Cum iti adaptezi afacerea online la schimbarile din piata - transforma provocarile in oportunitati
de Clublegislatiamuncii.ro la 12 Iun. 2023
Schimbarile rapide din piata pot fi provocari, dar si oportunitati pentru cei care stiu sa se adapteze. Conform unui studiu realizat de CB Insights, motivul pentru care 35% dintre afaceri esueaza este reprezentat de lipsa cererii pe piata pentru produsul/ serviciul pe care il ofera. De aceea, pentru ca un business sa reziste de-a lungul timpului, este important sa se adapteze si sa vina mereu cu solutii inovatoare la noile nevoi ale pietei.
Descopera in acest articol cum sa te adaptezi la schimbarile pietei.
Investeste in studii de piata si analiza SWOT
Studiile de piata impreuna cu analiza SWOT sunt 2 solutii eficiente care te pot ajuta sa iti adaptezi afacerea online la schimbarile din piata.
In ceea ce priveste prima solutie, este bine sa realizezi studii de piata regulate pentru a intelege nevoile si preferintele clientilor, tendintele actuale, dar si schimbarile care apar in comportamentul de consum. Toate aceste informatii te ajuta sa identifici din timp solutii pentru a preintampina schimbarile din piata.
Inainte de a implementa solutiile identificate, este necesar sa realizezi o analiza SWOT pentru a te asigura ca sunt cele mai eficiente. Aceasta analiza presupune identificarea punctelor tari si a celor slabe, a oportunitatilor si a amenintarilor care pot sa intervina in activitatea afacerii tale. Asadar, identifica punctele forte ale afacerii tale si capitalizeaza-le, abordeaza punctele slabe si gaseste solutii pentru a le imbunatati, exploateaza oportunitatile si gaseste modalitati de a te proteja impotriva amenintarilor.
Toate aceste actiuni necesare adaptarii afacerii tale la schimbarile din piata presupun cheltuirea unui anumit buget pentru implementare. In cazul in care capitalul propriu nu iti permite sa sustii astfel de investitii si ai cel putin un an de activitate, poti sa accesezi un credit pentru PFA, super rapid. Iata ce beneficii iti aduce:
- poti obtine pana la 100.000 de lei intr-un proces 100% online, iar daca iti doresti mai mult, poti imprumuta pana la 235.000 de lei cu ajutorul unui consultant.
- perioada de rambursare este de pana la 24 de luni pentru creditele accesate pentru capital de lucru si pana la 48 de luni pentru cele necesare investitiilor.
- beneficiezi de ~2% DAE pe luna, iar dobanda este una variabila, in functie de valoarea ROBOR la 6 luni;
- poti sa amani plata ratei pentru 30 de zile, o singura data, daca ai un comportament bun de plata la creditele in derulare.
Fii flexibil si adapteaza-te
Antreprenorii rigizi intr-un mediu de business flexibil se adapteaza greu la schimbarile care apar. De aceea, este important sa fii flexibil si sa iti ajustezi strategia afacerii in functie de factorii interni si externi. Iata ce poti face pentru a fi flexibil intr-un mediu dinamic:
- Aloca un buget dedicat pentru dezvoltarea unor canale eficiente de comunicare cu clientii, care sa te ajute sa obtii feedback si informatii utile intr-un timp scurt;
- Aloca resurse pentru a explora noi produse, servicii si modalitati de a-ti imbunatati afacerea;
- Construieste o rezerva financiara care sa iti ofere flexibilitate in momentele cu schimbari bruste ale pietei. Avand o rezerva, te asiguri ca ai resurse suficiente pentru a putea actiona rapid si eficient la noile oportunitati sau provocari.
Asigura-ti o buna comunicare cu clientii
Comunicarea buna cu clientii este un element-cheie care te ajuta sa fii la curent cu schimbarile in ceea ce priveste preferintele si comportamentul lor de cumparare. De aceea, este bine sa implementezi solutii eficiente, care sa iti ofere acces rapid la informatii sigure.
Iata ce poti face:
- Implementeaza un sistem de chat live pe website-ul tau pentru a raspunde in timp real intrebarilor si nemultumirilor clientilor. Astfel, vei oferi un sprijin imediat, afli care sunt problemele si consolidezi relatia cu acestia prin solutii oferite intr-un timp scurt.
- Trimite e-mailuri personalizate si relevante catre clienti, inclusiv confirmari ale comenzilor, actualizari de livrare si oferte speciale. Personalizarea mesajelor demonstreaza atentia acordata clientilor si imbunatateste experienta acestora cu businessul tau.
- Incurajeaza clientii sa ofere evaluari si recenzii ale produselor sau serviciilor tale. Acestea vor ajuta potentialii clienti sa ia decizii informate si iti ofera tie datele necesare pentru a afla parerea clientilor actuali despre ceea ce le oferi.
Diferentiaza-te fata de concurenta
Atunci cand te diferentiezi de concurenta, ai siguranta ca brandul tau este primul care apare in mintea clientilor atunci cand au o nevoie sau o dorinta legata de produsele sau serviciile pe care le oferi. Descopera cum te poti diferentia de concurenta:
- Dezvolta o identitate de brand deosebita, care sa se remarce prin logo, slogan, stil vizual si ton de comunicare.
- Cauta constant modalitati de a inova si de a oferi produse si servicii unice si inovatoare. Gaseste solutii creative la problemele clientilor si fii primul care le aduce in vederea lor.
- Colecteaza si utilizeaza datele despre clienti pentru a le oferi experiente personalizate si relevante.
Transforma marketingul online intr-un atu pentru afacerea ta
Marketingul online trebuie sa faca parte din strategia de promovare a brandului tau deoarece te ajuta sa obtii o vizibilitate mai mare si sa atragi mai multi clienti. Iata cateva aspecte pe care sa le ai in vedere:
- crearea unei strategii de continut. Dezvolta un plan de continut valoros, relevant si de calitate, care sa atraga atentia audientei dorite.
- optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare (SEO). Realizeaza cercetari de cuvinte-cheie relevante pentru afacerea ta si integreaza-le in continutul site-ului tau. Pentru a te asigura ca obtii rezultatele dorite, poti colabora cu o agentie de marketing care ofera servicii SEO.
- utilizarea platformelor de social media. Fii mereu activ pe platformele de social media relevante pentru afacerea ta si construieste o prezenta solida prin publicarea in mod regulat a unui continut atractiv pentru publicul-tinta.
Piata este dinamica, de aceea, ca antreprenor, este bine sa fii mereu flexibil si la curent cu tot ce se intampla, pentru a-ti putea ajusta strategia si pentru a implementa solutiile necesare.
Sursa foto: shutterstock.com
Ultima ora:
- » REVISAL: care este deosebirea intre delegare si detasare?
- » Ministerul Muncii anunta unde se pot incheia Contractele Colective de Munca
- » Este obligatoriu sa suspendam Contractul de Munca in cazul absentelor nemotivate?
- » Putem face un Contract de Munca doar cu 15 minute pe zi?
- » REVISAL: exista optiunea
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Comentarii