ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

serviciul intern de prevenire si protectie


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Institutia la care sunt angajata are un numar de 76 angajati. Pentru constituirea serviciului intern de prevenire si protectie au fost desemnate trei persoane care au urmat cursuri de SSM , doua persoane- cursuri cu o durata de 40 ore iar a treia persoana, cursuri cu o durata de 80 ore si un curs postuniversitar de evaluare a riscurilor in SSM de 240 ore. Cei de la ITM spun ca acele persoane care au absolvit cursul cu durata de 40 ore nu pot face parte din echipa serviciului intern de prevenire si protectie, deoarece nu respecta cerintele legii 319/2006. Care este opinia dumneavoastra ?

Gabriela Tache
 User  Gabriela Tache
a intrebat la 25 Ian. 2017
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Valentin Tudor
 User Valentin Tudor
a raspuns la intrebare la 19 Feb. 2017
Care este profilul de acticvitate al societatii?
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Valentin Tudor
 User Valentin Tudor
a raspuns la intrebare la 19 Feb. 2017
Art. 23. - (1) Serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care indeplinesc cel putin cerintele prevazute la art. 49 si, dupa caz, alti lucratori.

Art. 49. - (1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 27 Ian. 2017
Toti angajatorii trebuie sa organizeze "unul sau mai multe servicii interne" sau sa apeleze la un serviciu extern care sa desfasoare activitati de "securitate si sanatate in munca", potrivit HG nr. 955/08.09.2010 publicata in Monitorul Oficial nr.0661 din 27 Septembrie 2010.
Cele mai importante prevederi ale acestei hotarari:
-pentru societatile ce au pana la 9 salariati, angajatorul poate efectua singur activitatea de protectie si securitatea muncii. Conditia este ca aceasta persoana sa fie autorizata prin urmarea unui curs de specialitate de 40 ore. Societatea nu trebuie sa aiba ca obiect de activitate unul cu risc ridicat de inbolnavire sau accident (chimic, extractiv, paza si ordine)
-pentru societatile cu salariati de la 10 la 49 de persoane, angajatorul poate efectua singur activitatea de prevenire si protectia muncii, respectand conditiile de mai sus, la care se adauga cateva suplimentare, cum ar fi identificarea punctula a riscurilor de accident.
-pentru angajatorii cu mai mult de 50 de salariati trebuie stabilita cel putin o persoana responsabila cu securitatea in munca, autorizata conform procedurilor stabilite tot de acest act normativ.

Alte intrebari despre Legislatia muncii

Expertii nostri
Ioana Popa
George Andreescu Viviana Serni Radu Anton G Stancu violeta Georgescu adriana iancu
TOP RASPUNSURI 2024