Promovarile in trepte de salarizare
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Cum poate promova un functionar public superior treapta 3 salarizare la treapta 2, ulterior 1?
Prin urmare la ce face referire textul: " precum şi pentru personalul promovat īn funcţii sau īn grade/trepte"? Nu ar trebui sa beneficieze de articolul din Lege astfel incat sa fie promovati de la treapa 3 la 2 sau 1 dupa caz?
Aceste promovari au ramas inghetate de caativa ani buni. De la Resurse Umane ni se raspunde ca nu este slegala promovarea in trepte...e corect ce spun ei?
ART. 5
(1) Īn anul 2015, pentru personalul nou-īncadrat pe funcţii, pentru personalul numit/īncadrat īn aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat īn funcţii sau īn grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare īn plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică īn care acesta este īncadrat sau din instituţiile subordonate acestora, īn cazul īn care nu există o funcţie similară īn plată.
Cum poate promova un functionar public superior treapta 3 salarizare la treapta 2, ulterior 1?
Prin urmare la ce face referire textul: " precum şi pentru personalul promovat īn funcţii sau īn grade/trepte"? Nu ar trebui sa beneficieze de articolul din Lege astfel incat sa fie promovati de la treapa 3 la 2 sau 1 dupa caz?
Aceste promovari au ramas inghetate de caativa ani buni. De la Resurse Umane ni se raspunde ca nu este slegala promovarea in trepte...e corect ce spun ei?
ART. 5
(1) Īn anul 2015, pentru personalul nou-īncadrat pe funcţii, pentru personalul numit/īncadrat īn aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat īn funcţii sau īn grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare īn plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică īn care acesta este īncadrat sau din instituţiile subordonate acestora, īn cazul īn care nu există o funcţie similară īn plată.
Adaugata in:
User Vicol Irina
a intrebat la 17 Mar. 2015
a intrebat la 17 Mar. 2015
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
4 raspunsuri
User Vicol Irina
a raspuns userului adriana iancu la 10 Iun. 2015
a raspuns userului adriana iancu la 10 Iun. 2015
Da, asa pot sa fac si eu, sa insir aici articole din Legi, n ....oricum problema este reyolvata, tot printr o lege data de curand...!
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 19 Mar. 2015
a raspuns la intrebare la 19 Mar. 2015
Autoritate sau institutia publica are obligatia conform Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici (r2), cu modificarile Åi completarile ulterioare, sa cuprinda in planul de ocupare numarul maxim al functiilor publice rezervate promovarii functionarilor publici.
Legea 188/1999:
Art. 64
(1) Promovarea este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei functii publice superioare.
(2) Promovarea in gradul profesional imediat superior celui detinut de functionarul public se face prin concurs sau examen, organizat anual, prin transformarea postului ocupat de functionarul public ca urmare a promovarii concursului sau examenului. Fisa postului functionarului public care a promovat in functia publica se completeaza cu noi atributii si responsabilitati.
Art. 65
(1) Examenul de promovare in gradul profesional se organizeaza de autoritatea sau institutia publica, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in limita functiilor publice rezervate promovarii, cu incadrarea in fondurile bugetare alocate.
(2) Pentru a participa la examenul de promovare in gradul profesional imediat superior celui detinut, functionarul public trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba cel putin 4 ani vechime in gradul profesional al functiei publice din care promoveaza;
b) sa aiba cel putin 2 ani vechime in treapta de salarizare din care avanseaza;
c) sa fi obtinut cel putin calificativul ?bine? la evaluarea performantelor individuale in ultimii 2 ani;
d) sa nu aiba in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile prezentei legi.
(3) Functionarii publici care nu indeplinesc conditiile de vechime prevazute pentru promovarea in gradul profesional imediat superior celui detinut pot participa la concursul organizat, in conditiile legii, in vederea promovarii rapide in functia publica.
Art. 66
Pentru a participa la concursul de promovare intr-o functie publica de conducere, functionarii publici trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie absolventi de masterat sau de studii postuniversitare in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice;
b) sa fie numiti intr-o functie publica din clasa I;
c) sa indeplineasca cerintele specifice prevazute in fisa postului;
d) sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 57 alin. (6);
e) sa nu aiba in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile prezentei legi.
Legea 188/1999:
Art. 64
(1) Promovarea este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei functii publice superioare.
