Ce cod CAEN trebuie folosit ?
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Avand in vedere ca Ordinul M.M.F.P.S. nr.1918/2011 nu prevede codul CAEN pe care trebuie sa-l aiba un prestator de servicii , inseamna ca si un prestator cu codul 9603 Activitati de pompe funebre si similare poate efectua inregistrarea si completartea in REVISAL.?
Fiind in Romania cred ca totul este posibil !
Avand in vedere ca Ordinul M.M.F.P.S. nr.1918/2011 nu prevede codul CAEN pe care trebuie sa-l aiba un prestator de servicii , inseamna ca si un prestator cu codul 9603 Activitati de pompe funebre si similare poate efectua inregistrarea si completartea in REVISAL.?
Fiind in Romania cred ca totul este posibil !
Adaugata in:
User Laurentiu Calapod
a intrebat la 05 Sep. 2011
a intrebat la 05 Sep. 2011
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
11 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Cristina Catana la 19 Oct. 2011
a raspuns userului Cristina Catana la 19 Oct. 2011
Poate fi prezent si ca activitate secundara.
User Cristina Catana
a raspuns userului Ioana Popa la 09 Sep. 2011
a raspuns userului Ioana Popa la 09 Sep. 2011
Codul CAEN 7830 trebuie sa apara ca activitate principala neaparat sau se poate sa fie si secundara? De exemplu eu mai am o firma si atunci introduc si codul CAEN 7830 in actul constitutiv. E in regula?
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Elena Tudor la 07 Sep. 2011
a raspuns userului Elena Tudor la 07 Sep. 2011
Este corecta afirmatia dvs. Autorizatia la care ma refeream eu si a carei explicatie am omis-o se refera la situatia in care persoana fizica intentioneaza sa isi desfasoare activitatea in alta localitate, moment in care este necesara aceasta autorizatie inaintea inregistrarii efective la ORC. In cazul in care PFA desfasoara activitatea in orasul de domiciliu atunci autorizatia sau acordul de functionare se obtine supa inregistrarea la ORC.
User Elena Tudor
a raspuns userului Ioana Popa la 07 Sep. 2011
a raspuns userului Ioana Popa la 07 Sep. 2011
Buna ziua.
Dumneavoastra faceti referire la ,,autorizatia care trebuie obtinuta de la primaria in raza careia va aflati,,.
In ce consta aceasta autorizatie si in ce document legal se face referire la aceasta?
Stiu ca de la primarie se primeste numai acord de functionare ,asta dupa ce te-ai infiintat la ORC.
In rest nu inteleg rolul primariei in inmatricularea unui PFA.
Dumneavoastra faceti referire la ,,autorizatia care trebuie obtinuta de la primaria in raza careia va aflati,,.
In ce consta aceasta autorizatie si in ce document legal se face referire la aceasta?
Stiu ca de la primarie se primeste numai acord de functionare ,asta dupa ce te-ai infiintat la ORC.
In rest nu inteleg rolul primariei in inmatricularea unui PFA.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului olga minodora la 06 Sep. 2011
a raspuns userului olga minodora la 06 Sep. 2011
Ca o completare, aceste elemente sunt stipulate in Cap. III, pct. 9 si 10.
9. Angajatorii pot contracta serviciul de completare ??i transmitere a registrului prin ??ncheierea, cu respectarea dispozi??iilor art. 20 alin. 5 din Legea nr. 677/2001 pentru protec??ia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal ??i libera circula??ie a acestor date, cu modific??rile ??i complet??rile ulterioare, de contracte de prest??ri de servicii cu prestatori ??nregistra??i la inspectoratele teritoriale de munc??, care ????i desf????oar?? activitatea ??n condi??iile prevederilor legale ??n vigoare.
10. ??n vederea ??nregistr??rii prestatorilor de servicii la inspectoratele teritoriale de munc??, angajatorii au obliga??ia de a informa ??n scris inspectoratele teritoriale de munc?? despre ??ncheierea contractului cu prestatorul cu care a contractat serviciul de completare ??i transmitere a registrului. Informarea inspectoratului teritorial de munc?? se va efectua ??n termen de 3 zile lucr??toare de la data ??ncheierii contractului de prest??ri de servicii.
