  Cristian Mircea
a intrebat la 15 Feb. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

4 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Cristian Mircea la 17 Feb. 2013
Departamentul nu se trece in Contractul de munca, ci in fisa postului. In contractul de munca se trece doar functia / ocupatia corespunzatoare cf. Codului Ocupatilor din Romania (COR). Vedeti ce apare in fisa postului si de asemenea unde in organigrama interna este plasata pozitia dvs. Puteti solicita organigrama la departamentul HR, ei ar trebui sa o aiba.

Referitor la protectia muncii, este adevarat ce vi s-a spus. Trebuia sa existe un instructaj de protectia muncii inainte sa semnati acea fisa, sa vi se explice ce riscuri sunt, prevenire etc. si nu doar sa semnati fisa respectiva.

Abuzul fizic este o mare problema, puteti face plangere inclusiv la politie. Nu este in regula un astfel de comportament. Faceti sesizare si catre ITM, dar mai ales la politie daca aveti si dovezi, cu atat mai bine!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Cristian Mircea
 User Cristian Mircea
a raspuns userului Ioana Popa la 15 Feb. 2013
Va multumesc pentru raspunsul rapid!

Intradevar, notificarea, desi semnata, nu include nimic altceva. Din cate vad, uitandu-ma la modelul atasat de dvs, lipsesc multe din ea.

Am o mare teama ca si contractul de munca are cateva neregularitati. In primul rand in contract nu se specifica departamentul in care sunt incadrat, doar pozitia - Referent marketing - care nu are nicio legatura cu departamentul DTP specificat in notificare.

Si ar mai fi ceva tocmai am aflat de la o cunsotinta ca ceea ce am semnat eu pentru protectia muncii trebuia insotita si de un soi de seminarii, ceea ce nu s-a intamplat. Am semnat si atat, chiar am intrebat daca nu trebuie sa ne si explice cineva ceva si mi s-a zis ca nu e obligatoriu. Este adevarat? In ce mod se pot folosi aceste informatii in tribunal? Daca isi bate angajatii dar acestia nu recunosc in fata legii, de frica, se poate face ceva?

Acum, va rog sa imi scuzati naivitatea, eu nu ma pricep absolut deloc in domeniu, de aceea apelez cu incredere la expertiza dvs. Va multumesc inca o data pentru timpul acordat comunitatii!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 15 Feb. 2013
Dupa ce primiti decizia de concediere, o puteti contesta in instanta in termen de 45 de zile de la data comunicarii ei, la Tribunalul de care apartineti in functie de domiciliul dvs. Aceste elemente ar trebui sa le regasiti in cuprinsul deciziei de incetare. Este cam tot ce puteti face, odata ce se dispune concedierea. Fara ajutorul instantei nu aveti cum sa dovediti ilegalitatea concedierii.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 15 Feb. 2013
In orice conditii, inclusiv atunci cand nu mai are nevoie de postul respectiv sau cand externalizeaza activitatea. Situatie in care sunteti notificat privnd concedierea si primiti preavizul legal.

Notificarea insa are cateva mici probleme, si anume:
- articolul de lege indicat nu este corect, preavizul se acorda in temeiul art. 75 si nu 73.
- daca doar atat scrie in ea, nu e semnata, atunci nu este ok. Nu ar trebui sa fie telegrama ci un document de valoarea. Va redau un model si dvs va puteti da seama daca sunt sau nu lipsuri.


NOTIFICARE


Catre: Dl/D-na ....................................,

domiciliat/a in............, judetul ............, str. ............, nr. ...., bl. ..., scara..., et. ..., ap. ..., sect..., CNP ..........................

Sc .................. Srl, societate organizată şi care funcţionează ?n conformitate cu legislaţia din Rom?nia, cu sediul social ?n Str. .........., Nr. ..., Bl. ?, Sc. ?, Et. ?, Ap?, sector...., localitate ........., av?nd CIF: ............. , ?nregistrată la Registrul Comerţului sub nr. .............. , reprezentată legal de către domnul ............, ?n calitate de administrator (denumită ?n continuare ?Societatea?),

Av?nd ?n vedere:

Hotăr?rea Asociatului Unic / AGA cu nr.......... prin care s-a decis desfiinţarea unui post ?n cadrul Sc .............. Srl;
Desfiinţarea postului de ......,., post ocupat de dumneavoastră.

Vă comunicăm următoarele:

?ncep?nd cu data de ....................postul de....................pe care-l ocupaţi ?n cadrul Sc ......................... Srl a fost desfiinţat, ?n temeiul preevederilor art. 65 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

Ca urmare a acestui fapt, contractul individual de muncă ?ncheiat ?ntre dumneavoastră şi Sc .................... Srl pentru acest post, ?nregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă .......... sub nr. ......................, va ?nceta ?n termen de 20 zile lucrătoare de la comunicarea prezentei notificări, scop ?n care se va emite decizia de concediere conform dispoziţiilor legale ?n vigoare.
?n cadrul Societăţii nu sunt disponibile alte locuri de muncă corespunzătoare pregătirii profesionale şi capacităţii dumneavoastră de muncă. (angajatorul, teoretic nu are aceasta obligatie in cazul concedierii individuale, dar la nivelul practicii judiciare din instanta s-a stabilit ca angajatorul ar trebui sa prezinte posturile vacante si pentru angajatii aflati in concediere individuala)

Prezenta notificare NU REPREZINTĂ DECIZIE DE CONCEDIERE, reprezent?nd informare privind desfiinţarea postului ocupat ?n prezent de dumneavoastră şi acordarea termenului de preaviz prevăzut de dispoziţiile legale aplicabile.
La expirarea termenului de preaviz, acordat prin prezenta şi precizat la punctul 2 de mai sus, se va proceda la ?ncetarea contractului individual de muncă al dumneavoastră cu Societatea, ?n conformitate cu dispoziţiile art. 65 şi 75 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, prin emiterea unei decizii de concediere.


Sc ......................Srl

Am luat la cunoştinţă azi,...............
Prin:.............................
Salariat: Dl/D-na .....................


Alte intrebari despre Concediere

TOP RASPUNSURI 2024