(2) Promovarea in gradul profesional imediat superior celui detinut de functionarul public se face prin concurs sau examen, organizat anual, prin transformarea postului ocupat de functionarul public ca urmare a promovarii concursului sau examenului. Fisa postului functionarului public care a promovat in functia publica se completeaza cu noi atributii si responsabilitati.
Art. 65
(1) Examenul de promovare in gradul profesional se organizeaza de autoritatea sau institutia publica, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in limita functiilor publice rezervate promovarii, cu incadrarea in fondurile bugetare alocate.
(2) Pentru a participa la examenul de promovare in gradul profesional imediat superior celui detinut, functionarul public trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba cel putin 4 ani vechime in gradul profesional al functiei publice din care promoveaza;
b) sa aiba cel putin 2 ani vechime in treapta de salarizare din care avanseaza;
c) sa fi obtinut cel putin calificativul ?bine? la evaluarea performantelor individuale in ultimii 2 ani;
d) sa nu aiba in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile prezentei legi.
(3) Functionarii publici care nu indeplinesc conditiile de vechime prevazute pentru promovarea in gradul profesional imediat superior celui detinut pot participa la concursul organizat, in conditiile legii, in vederea promovarii rapide in functia publica.
Art. 66
Pentru a participa la concursul de promovare intr-o functie publica de conducere, functionarii publici trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie absolventi de masterat sau de studii postuniversitare in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice;
b) sa fie numiti intr-o functie publica din clasa I;
c) sa indeplineasca cerintele specifice prevazute in fisa postului;
d) sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 57 alin. (6);
e) sa nu aiba in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile prezentei legi.
User Vicol Irina
a raspuns la intrebare la 18 Mar. 2015
a raspuns la intrebare la 18 Mar. 2015
Doamna Adriana Iancu, eu am intrebat cum poate promova in treapta un FUNCTIONAR PUBLIC, nu un contractual, platit din fonduri bugetare....! Nu mi-ati dat un raspuns corect!
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 17 Mar. 2015
a raspuns la intrebare la 17 Mar. 2015
Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 286/2011.
TITLUL II
Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice
Art. 41. ? (1) Prin promovare se asigura evolutia in cariera a personalului contractual, prin trecerea intr-un grad, o treapta profesionala sau functie superior/superioara.
(2) Promovarea persoanelor incadrate cu contract individual de munca in grade sau trepte profesionale se face, de regula, pe un post vacant sau temporar vacant, iar in situatia in care nu exista un asemenea post se face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior.
(3) Promovarea in grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar se face prin examen.
Art. 42. ? Regulamentul de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual se aproba prin act administrativ al ordonatorului principal de credite.
Art. 43. ? (1) Examenul de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual consta in sustinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, dupa caz, si interviu stabilite de comisia de examinare.
(2) Proba practica se sustine in cazul functiilor contractuale la care este necesara verificarea abilitatilor practice.
(3) Pentru a participa la concursul de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sa fi obtinut calificativul ?foarte bine? la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de doua ori in ultimii 3 ani.
Art. 44. ? (1) Comisia de examinare desemnata prin act administrativ de catre ordonatorul de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor, va evalua candidatul in cadrul examenului de promovare in grade sau trepte profesionale pe baza urmatoarelor criterii:
a) cunostinte teoretice necesare functiei evaluate;
b) comportament in situatii de criza;
c) abilitati de comunicare;
d) capacitate de sinteza.
(2) Criteriul prevazut la alin. (1) lit. a) se evalueaza pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care sa ateste pregatirea profesionala si gradul de acumulare a experientei profesionale in domeniul respectiv. Proba scrisa poate fi sustinuta si sub forma unui test-grila.
(3) Criteriile prevazute la alin. (1) lit. b)?d) se evalueaza in cadrul interviului.
(4) Comisia de examinare poate stabili si alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate in cadrul interviului, cum ar fi:
a) complexitate, initiativa, creativitate si diversitate a activitatilor;
b) judecata si impactul deciziilor;
c) influenta, coordonare si supervizare.
Art. 45. ? (1) In cadrul examenului de promovare fiecare dintre cele doua probe, respectiv proba scrisa sau proba practica, dupa caz, si interviul vor fi notate cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
(2) Membrii comisiei de examinare acorda individual punctaje pentru fiecare dintre cele doua probe mentionate la alin. (1), consemnate in borderoul de notare.
