Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Cine are dreptul sa transmita REVISAL-ul ? Cabinetele de Contabilitate au dreptul?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua, rog raspuns cat mai urgent si va rog sa se lamureasca odata problema persoanelor care au dreptul sa lucreze cu REVISAL. Am fost ieri la sedinta la CECCAR si am aflat ca, CABINETELE INDIVIDUALE DE CONTABILITATE nu au dreptul sa tina revisalul.
Solutiile sunt:
1. sa te angajezi si o ora pe luna la firme dupa care ele se vor inscrie la Autoritatea Nationala de Supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal si fac o decizie prin care ne numeste ca persoana ce lucreaza cu REVISAL.
2.sa iti faci un PFA numai pentru transmiterea REVISAL exista vreun CAEN care iti da aceasta posibilitate???? sigur ca nuā??.
3. sau sa lucrezi printr-un SC.
Ce parere aveti? In rest nu s-a discutat nimic. Ce facem acuma noi contabilii autorizati sau experti care functionam, bineinteles, in CABINETE INDIVIDUALE DE CONTABILITATE?
Am propus sa ia legatura CECCARU-ul cu ITM-ul si sa adauge un cod CAEN pentru a putea tine revisalul cabinetele de contabilitate. Dar chestia asta trebuia gandita inainte sa se schimbe revisalul. Ce vom face? Ce stiti si voi despre acest lucru care intereseaza pe o multime de persoane?

Adaugata in: Legislatia muncii
Cristina Catana
 User  Cristina Catana
a intrebat la 08 Sep. 2011
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

5 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 16 Sep. 2011
Revin cu o completare: persoana nominalizata prin decizie de numire trebuie sa fie din randul angajatilor companiei. Dupa semnarea unui CIM cu timp partial, angajatorul va va putea desemna prin decizie de numire pentru completarea si transmiterea REVISAL catre ITM.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Radu Anton la 16 Sep. 2011
Conform HG 500/2011 toate cele trei variante sunt valabile. Angajatorul are ca varinate desemnarea unei persoane prin decizie de numire sau incheierea unui contract de prestari servicii. In cazul deciziei de numire, va puteti angaja cu un contract cu timp partial la firma pentru care doriti sa completati REVISAL iar angajatorul va intocmi o decizie de numire, nefiind necesara inregistrarea ei la ITM.

Pentru a putea semna un contract de prestari servicii cu o companie in vederea completarii si transmiterii REVISAL, trebuie sa aveti personalitate juridica fie ca PFA fie ca SRL. In ambele cazuri este necesara inregistrarea la ORC cu CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca.

Ordinul 1918/ 2011 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 587/ 19.08.2011, prevederile cuprinse in acest ordin intrand astfel in vigoare.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Olga Minodora
 User Olga Minodora
a raspuns la intrebare la 09 Sep. 2011
legal va faceti un SRL/PFA cu caen 7830 servicii de salariazare si emiteti separat factura dar daca faceti SRL puteti adauga si contabilitatea
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Olga Minodora
 User Olga Minodora
a raspuns la intrebare la 09 Sep. 2011
rocedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, sunt stabilite prin Ordinul M.M.F.P.S. nr. 1918/2011.

Prin adresa 0017483/08.08.2011, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ne informeaza ca pentru completarea si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in baza H.G. nr. 500/2011, nu este necesara inregistrarea ca operator de date cu caracter personal, indiferent daca operatiunea se realizeaza direct de angajator sau de catre un prestator de servicii. Angajatorul in calitate de operator de date cu caracter personal si persoanele nominalizate de acesta sau prestatorii de servicii in calitate de imputerniciti, au celelalte obliga??ii stabilite de Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
http://www.itmiasi.ro/revisal3.html
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Radu Anton
 Consultant Radu Anton
a raspuns la intrebare la 08 Sep. 2011
Mentiuni privind prestatorii de servicii constand in completarea si transmiterea ReviSal, sunt facute de art. 2 alin. 6 ??? 11 din HG 500/2011. Astfel:
6 Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. 5 din Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.
7 Prestatorii prevazuti la alin. 6 nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de angajator.
8 In situatia prevazuta la alin. 6, angajatorul are obligatia informarii, in scris, a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii.
9 Contractarea serviciului de completare si transmitere a registrului nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite de prezentul act normativ.
10 Angajatorii/prestatorii care opereaza efectiv in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 , cu modificarile si completarile ulterioare.
11 Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.

