ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Salariu realizat


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua!
Va rog sa imi spuneti daca pot fi platiti muncitorii cu ?salariu realizat?, mai mic decat minimum pe economie, in conditiile in care nu este de lucru tot timpul.
Daca da, ce acte se intocmesc?Cum se trece in Revisal?

Va multumesc!

Adaugata in: Drepturi salariale
Adina D
 User  Adina D
a intrebat la 13 Feb. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

8 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Adina D la 13 Feb. 2013
Nu, decizia nu poate fi colectiva pentru ca in cuprinsul ei figureaza salariul, pe de o parte, iar pe de alta se inmaneaza un exemplar salariatului. Daca ar cuprinde salariile tuturor angajatorilor si le-ati comunica fiecaruia ce salarii au restul angajatorilor ati inclaca prevederea din Codul muncii referitoare la asigurarea confidentialitatii salariului.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adina D
 User Adina D
a raspuns userului Ioana Popa la 13 Feb. 2013
Va multumesc mult.
As vrea sa mai intreb daca se poate intocmi o decizie colectiva pt toti salariatii.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 13 Feb. 2013
Este acel asa-numit somaj tehnic, iar pentru dispunerea lui se intocmeste o decizie de suspendare si se opereaza in Revisal in termen de 20 de zile lucratoare de la data suspendarii, cf. HG 500/2011.

Angajator .............................................................................................
Adresa ..................................................................................................
?nregistrată la Registrul Comerţului din ............... sub nr. J.../...../.............
C.U.I. ....................................................................................................
Telefon: ......................................./Fax: ..............................................


DECIZIE DE SUSPENDARE - ?NTRERUPERE ACTIVITATE TEMPORARĂ - ŞOMAJ TEHNIC

DECIZIA NR.....................
Data ..........................


Administratorul SC ......................... dl/d-na....................................................;

?n baza hotăr?rii Adunării generale a asociaţilor-asociat unic din data de ..............................cu privire la ?ntreruperea temporară a activităţii societăţii, ca urmare a (motive) ......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
?n baza prevederilor art. 52 lit. c) şi art. 53 din Codul muncii;

?n temeiul prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale si a prerogativelor stabilite prin actul constitutiv al societăţii,

DECIDE:

Art.1. ?ncep?nd cu data de ........................ se suspendă contractul individual de muncă al d-lui/dnei .................................................... av?nd funcţia de ......................................... ?n cadrul societăţii, conform art. 52 lit. c) din Codul muncii.

Art. 2. Dl/dna............................................... va beneficia de indemnizaţie de .................%1 din salariul de bază, ?n sumă de.................... lei.

Art. 3. Pe durata suspendării, dl/dna............................................................se află la dispoziţia societăţii2.

Art. 4. - (1) Compartimentul Resurse Umane şi Contabilitate vor aduce la ?ndeplinire prevederile prezentei decizii.
(2) Prezenta decizie ?şi produce efectele ?ncep?nd cu data de .......................... .


REPREZENTANŢI LEGALI ANGAJATOR3,
....................................................
L.S.





Note:

1 Nu mai puţin de 75%. Astfel, Pe durata reducerii şi/sau ?ntreruperii temporare a activităţii, salariaţii implicaţi ?n activitatea redusă sau ?ntreruptă, care nu mai desfăşoară activitate, beneficiază de o indemnizaţie, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mică de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 52 alin. (3).
2 Prin negocieri la nivelul unităţii sau instituţiei se stabileşte dacă salariaţii vor răm?ne ?n incinta unităţii ?n aşteptarea reluării activităţii sau la domiciliu, de unde să poată fi convocaţi la unitate.
3 Reprezentantul legal sau altă persoană competentă să emită decizii. De exemplu: Director General, Director Economic, precum şi Şef Resurse Umane şi aviz juridic.


Reducerea programului de la 5 la 4 zile reprezinta o noua suspendare, pe care de asemenea o operati in Revisal si o transmiteti catre ITM, in acelasi termen, pe baza unei decizii similare.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 13 Feb. 2013
Este posibila o astfel de masura, legea o permite pentru situatiile in care angajatorul nu are activitate suficienta.

Daca angajatorul nu are de lucru poate recurge la masura intreruperii temporare a activitatii, cu plata unei indemnizatii de 75% din salariul de baza, masura care duce la suspendarea CIM. Iar in acest caz salariatul va primi un venit mai mic decat salariul din contract, sub forma unei indemnizatii, avand ca temei legal chiar Codul muncii. Daca perioada de intrerupere sau reducere a activitatii depaseste 30 de zile lucratoare, angajatorul poate dispune reducerea programului de lucru de la 5 la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului.

Art. 52
(1) Contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:
c) in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare;

(3) In cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Art. 53
(1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3) .
(2) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului apatean claudia la 13 Feb. 2013
Nu va recomand Ar fi o transformare a CIM din norma intreaga in CIM cu timp partial.
Schimbarea normei de lucru se face cu respectarea Art. 107 din codul muncii republicat
(1) Angajatorul este obligat ca, in masura in care este posibil, sa ia in considerare cererile salariatilor de a se transfera fie de la un loc de munca cu norma intreaga la unul cu fractiune de norma, fie de la un loc de munca cu fractiune de norma la un loc de munca cu norma intreaga sau de a-si mari programul de lucru, in cazul in care apare aceasta oportunitate.
(2) Angajatorul este obligat sa informeze la timp cu privire la aparitia unor locuri de munca cu fractiune de norma sau cu norma intreaga, pentru a facilita transferurile de la norma intreaga la fractiune de norma si invers. Aceasta informare se face printr-un anunt afisat la sediul angajatorului.
(3) O copie a anuntului prevazut la alin. (2) se transmite de indata sindicatului sau reprezentantilor salariatilor.
(4) Angajatorul asigura, in masura in care este posibil, accesul la locuri de munca cu fractiune de norma la toate
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Apatean Claudia
 User Apatean Claudia
a raspuns la intrebare la 13 Feb. 2013
SAU DACA MODIFICATI NORMA DE LUCRU
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adina D
 User Adina D
a raspuns la intrebare la 13 Feb. 2013
Va multumesc!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 13 Feb. 2013
CODUL MUNCII REPUBLICAT
ART 164 (3) Angajatorul este obligat sa garanteze in plata un salariu brut lunar cel putin egal cu salariul de baza minim brut pe tara.
Aceste dispozitii se aplica si in cazul in care salariatul este prezent la lucru, in cadrul programului, dar nu poate sa isi desfasoare activitatea din motive neimputabile acestuia, cu exceptia grevei.
(4) Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este adus la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului.

Numai daca se suspenda CIM pe baza unei solicitari de concediu fasra plata puteti face acest lucru

Alte intrebari despre Drepturi salariale

TOP RASPUNSURI 2024