(3) Punctajul final al fiecareia dintre cele doua probe se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor prevazute la alin. (2).
Art. 46. ? (1) Punctajul examenului de promovare se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor finale obtinute la fiecare dintre cele doua probe scrisa sau practica, dupa caz, si interviul.
(2) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
Art. 47. ? Comisia de examinare este formata din 3 membri, 2 membri din cadrul institutiei sau autoritatii publice si un membru de sindicat sau, dupa caz, un reprezentant al salariatilor, cu experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea.
Art. 48. ? (1) Pentru solutionarea contestatiilor prin act administrativ al ordonatorului de credite bugetare se constituie comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Calitatea de membru in comisia de examinare este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor.
(3) Membrii din comisia de solutionare a contestatiilor trebuie sa aiba experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea.
TITLUL II
Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice
Art. 41. ? (1) Prin promovare se asigura evolutia in cariera a personalului contractual, prin trecerea intr-un grad, o treapta profesionala sau functie superior/superioara.
(2) Promovarea persoanelor incadrate cu contract individual de munca in grade sau trepte profesionale se face, de regula, pe un post vacant sau temporar vacant, iar in situatia in care nu exista un asemenea post se face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior.
(3) Promovarea in grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar se face prin examen.
Art. 42. ? Regulamentul de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual se aproba prin act administrativ al ordonatorului principal de credite.
Art. 43. ? (1) Examenul de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual consta in sustinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, dupa caz, si interviu stabilite de comisia de examinare.
(2) Proba practica se sustine in cazul functiilor contractuale la care este necesara verificarea abilitatilor practice.
(3) Pentru a participa la concursul de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sa fi obtinut calificativul ?foarte bine? la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de doua ori in ultimii 3 ani.
Art. 44. ? (1) Comisia de examinare desemnata prin act administrativ de catre ordonatorul de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor, va evalua candidatul in cadrul examenului de promovare in grade sau trepte profesionale pe baza urmatoarelor criterii:
a) cunostinte teoretice necesare functiei evaluate;
b) comportament in situatii de criza;
c) abilitati de comunicare;
d) capacitate de sinteza.
(2) Criteriul prevazut la alin. (1) lit. a) se evalueaza pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care sa ateste pregatirea profesionala si gradul de acumulare a experientei profesionale in domeniul respectiv. Proba scrisa poate fi sustinuta si sub forma unui test-grila.
(3) Criteriile prevazute la alin. (1) lit. b)?d) se evalueaza in cadrul interviului.
(4) Comisia de examinare poate stabili si alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate in cadrul interviului, cum ar fi:
a) complexitate, initiativa, creativitate si diversitate a activitatilor;
b) judecata si impactul deciziilor;
c) influenta, coordonare si supervizare.
Art. 45. ? (1) In cadrul examenului de promovare fiecare dintre cele doua probe, respectiv proba scrisa sau proba practica, dupa caz, si interviul vor fi notate cu un punctaj maxim de 100 de puncte.
(2) Membrii comisiei de examinare acorda individual punctaje pentru fiecare dintre cele doua probe mentionate la alin. (1), consemnate in borderoul de notare.
(3) Punctajul final al fiecareia dintre cele doua probe se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor prevazute la alin. (2).
Art. 46. ? (1) Punctajul examenului de promovare se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor finale obtinute la fiecare dintre cele doua probe scrisa sau practica, dupa caz, si interviul.
(2) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
Art. 47. ? Comisia de examinare este formata din 3 membri, 2 membri din cadrul institutiei sau autoritatii publice si un membru de sindicat sau, dupa caz, un reprezentant al salariatilor, cu experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea.
Art. 48. ? (1) Pentru solutionarea contestatiilor prin act administrativ al ordonatorului de credite bugetare se constituie comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Calitatea de membru in comisia de examinare este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor.
(3) Membrii din comisia de solutionare a contestatiilor trebuie sa aiba experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea.
Alte intrebari despre Resurse umane
- Vechime in munca profesie liberala [1 raspuns]
- Vechime in munca la un contract cu timp partial [1 raspuns]
- Revisal operare indexare inflatie unui salariat aflat in concediu fara salariu [1 raspuns]
- Pana la ce varsta poate lucra un pensionar in privat ? [3 raspunsuri]
- ?n raportul pe salariat,de ce nu apare istoricul sporurilor? [1 raspuns]