Totodata, art. conform art. 5 alin. 3 din acelasi act normativ, prevede ca procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, dupa adoptarea solutiei tehnice a registrului in format electronic si in functie de aceasta.

Ordinele emise de conducatorii organelor administratiei publice centrale de specialitate se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in concordanta cu art. 11 alin. 1 din Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislative pentru elaborarea actelor normative, republicata.
In conformitate cu art. 12 alin. 3 din acelasi act nomativ, ordinele emise de conducatorii organelor administratiei publice centrale de specialitate intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, daca in cuprinsul lor nu este prevazuta o data ulterioara. Atunci cand nu se impune ca intrarea in vigoare sa se produca la data publicarii, in cuprinsul acestor acte normative trebuie sa se prevada ca ele intra in vigoare la o data ulterioara stabilita prin text.

Astfel, ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, daca in cuprinsul lui nu este prevazuta o data ulterioara.

Pana la acest moment nu este publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nici un ordin de ministrului muncii, familiei si protectiei sociale care sa precizeze conditiile necesare a fi indeplinite de catre prestatorii de servicii de completare si transmitere a registrului insa pe site-ul inspectiei muncii se afla Ordinul 1918 din 25 iulie 2011, nepublicat in Monitorul Oficial.

Potrivit acestui ordin, nepublicat, pana in prezent in Monitorul Oficial, in vederea inregistrarii prestatorilor de servicii la inspectoratele teritoriale de munca, angajatorii au obligatia de a informa in scris inspectoratele teritoriale de munca despre incheierea contractului cu prestatorul cu care a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului. Informarea inspectoratului se va efectua in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari servicii.

Informarea consta intr-o adresa intocmita de angajator, care va cuprinde:
- denumirea prestatorului de servicii;
- certificatul de inregistrare al prestatorului, eliberat de Registrul Comertului;
- dovada inregistrarii prestatorului ca operator de date cu caracter personal, conform prevederilor Legii 677/2001 ;
- data la care s-a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului.

In cazul incetarii sau rezilierii contractului de prestai servicii, angajatorul va comunica inspectoratului teritorial de munca acest fapt, cel tarziu la data incetarii sau rezilierii, in vederea eliberarii unei noi parole angajatorului.

Completarea registrului general de evidenta a salariatilor ReGes prin utilizarea aplicatiei puse la dispozitie de Inspectia Muncii se face in conformitate cu instructiunile de utilizare obtinute de pe pagina de internet a Inspectiei Muncii www.inspetiamuncii.ro sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de munca.

Alte intrebari despre Legislatia muncii

TOP RASPUNSURI 2018
Buna ziua, Sunt la pensie partial anticipata si as dori sa stiu daca pot sa muncesc cu program de maxim 4 ore, dar sa...[citeste mai mult]
Publicat la data 11 Dec. 2018 1 raspuns
De la 1 ianuarie 2019 se măresc salariile cadrelor didactice. Ași dori să īmi spuneți pānă la ce dată se pot...[citeste mai mult]
Publicat la data 12 Dec. 2018 1 raspuns
Bună ziua. Pe fluturașul de salariusub salariul brut, īmi apare scris cu cāt anume sunt plătit pe ora normala și ore...[citeste mai mult]
Publicat la data 12 Dec. 2018 1 raspuns
Buna ziua,Va rog sa ma lamuriti intr-o privinta.Doresc sa inchei un al doilea contract de munca la stat pt 7 ore/ zi.in...[citeste mai mult]
Publicat la data 12 Dec. 2018 1 raspuns
Anul viitor in luna august 2019 la implinirea virstei de pensinare de 65 de ani voi avea circa 45 ani de vechime in...[citeste mai mult]
Publicat la data 17 Dec. 2018 3 raspunsuri