ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Care este perioada de pastrare a fiselor de aptitudine?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
In HG 1169/2011, art. 38 stipuleaza pastrarea fiselor de aptitudine la angajator. Deoarece in fiecare an se elibereaza cate o fisa de aptitudine, inseamna ca fiecare salariat va avea un dosar cu asemenea documente.
As dori un raspuns concret privind perioada de pastrare a acestor fise, din legislatie reiesind faptul ca ele trebuie pastrate atat timp cat salariatul are contract cu angajatorul respectiv.
Va multumesc anticipat.
Cu stima,

Simion Sorin
 User  Simion Sorin
a intrebat la 20 Ian. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Simion Sorin la 29 Ian. 2015
Fisele de aptitudini fac parte din dosarul de personal al salariatului iar acesta se pastreaza pentru o perioada indelungata de timp. Legea Argivelor nationale prevede un termen de 75 de ani pentru pastrarea acestor dosare. In cazul desfiintarii angajatorului ele sunt date in pastrarea Arhivei.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Simion Sorin
 User Simion Sorin
a raspuns userului adriana iancu la 27 Ian. 2015
Va multumesc pentru raspuns, dar am am citeva remarci de facut: HG 1169/2011 modifica art. 38 din HG 355/2007, noua forma fiind aceasta: "Angajatorul păstrează lista locurilor de muncă cu riscuri profesionale și fișele de aptitudine".
Eu ma refer la aceasta formulare, care este confuza si din care ar rezulta faptul ca fisele de aptitudine se pastreaza pe perioada cat salariatul este angajatul firmei respective. La incheierea contractului individual de munca, fisa se poate distruge.
Vreau sa stiu daca am inteles corect.
Va multumesc.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 20 Ian. 2015
Hotar?re nr. 355 din 11/04/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor
Art. 36. - Lucratorii trebuie sa fie informati ?n legatura cu rezultatele proprii ale supravegherii sanatatii lor.
Art. 37. - Dosarul medical si fisa de expunere la riscuri profesionale se pastreaza la structura de medicina muncii unde s-au efectuat examenele medicale de angajare si examenul medical periodic.
Art. 38. - ?nregistrarile medicale sunt pastrate o perioada de timp cel putin egala cu durata medie de expunere - afectare a starii de sanatate, pentru fiecare categorie de risc profesional, astfel:
a) cabinetul de medicina muncii pastreaza dosarele medicale, fisele de expunere la riscuri profesionale si datele de morbiditate profesionala;
b) angajatorul pastreaza lista locurilor de munca cu riscuri profesionale si concluzia examinarii medicale (fisa de aptitudine);
c) ?n cazul schimbarii structurii de medicina muncii cu care a fost realizata supravegherea starii de sanatate a lucratorilor, ?nregistrarile medicale se predau noului cabinet de medicina muncii agreat de angajator.
Art. 39. - Lucratorul este obligat sa se prezinte la examenele medicale de supraveghere a sanatatii la locul de munca, conform planificarii efectuate de catre medicul de medicina muncii cu acordul angajatorului.
Art. 40. - Orice lucrator are dreptul sa consulte medicul specialist de medicina muncii, pentru orice simptome pe care le atribuie conditiilor de munca si activitatii desfasurate.
Art. 41. - La schimbarea locului de munca ?n alta unitate, lucratorului i se vor ?nm?na, la solicitare, copii ale dosarului sau medical si ale fisei de expunere la riscuri profesionale, pentru a fi predate la structura de medicina muncii a unitatii respective.
Art. 42. - Angajatorii ?n procedura de faliment vor informa structura de medicina muncii, care va preda la r?ndul ei ?nregistrarile medicale autoritatii de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz.
Art. 43. - La ?ntreruperea temporara sau definitiva a activitatii lucratorului, structura de medicina muncii va preda dosarul medical al acestuia medicului sau de familie.
Art. 44. - Medicul specialist de medicina muncii si medicul de familie al lucratorului se vor informa reciproc si operativ referitor la aparitia unor modificari ?n starea de sanatate a lucratorului.
Art. 45. - Pentru protectia sanatatii comunitare, ?n cazul sectoarelor cu riscuri (alimentar, zootehnic, farmaceutic, aprovizionare cu apa potabila, servicii catre populatie, cazare colectiva, piscine, salubritate etc.), examenele medicale la angajare, periodic, la reluarea muncii se pot completa cu examinarile specifice sectorului de activitate, la indicatia medicului specialist de medicina muncii.
Art. 46. - Dosarului medical ?i sunt aplicabile prevederile art. 21-25 din Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003, referitoare la dreptul la confidentialitatea informatiilor si viata privata a pacientului.
Art. 47. - Lucratorii au acces, la cerere, la toate informatiile referitoare la starea lor de sanatate.

Alte intrebari despre Sanatate si Securitate in Munca

TOP RASPUNSURI 2024