9. Angajatorii pot contracta serviciul de completare ??i transmitere a registrului prin ??ncheierea, cu respectarea dispozi??iilor art. 20 alin. 5 din Legea nr. 677/2001 pentru protec??ia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal ??i libera circula??ie a acestor date, cu modific??rile ??i complet??rile ulterioare, de contracte de prest??ri de servicii cu prestatori ??nregistra??i la inspectoratele teritoriale de munc??, care ????i desf????oar?? activitatea ??n condi??iile prevederilor legale ??n vigoare.
10. ??n vederea ??nregistr??rii prestatorilor de servicii la inspectoratele teritoriale de munc??, angajatorii au obliga??ia de a informa ??n scris inspectoratele teritoriale de munc?? despre ??ncheierea contractului cu prestatorul cu care a contractat serviciul de completare ??i transmitere a registrului. Informarea inspectoratului teritorial de munc?? se va efectua ??n termen de 3 zile lucr??toare de la data ??ncheierii contractului de prest??ri de servicii.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului olga minodora la 06 Sep. 2011
a raspuns userului olga minodora la 06 Sep. 2011
Intrebarea d'lui Calapod este pertinenta, deoarece in ordinul 1918/2011 este stipulat intr-adevar faptul ca prestatorul de servicii care semneaza contract de prestari servicii cu un anumit angajator in vederea completarii si depunerii REVISAL trebuie inregistrat la ITM. Inregistrarea se face insa de catre angajator, printr-o notificare scrisa catre ITM, in care este declat contractul nou semnat. Inainte de a semna insa contractul de prestari servicii, presatorul trebuie sa fie inregistrat la Registrul Comertului cu acest CAEN, 7830, pentru a putea furniza servicii de resurse umane, respectiv de salarizare si administrare personal.
User Olga Minodora
a raspuns la intrebare la 06 Sep. 2011
a raspuns la intrebare la 06 Sep. 2011
ca sa puteti realiza venituri legale trebuie sa va autorizati cu activitatatea care permite desfasurarea activitatii de salarizare specific acen 7830, nu puteti realiza venituri din activitatea comert cu ridicata daca sunteti autorizat de ORC sa desfasurati comert cu amanuntul, de ce va legati de ORDIN , ORC autorizeaza nu ITM ul.SERVICII funbre au alt rol nicidecum servicii de salariazre.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Laurentiu Calapod la 06 Sep. 2011
a raspuns userului Laurentiu Calapod la 06 Sep. 2011
Nu presatatorul se servicii este cel care se inregistreaza la ITM, ci angajatorul cu care semnati contractul pentru completarea REVISAL va urma procedura de inregistrare a prestatorului la ITM. Dvs. insa , pentru a semna acest contract de prestari servicii trebuie sa fiti PFA sau firma, respectiv persoana fizica sau juridica. Infiintarea firmei sau a PFA se face la Registrul Comertului. In cazul PFA-ului trebuie sa obtineti autorizatia de la primaria din raza careia faceti parte, apoi sa mergei la Registrul Comertului pentru continuarea procedurii.
Codul CAEN este cel care defineste activitatea pe care o veti derula ulterior, dupa infiintare. Din acest motiv este bine sa va alegeti un CAEN care sa corespunda tipului de activitate pe care doriti sa il derulati, pentru a fi in concordanta cu prevederile legale in vigoare, aplicabile domeniului pe care il alegeti.
Indiferent ce forma alegeti sa infiintati, PFA sau firma, pentru oricare dintre cazuri exista o procedura pe are trebuie sa o urmati, in functie de domeniul de activitate pe care doriti sa il derulati. In cazul PFA-ului ce putin, pentru fiecare arie de activitate sunt necesare documentatii specifice si acte doveditoare corespunzatoare privind experienta si studiile in domeniul in care doriti sa activati.
