Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

indemnizatii la angajare din somaj


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


BUNA ZIUA!
Va rog sa imi spuneti daca am o luna de cind mi-am facut actele de somaj si mi-am gasit serviciu, mai primesc indemnizatie pina termin acele 12 luni de somaj? Daca da, cit la suta?
Ce acte trebuie sa duc si unde pt a intrerupe plata somajului? Va multumesc!!



Adaugata in: Somaj
Doina-mihaela Lupu
 User  Doina-mihaela Lupu
a intrebat la 20 Iul. 2013
Top 12 formulare obligatorii pentru legislatia muncii
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Top 12 formulare obligatorii pentru legislatia muncii"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 22 Iul. 2013
In cazul suspendarii indemnizatiei, repunerea in plata se face in baza cererii beneficiarului, termenul de depunere fiind de 30 de zile de la data incetarii contractului.

ART. 45 - Legea 76/2002
(3) Repunerea in plata, dupa suspendarea in conditiile alin. (1) lit. b), c) si e) - i), se face de la data depunerii cererii beneficiarului, dar nu mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data incetarii situatiei care a condus la suspendare.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 22 Iul. 2013
Depinde pe ce durata se face incadrarea. Daca va angajati cu contract pe durata nedeterminata sau pe o durata mai mare de 12 luni atunci veti primi 30% din valoarea indemnizatiei stabilite de Agentia de Somaj pana la finalul perioadei pentru care ar fi trebuit sa primiti indemnizatia intreaga, deci pana la terminarea celor 12 luni. Daca insa va incadrati pe durata determniata ce nu depaseste 12 luni indemnizatia se va suspenda si o veti putea relua la cerere dupa incetarea raportului de munca, daca nu se prelungeste acel contract. Temeiul legal il reprezinta legea 76/2002.

ART. 44
Incetarea platii indemnizatiilor de somaj acordate beneficiarilor are loc dupa cum urmeaza:
a) la data incadrarii in munca, conform legii, pentru o perioada mai mare de 12 luni;

ART. 45
(1) Suspendarea platii indemnizatiilor de somaj acordate beneficiarilor are loc dupa cum urmeaza:
c) la data incadrarii in munca, conform legii, pe o perioada de cel mult 12 luni;

ART. 72
(1) Persoanele prevazute la art. 17 alin. (1) si alin. (2) lit. c) carora li s-a stabilit dreptul la indemnizatia de somaj potrivit legii si care se angajeaza pentru program normal de lucru, conform prevederilor legale in vigoare, si, ca urmare a angajarii, le inceteaza plata indemnizatiei de somaj beneficiaza, din momentul angajarii pana la sfarsitul perioadei pentru care erau indreptatite sa primeasca indemnizatia de somaj, de o suma lunara, acordata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 30% din cuantumul indemnizatiei de somaj, stabilita si, dupa caz, reactualizata conform legii.
(2) Nu beneficiaza de prevederile alin. (1) persoanele care se incadreaza la angajatori cu care au fost in raporturi de munca sau de serviciu in ultimii 2 ani, precum si persoanele pentru care plata indemnizatiei de somaj a fost suspendata potrivit art. 45 alin. (1) lit. c), iar ulterior, ca urmare a schimbarii duratei contractului individual de munca, plata indemnizatiei de somaj inceteaza potrivit art. 44 lit. a).

ART. 73
(1) Persoanele prevazute la art. 72 beneficiaza de aceasta suma si in situatia in care, in perioada pentru care au dreptul la indemnizatia de somaj, le inceteaza raportul de munca sau de serviciu la primul angajator si se incadreaza la un alt angajator.
(2) Suma platita din bugetul asigurarilor pentru somaj, in cuantumul stabilit la art. 72, se acorda pentru situatia prevazuta la alin. (1) pana la sfarsitul perioadei pentru care persoana era indreptatita sa primeasca indemnizatia de somaj.

