ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Datorii catre fostul angajator


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
Am si eu o problema si as vrea sa primesc sfatul vostru avizat in legatura cu aceasta.
In oct 2010 am demisionat de la fostul loc de munca.In timpul activitatii la aceasta companie am fost plecata in interes de serviciu de 2 ori, o data in luna ianuarie 2010 si luna aprilie 2010. Pentru ambele luni mi s-au cerut deconturileadica chitantele pentru cheltuielile facute,pe care le-am oferit, intre timp nu mi s-a comunicat,repet pe toata perioada activitatii mele acolo1anca as avea datorii fata de ei.Inainte sa plec mi se comunica ca as avea de plata o suma destul de mare 2200.Din care, 1100spune tipa de la financiar ar fi fost bagat din greseala de 2 ori pe perioada luni Apr2010 cat eu am fost plecata de catre o fosta angajata a depart. de la financiar a companiei,care la momentul acela nu mai era acolo,sa dea socoteala.Repet de aceasta greseala a fostei angajate eu nu am fost anuntata ,ci doar inainte sa plec mi s-a aruncat in fata.Cealalta jumatate din suma spun ei ca ar fi justificata in urma calculelor facute de ei.suma este prea mare si sunt convinsa ca au pierdut din chitantele pe care eu le-am adus.Problema este ca eu nu am copii de la respectivele chitante.In plus refuza sa-mi elibereze nota de lichidare, precum si dovada de demisie si adeverinta de concedii medicale pe care le-am luat pe ultimul an.Intrebarea mea este:au voie sa faca asa ceva?Stiu ca foaia de lichidare nu este imperios necesara,dar am nevoie de celelalte acte.Iar ce-a de-a 2 intrebare, ma pot obliga sa platesc greseala lor, in conditiile in care au trecut 7 luni de la momentul in care au facut greseala.
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru ca nu mai pot sa dorm noaptea din cauza astora.

Adaugata in: Resurse umane
Cristina Bran
 User  Cristina Bran
a intrebat la 11 Ian. 2012
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 12 Ian. 2012
Angajatorul ar trebui sa va puna la dispozitie orice documente solicitate legate de raportul de munca sau care ar trebui sa se regaseasca in dosarul de personal. Aici vorbim de o incalcare a dreptului salariatului prevazut in Codul Muncii. Fisa de lichidare ar fi trebuit sa o elibereze in ziua incetarii, ea reprezinta dovada ca salariatul nu are datorii catre firma si a predat tot ce avea de predat. De ce nu au facut acest lucru, ar trebui investigat. Referitor la sumele solicitate, daca nu au dovada in chitante atunci nu pot cere o suma calculata gresit de catre ei. Ar fi trebui sa va fi inmanat o decizie de incetare, ceea ce, inteleg din ce spuneti, nu s-a facut pana in acest moment. La momentul predarii chitantelor presupun ca ati semnat un document pentru predarea lor si in urma caruia urma sa vi se faca decontul, iar pe un asftel de decont ar fi trebuit sa figureze suma pe care o aveati de recuperat. In privinta actelor, si a refuzului lor de a va inmana aceste documente ca urmare a solicitarii, puteti lua legatura cu cei de la ITM si declansa un control la fata locului. Referitor la bani, poate fi anuntat ITM si in acest sens pentru ca cei de la firma in cauza vor trebui sa faca dovada restantelor respective, prin documente, chitante sau alte mijloace obiective.

Alte intrebari despre Resurse umane

TOP RASPUNSURI 2024