Dupa cum v-am raspuns si anterior, activitatea de completare a REVISAL face parte din randul activitatii de administrare de personal, activitati derulate de inspectorii de resurse umane. Iar pentru a putea desfasura activitati in domeniu in calitate de PFA sau SRL, trebuie sa aveti CAEN-ul aferent, respectiv 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca.
Numai in situatia in care dvs sunteti angajatorul si doriti sa nu externalizati aceasta activitate, atunci puteti completa REVISAL chiar dvs. , indiferent de domeniul de activitate in care va desfasurati activitatea, caz in care, printr-o decizie scrisa, veti face inregistrarea la ITM ca fiind dvs persoana care se va ocupa de completarea si transmiterea REVISAL.
Codul CAEN este cel care defineste activitatea pe care o veti derula ulterior, dupa infiintare. Din acest motiv este bine sa va alegeti un CAEN care sa corespunda tipului de activitate pe care doriti sa il derulati, pentru a fi in concordanta cu prevederile legale in vigoare, aplicabile domeniului pe care il alegeti.
Indiferent ce forma alegeti sa infiintati, PFA sau firma, pentru oricare dintre cazuri exista o procedura pe are trebuie sa o urmati, in functie de domeniul de activitate pe care doriti sa il derulati. In cazul PFA-ului ce putin, pentru fiecare arie de activitate sunt necesare documentatii specifice si acte doveditoare corespunzatoare privind experienta si studiile in domeniul in care doriti sa activati.
Dupa cum v-am raspuns si anterior, activitatea de completare a REVISAL face parte din randul activitatii de administrare de personal, activitati derulate de inspectorii de resurse umane. Iar pentru a putea desfasura activitati in domeniu in calitate de PFA sau SRL, trebuie sa aveti CAEN-ul aferent, respectiv 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca.
Numai in situatia in care dvs sunteti angajatorul si doriti sa nu externalizati aceasta activitate, atunci puteti completa REVISAL chiar dvs. , indiferent de domeniul de activitate in care va desfasurati activitatea, caz in care, printr-o decizie scrisa, veti face inregistrarea la ITM ca fiind dvs persoana care se va ocupa de completarea si transmiterea REVISAL.
User Laurentiu Calapod
a raspuns userului Ioana Popa la 05 Sep. 2011
a raspuns userului Ioana Popa la 05 Sep. 2011
Atata vreme cat in lege nu este pravazut ca prestatorul sa fie inregistrat cu codul CAEN 7830 cred ca totul este posibil, inclusiv ca o firma de pompe funebre sa se inregistreze ca prestator. Sa inteleg din raspunsul dvs. ca o firma cu alt cod CAEN decat 7830, nu se poate inregistra la ITM ?
Cine ii interzice acest lucru ?
Cine ii interzice acest lucru ?
User Laurentiu Calapod
a raspuns userului Ioana Popa la 05 Sep. 2011
a raspuns userului Ioana Popa la 05 Sep. 2011
Atata vreme cat in lege nu este pravazut ca prestatorul sa fie inregistrat cu codul CAEN 7830 cred ca totul este posibil, inclusiv ca o firma de pompe funebre sa se inregistreze ca prestator. Sa inteleg din raspunsul dvs. ca o firma cu alt cod CAEN decat 7830, nu se poate inregistra la ITM ?
Cine ii interzice acest lucru ?
Cine ii interzice acest lucru ?
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 05 Sep. 2011
a raspuns la intrebare la 05 Sep. 2011
Pentru a putea incheia un contract de prestari servicii, prestatorul trebuie sa fie inregistrat cu codul CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca. Activitatea de completare si transmitere REVISAL este activitate specifica domeniului resurselor umane, respectiv al lucrului cu forta de munca.
Alte intrebari despre Resurse umane
- Vechime in munca profesie liberala [1 raspuns]
- Vechime in munca la un contract cu timp partial [1 raspuns]
- Revisal operare indexare inflatie unui salariat aflat in concediu fara salariu [1 raspuns]
- Pana la ce varsta poate lucra un pensionar in privat ? [3 raspunsuri]
- ?Žn raportul pe salariat,de ce nu apare istoricul sporurilor? [1 raspuns]