ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Care este luna de declarare a ajutorului de deces in declaratia 112


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
Am urmatoarea situatie: un salariat al unui SRL a decedat in luna noiembrie 2014, mai precis 11 noiembrie. Dupa o luna, in luna decembrie 2014, rudele solicita si primesc ajutorul de deces de la unitate, platit in data de 22 decembrie 2014. Cand trebuie sa declare unitatea ajutorul de deces acordat in declaratia 112 a lunii noiembrie-luna in care a decedat salariatul , sau in declaratia 112 a lunii decembrie -luna cand s- a platit ajutorul de deces?
Multumesc pentru asistenta.
O zi buna.

Aurelia Duta
 User  Aurelia Duta
a intrebat la 23 Ian. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Aurelia Duta
 User Aurelia Duta
a raspuns userului adriana iancu la 26 Ian. 2015
Multumesc pentru raspuns.
Asa am gandit si eu, şi am depus documentaţia pentru recuperare de la Casa de Pensii Mehedinţi a sumei plătite ?n plus faţă de contribuţia declarată la luna decembrie 2014. Cei de acolo nu au vrut să ?mi primescă dosarul şi m-au pus să declar ajutorul de deces plătit ?n decembrie ?n declaraţia lunii noiembrie( adică să depun declaraţie rectificativă la noiembrie pentru că eu declarasem contribuţia unităţii integral şi o şi plătisem ). Voi primi doar diferenţa dintre ajutorul platit ?n decembrie şi suma datorată de angajator ?n noiembrie chiar dacă eu am achitat deja suma datorată de angajator pe noiembrie. A trebuit să fac aşa cum mi-au spus ei pentru că mi-au zis că altfel nu ?mi dau nici un ban. Dacă nu făceam cum spuneau ei singura soluţie ar fi fost cu acţionare ?n justiţie la care nu vreau să recurg dec?t ?n cazuri extreme.
?l consider doar ?ncă un abuz al instituţiilor statului făcut prin intermediul unor funcţionari publici prost pregătiţi ,angajaţi doar pe considerente politice.
O zi bună,
Aurelia Duţă
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 26 Ian. 2015
Ajutorul de deces nu este drept de natura salariala și nu se include in statul de salarii. Se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat. Mai exact se deduc din contributia de asigurari sociale de stat datorata de angajator. In cazul in care suma ajutorului de deces este mai mare decat suma datorata de angajator, diferenta va fi restituita de Casa Nationala de Pensii prin casele teritoriale pe raza carora se afla sediul platitorului, dupa ce acestea verifica documentatia depusa de angajator.Prin urmare puteti raporta aceasta suma in D112 a lunii decembrie, luna in acre s-a platit acest ajutor.

Alte intrebari despre Ajutoare materiale