ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Dupa primirea deciziei de pensionare in cat timp trebuie sa anunt angajatorul?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Am 58 ani si sunt angajata ( bugetar)la o institutie de stat cu CIM pe perioada nedeterminata.
Varsta standard pe pensionare in cazul meu este de 62 ani,dar beneficiez de reducerea varstei de pensionare cu 5 ani, pentru munca efectuata in conditii speciale de munca.
Zilele trecute am primit decizia de pensionare pentru limita de varsta cu reducerea varstei de pensionare.
Din legislatia in vigoare am inteles ca decizia de pensionare poate fi anulata la cererea pensionarului in termen de 30 de zile de la comunicare, iar daca in termen de 45 zile de la comunicare nu e atacata in instanta, decizia ramane definitiva.
Eu a-si dori continuarea activitatii la institutia unde sunt actual angajata, cumuland pensia cu salariul conform aceluiasi CIM.
Intrebare:
Sunt oligata sa anunt conducerea institutiei de primirea deciziei de pensionare pentru limita de varsta cu reducerea varstei de pensionare?
Si daca da in cat timp dupa primirea deciziei?
Ce consecinte pot sa apara daca institutia nu e instiintata de decizia de pensionare?
In cazul anuntarii conducerii de primirea deciziei de pensionare pot sa imi continui activitatea pe acelasi post cu acelasi CIM, cumuland salariul cu pensia?

Va multumesc anticipat pentru raspuns!

Margareta


Margareta Dezmeri
 User  Margareta Dezmeri
a intrebat la 28 Ian. 2021
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 28 Ian. 2021
Potrivit art 56 al 1 litera c din Codul muncii republicat decizia de pensionare se aduce la cunostinta angajatorului.CIM inceteaya pentru orice tip de pensionare.Continuarea activitatii se face numai be baza unui alt contract de munca incheiat pe perioada determinata de timp ce nu poate depasi 36 de luni.Nu sunt contraventii pentru neanunatarea angajatorului cu privire la pensionare.Continuarea activitatii in baza aceluiasi CIM presupune si plata contributiilor pentru somaj si nu este in regula.Ca pensionar nu se mai platesc aceste contributii nici de salariat nici de angajator.Este hotararea dvs cand veti aduce la cunostinta angajatorului aceasta deciyie, nu este un termen limita.
ART. 56*)din codul muncii republicat
(1) Contractul individual de munc???? existent înceteaz???? de drept:

c)........ pensiei pentru limit???? de vârst???? cu reducerea vârstei standard de pensionare


Alte intrebari despre Pensii