ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Consecinte nepredare lucrari la vechiul loc de munca odata cu plecare prin transfer


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Sunt functionar public iar odata cu restructurarea A.N.A.F. - ului am plecat cu transfer in interesul serviciului dintr-o administratie fiscala a acesteia din provincie la o alta directie de administrare fiscala din cadrul ANAF din Bucuresti.

La plecare mi s-a dat bineinteles si nota de lichidare in care mi-a fost semnat ca nu am datorii si pentru predarea lucrarilor ( de catre inlocuitorul sefului de birou , caci nu se stia cine este noul sef acesta urmand sa fie numit tot in procedura reorganizarii ). De fapt nici nu am avut anume lucrari incredintate pe perioada in care am activat acolo , nici nu am preluat anumite dosare fiscale si nici nu le-am predat mai departe , toate acestea ramanand acolo in evidenta biroului de executare silita persoane fizice.
Cu ocazia numirii noului sef de birou , mi se trimite la actualul loc de munca o adresa prin care mi se cere sa
ma deplasez la fostul loc de munca , citez " in vederea predarii lucrarilor ce v-au fost incredintate pe perioada in care ati activat la... " . Intrebarea mea este:
Trebuie sa ma prezint obligatoriu la fostul loc de munca?
Ce considerati ca trebuia sa predau?
Daca nu am preluat decat unele dosare fiscale sau adrese - pentru care am semnat in condica de corespondenta dar pe care le-am dat mai departe sau au ramas in interiorul biroului si nici intr-un caz nu le-am luat cu mine , ce as putea sa mai predau?
Ce consecinte ar fi daca nu s-a incheiat intre mine si inlocuitorul sefului de birou nici un act de predare - primire documente (gen Proces verbal de predare - primire )?
Ce consecinte juridice ar aparea daca nu as raspunde de nici un fel la somatia trimisa prin adresa si care face referire la art.103, alin (1) din Legea nr.188/1999 privind statutul Functionarilor Publici?
Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri!

Aurel Dumitru
 User  Aurel Dumitru
a intrebat la 31 Oct. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Aurel Dumitru la 01 Nov. 2013
Am inteles care este problema. Odata ce vi s-a semnat fisa de lichidare, apostrofarea nu are niciun fel de valoare, si cu atat mai mult una juridica. Iar daca acele dosare nu au fost la dvs si nu sunt la dvs actiunea lor nu se justifica, repet. Predarea lor nu are nicio legatura cu finalizarea, sunt doua lucruri distince. Seful de birou ar trebui sa verifice daca aceste dosare sunt sau nu la persoanele care le puteau prelua, inainte de a trage concluzia ca nu sunteti in regula.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Diana D
 User Diana D
a raspuns userului Ioana Popa la 31 Oct. 2013
Va multumesc pentru raspuns. O seara buna!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Aurel Dumitru
 User Aurel Dumitru
a raspuns userului Ioana Popa la 31 Oct. 2013
Nu , problema cred ca este ... de alta natura . Se stie de faptul ca mi s-a eliberat fisa de lichidare si chiar inlocuitorul de atunci al sefului de birou este apostrofat acum de actualul sef de birou ca " nu trebuia sa-mi semneze fisa pana ce nu predam ... toate lucrarile " , care lucrari , repet , nu erau unele care trebuiau finalizate neaparat numai de catre mine.
Nota : dosarele fiscale ale persoanelor fizice includ diverse titluri de creanta ( amenzi , cheltuieli judiciare , decizii de impunere, alte debite , datorate bugetului de stat ) potrivit carora respectivii contribuabili li se aplica procedura de executare silita pentru sumele datorate si neplatite . In principal aceste dosare pot fi preluate si gestionate de diversi salariati de-a lungul timpului pana cand se achita , de bunavoie sau prin executare silita , toate creantele datorate statului , dupa care se claseaza de cei care raspund la data respectiva de ele.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului diana d la 31 Oct. 2013
Sesizati ITM pentru ca angajatorul este obligat sa va elibereze documentele cerute, inclusiv cele necesare pentru somaj. Daca nu reusiti asa, actionati insitutia in instanta de judecata sau incercati sa mergeti mai sus, la Ministerul de finante. Personal consider ca sunt situatii abuzive dataorate unei gestionari proaste a acestori reorganizari. Dar cred ca cel mai sigur mergeti la ITM sau in instanta.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Diana D
 User Diana D
a raspuns la intrebare la 31 Oct. 2013
Sunt aproximativ in aceeasi situatie. Eu mi-am pierdut locul de munca in urma reorganizarii, iar la finalul perioadei de preaviz doamnele de la resurse umane refuza sa-mi dea actele necesare dosarului pentru somaj pana nu predau dosarele profesionale ale angajatilor. Mentionez ca aceste dosare nu mi-au fost predate niciodata, ci doar am ajutat la gestionarea acestora. In plus, in fisa postului scrie clar ca le gestionez in colaborare cu colegele din cadrul biroului de resurse umane. Aceste colege trebuie la randul lor sa le predea la regiune si bineinteles ca ma obliga pe mine sa vin sa le termin (trebuie numerotate pagina cu pagina sute de dosare), desi ultima mea zi de preaviz a fost acum 10 zile. De asemenea, mi-au spus ca fosta sefa de resurse umane trebuie sa-mi semneze nota de lichidare (eu fiind la compartimentul de pregatire profesionala, nu la resurse umane). Iar aceasta fosta sefa,care acum lucreaza in alt birou(fiindca s-a desfiintat biroul de resurse umane si noul sef e la regiune), refuza acest lucru si ma cheama sa vin sa lucrez la numerotat dosare, dupa care sa le predau. Iar aceasta munca imi ia saptamani intregi. Ce pot face in aceasta situatie?
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 31 Oct. 2013
Cat timp nu ati avut lucrari in grija iar in fisa de lichidare este stipulat ca ati predat tot ce aveati de predat, personal nu vad rostul acestei solicitari. Incercati sa cereti o explicatie, sa vedetei de ce vi s-a trimis de fapt acel act, sa nu fie o gresala pe undeva, in evidentele lor.

Nu este necesar acel proces verbal daca v-au fost incredintate documentele in cauza, fisa de lichidare atesta ca nu ati ramas cu documetne nepradate. Incercati eventual sa le trimitei o copie scanata sau prin posta, poate au pierdut-o pe a lor.

Alte intrebari despre Legislatia muncii

TOP RASPUNSURI 2024