Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Documentatia completa a unui nou nascut


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Care sunt toate formalitatile (si actele) pentru inregistrarea copilului?
In cat timp trebuie depus dosarul pentru indemnizatie din ziua in care s-a nascut copilul?
Ce acte trebuie sa cuprinda dosarul pentru indemnizatie ?
Ce alti pasi mai trebuie urmati si/sau unde se depune documentatia pentru trusou si alocatie? Mai exact, pasii si documentele necesare, va rog .

Adaugata in: Studii de caz
Sorin M.r.
 User  Sorin M.r.
a intrebat la 03 Aug. 2012
Top 12 formulare obligatorii pentru legislatia muncii
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Top 12 formulare obligatorii pentru legislatia muncii"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Sorin M.r.
 User Sorin M.r.
a raspuns la intrebare la 03 Aug. 2012
Va multumesc .
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 03 Aug. 2012
Pentru inregistrarea copilului aveti nevoie de:
- certificatul medical constatator al nasterii, cu numar de inregistrare, data, semnatura si parafa medicului
- certificatul de casatorie al parintilor (daca este cazul)
- certificatul de nastere si actul de identitate al mamei si al declarantului, in cazul in care nu mama este cea care declara nasterea.

Daca este vorba de gemeni, tripleti, etc. se intocmesc acte de nastere separate, pentru fiecare copil.

Dosarul pentru indemnizatie se depune fie incepand cu cea de-a 43-a zi de la nasterea copilului sau dupa efectuarea concedului de lauzie de catre mama copilului, in cazul in care aceasta indeplineste conditiile acordarii lui, fie imediat dupa nastere, dar nu mai tarizu de 60 de zile.

Documentele pentru indemnizatie sunt:

- cerere (Anexa 6 la HG nr.57/2012);
- actul de identitate al solicitantului - (copie si original);
- certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul (copie si original),
- hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei sau de incredintare a adoptiei, hotararea judecatoreasca sau hotararea comisiei pentru protectia copilului pentru masura plasamentului in regim de urgenta (copie si original);
- certificatele de nastere ale tuturor copiilor nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006 (copie si original);
- certificat de casatorie (copie si original);
- livret de familie (copie si original);
- adeverinta eliberata de angajator (Anexa 2 la HG 52/31.01.2011) din care sa rezulte ca persoana indreptatita:
- a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei nasterii copilului,
- nivelul lunar al acestora,
- prima si ultima zi de concediu de maternitate,
- data implinirii celor 42 de zile reprezentand concediul de lauzie,
- prima zi de concediu de cresterea copilului;

sau - dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului precum si copia deciziei de impunere eliberate de autoritatile competente;
sau - dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri neimpozabile;
sau - dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul asociatilor unici;

- dovada eliberata de autoritatile competente sau angajatori din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului; in cazul persoanelor salariate - decizie de suspendare a activitatii (original sau copie conform cu originalul) ;

sau - adeverinta studii/diploma de absolvire, in cazul persoanele care au urmat sau urmeaza o forma de invatamant universitar, postuniversitar sau liceal;
- dosar cu sina din carton (coperti intregi);
- pentru plata in cont bancar
- Alte acte solicitate dupa caz.

Sursa: http://www.protectiacopilului6.ro/directia-protectie-sociala_doc_29_serviciul-alocatii-si-indemnizatii_pg_0.htm

Actele se depun la primaria de care apartineti sau la directia de asistenta sociala in functie de caz.

Referitor la trusoul bebelusului (hainele necesare, alte accesorii) nu aveti nevoie de niciun act, acest lucru il decideti dvs ca parinti, ce anume are nevoie si in functie de bugetul familiei. Nu exista prevederi legate de ce ar trebui sa contina trusoul.

Cat despre alocatia de stat:

- Cerere tip;
- Actele de identitate ale reprezentantilor legali - copie si original;
- Certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita alocatia de stat - copie si original;
- Dosar cu sina.
- pentru plata in cont bancar - extras de cont pe numele solicitantului.
- Alte acte solicitate dupa caz: certificat de casatorie; hotarare de divort; hotarare judecatoreasca de incredintare, incredintare in vederea adoptiei, de plasament, de plasament in regim de urgenta, de instituire a tutelei; certificat de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap etc.
- Persoanele carora li se face plata alocatiei de stat pentru copii sunt obligate sa comunice orice schimbare in privinta componentei familiei sau a domiciliului/resedintei care poate determina incetarea sau modificarea acordarii drepturilor de alocatie de stat pentru copii, in termen de cel mult 15 zile de la aparitia acesteia, inclusiv situatia in care cetatenii romani isi stabilesc rezidenta in alta tara impreuna cu copiii lor.

Alte intrebari despre Studii de caz

Expertii nostri
violeta Georgescu
Radu Anton Marius Ion Viviana Serni Ioana Popa adriana iancu Gratiela Petrescu
TOP RASPUNSURI 2016
Conform Legii 142/2016 care intra in vigoare din 17 iulie anul curent, diminuarea procentului de penalizare la...[citeste mai mult]
Publicat la data 17 Iul. 2016 6 raspunsuri
Buna seara!Tatal meu are aprox. 58 de ani si 40 de ani de vechime, dintre care 18 ani de grupa a 2-a. La ce varsta se...[citeste mai mult]
Publicat la data 20 Iul. 2016 1 raspuns
Este obligatorie declararea perioadei de studii ca perioada de cotizare?In cazul perioadei de cotizare complete ,...[citeste mai mult]
Publicat la data 18 Iul. 2016 1 raspuns
Buna ziua!As dori sa stiu in ce conditii poate iesi la pensie o persoana nascuta in aprilie 1960 (F), care are un stagiu...[citeste mai mult]
Publicat la data 19 Iul. 2016 2 raspunsuri
Buna ziua. In cazul unei persoane de sex F, nascuta luna07 anul 1957, vechime 27 ani, din care 13 ani grupa a 2-a, 5...[citeste mai mult]
Publicat la data 19 Iul. 2016 1 raspuns
SexFdata nasterii 16.12.1958data angajarii 20.11.1978neintrerupt1. Cind ma pot pensiona fara penalizare?2. Daca ma...[citeste mai mult]
Publicat la data 18 Iul. 2016 1 raspuns

X