prelungire cim determinat
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua,
Daca am un cim determinat transmis in revisal in data de 21.02.2012 perioada cim-ului 22.02.2012-22.05.2012 si se doreste prelungirea lui:
1. Cand trebuie sa intocmesc actul aditional (21.05.2012) si sa-l transmit la revisal in aceeiasi zi?
2. Perioada de prelungire care va fi trecuta in actul aditional va fi 23.05.2012-23.08.2012?
Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
Daca am un cim determinat transmis in revisal in data de 21.02.2012 perioada cim-ului 22.02.2012-22.05.2012 si se doreste prelungirea lui:
1. Cand trebuie sa intocmesc actul aditional (21.05.2012) si sa-l transmit la revisal in aceeiasi zi?
2. Perioada de prelungire care va fi trecuta in actul aditional va fi 23.05.2012-23.08.2012?
Va multumesc anticipat.
Adaugata in:
User Rodica Mihalache
a intrebat la 11 Mai. 2012
a intrebat la 11 Mai. 2012
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 11 Mai. 2012
a raspuns la intrebare la 11 Mai. 2012
Actul aditional de prelungire poate fi intocmit cel tarziu in ultima zi lucratoare a salariatului conform termenului contractual. Astfel daca ultima sa zi de lucru ar fi 22.05.2012 in acea zi va trebui intocmit actul aditional. Operarea actelor aditionale care la baza modificarea unui element contractual pot fi oparate in Revisal in termen maxim de 19 zile lucratoare.
Art. 4 - HG 500/2011
1 Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute la art. 3 alin. 2 se face dupa cum urmeaza:
a la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la art. 3 alin. 2 lit. a-g se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b elementul prevazut la art. 3 alin. 2 lit. g se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c elementele prevazute la art. 3 alin. 2 lit. h se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
d elementele prevazute la art. 3 alin. 2 lit. i se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
e pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.
2 Orice modificare a elementelor prevazute la art. 3 alin. 2 lit. a, c-g se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. 5 din Legea nr. 53/2003, republicata. Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
Art. 17 Codul muncii republicat
5. Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. 3 in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
6. La negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de terti, conform propriei optiuni, cu respectarea prevederilor alin. 7.
Art. 4 - HG 500/2011
1 Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute la art. 3 alin. 2 se face dupa cum urmeaza:
a la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la art. 3 alin. 2 lit. a-g se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b elementul prevazut la art. 3 alin. 2 lit. g se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c elementele prevazute la art. 3 alin. 2 lit. h se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
d elementele prevazute la art. 3 alin. 2 lit. i se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
e pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.
2 Orice modificare a elementelor prevazute la art. 3 alin. 2 lit. a, c-g se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. 5 din Legea nr. 53/2003, republicata. Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
Art. 17 Codul muncii republicat
5. Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. 3 in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
6. La negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de terti, conform propriei optiuni, cu respectarea prevederilor alin. 7.
Alte intrebari despre Resurse umane
- Vechime in munca profesie liberala [1 raspuns]
- Vechime in munca la un contract cu timp partial [1 raspuns]
- Revisal operare indexare inflatie unui salariat aflat in concediu fara salariu [1 raspuns]
- Pana la ce varsta poate lucra un pensionar in privat ? [3 raspunsuri]
- ?Žn raportul pe salariat,de ce nu apare istoricul sporurilor? [1 raspuns]