Pentru a primi cei 30% trebuie sa mergeti la Agentie cu actele doveditoare si o cerere tip prin care sa solicitati acordarea celor 30%. Lista documentelor o regasiti in HG 174/2002 actualizata privind normele de aplicare a legii 76/2002. La fel si cererea tip:

ART. 40
(1) Drepturile prevăzute la art. 72 din lege se acordă numai dacă persoanele ?ndreptăţite vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană sau a municipiului Bucureşti, unde se află ?n evidenţă, ?n termen de maximum 60 de zile de la data ?ncetării dreptului la indemnizaţie de şomaj ca urmare a angajării, următoarele documente:
a) cerere conform modelului prevăzut ?n anexa nr. 10;
b) ?nştiinţare emisă de angajator privind ?ncadrarea ?n muncă;
c) actul ?n baza căruia au fost ?ncadrate ?n muncă, ?n copie;
d) document emis de angajator, din care să rezulte că ?n ultimii 2 ani acesta nu a mai fost ?n raporturi de muncă sau de serviciu cu persoana respectivă.
(2) Sumele ne?ncasate de beneficiar se prescriu la expirarea termenului general de prescripţie de 3 ani, prevăzut de lege.

ART. 41
(1) Beneficiarul drepturilor prevăzute la art. 72 din lege va depune lunar, p?nă la data de 15 a fiecărei luni pentru luna expirată, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană sau a municipiului Bucureşti unde se află ?n evidenţă dovada emisă de angajator din care să reiasă că a fost ?ncadrat ?n muncă.
(2) ?n situaţia ?n care beneficiarul nu prezintă ?n termenul prevăzut la alin. (1) dovada ?ncadrării ?n muncă, plata drepturilor prevăzute la art. 72 din lege se va face o dată cu achitarea indemnizaţiilor de şomaj cuvenite şomerilor pentru luna ?n care beneficiarul a prezentat dovada.

ART. 42
Nu beneficiază de drepturile prevăzute la art. 72 din lege persoanele care, ?n perioada pentru care erau ?ndreptăţite să primească indemnizaţie de şomaj, ?şi pierd calitatea de angajat, cu excepţia persoanelor aflate ?n situaţia prevăzută la art. 73 alin. (1) din lege.


ANEXA 10
la norme

Către
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului .........../municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ................, codul numeric personal ..........., beneficiar/beneficiară al/a indemnizaţiei de şomaj, la data ?ncadrării ?n muncă, av?nd carnetul de evidenţă nr. .................., solicit acordarea drepturilor prevăzute la art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, av?nd ?n vedere că ?ncep?nd cu data de ............... sunt angajat/angajată ?n baza actului*) nr. ........./............ la unitatea ...................... din localitatea ................., ?n meseria/profesia ........................ .

Data Semnătura
.................. .........................

------------
*) Se va scrie numărul contractului individual de muncă sau al deciziei de numire.






Alte intrebari despre Somaj

TOP RASPUNSURI 2016
In 1981- 1985 am facut o facultate la zi . Perioada asimilata pentru pensie cum se calculeaza ?: exp ptr 1982 punc de...[citeste mai mult]
Publicat la data 28 Apr. 2016 1 raspuns
Buna ziua,dupa ce am instalat noua versiune REVISAL am constatat ca la 2 salariati in luna noiembrie 2011, cand s-a...[citeste mai mult]
Publicat la data 28 Apr. 2016 3 raspunsuri
Buna ziua!Cand se modifica salariul minim pe economie al unui angajat aflat in concediu medical la data majorarii...[citeste mai mult]
Publicat la data 29 Apr. 2016 1 raspuns
In sept.2015 s-a emis o hotarare a instantei de fond in care se spunea ca trebuie sa achit cheltuielile de judecata.Am...[citeste mai mult]
Publicat la data 28 Apr. 2016 1 raspuns
Buna ziua!In cazul unui salariat cu norma de 6 ore care lucreaza noapte, i se poate reduce programul cu o ora, respectiv...[citeste mai mult]
Publicat la data 28 Apr. 2016 1 raspuns
Se pot acorda tichete de masa unor angajati care sunt incadrati cu 2 ore si salar minim? Cum se procedeaza, se poate...[citeste mai mult]
Publicat la data 28 Apr. 2016 1 raspuns

X