Mi se imputa ajutorul de deces acordat anul trecut.
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua.
Am si eu o problema si poate ma puteti ajuta sau lamuri.
Anul trecut, in luna Aprilie, tatal meu a decedat. Am luat banii de la Casa de Pensii, unde am depus chitantele cu cheltuielile facute cu inmormantarea, bani pe care i-am primit a doua zi.
Totul " bine " pana acum...
La cateva zile, dupa ce am depus copie dupa certificatul de deces, pentru a motiva cele trei zile care se acorda conform legii in astfel de ocazii, am fost sunat de la departamentul de Resurse Umane si am fost intrebat de ce nu am depus documentele pentru a beneficia de ajutorul de deces. Le-am raspuns ca l-am ridicat deja, dar mi s-a raspuns ca se acorda un ajutor si din partea institutiei, lucru pe care nu il stiam.
A doua zi am depus actele solicitate ( copie dupa certificatul de deces, cerere scrisa, declaratie la notar si copie dupa certificatul de nastere ) si dupa aproximativ o saptamana am ridicat banii de la caseria institutiei.
Dar acum vine surpriza...
Chiar inainte de Paste, anul acesta, am fost sunat de la Resurse Umane pentru a mi se inmana o dispozitie... Dispozie de imputare, prin care trebuie sa dau banii inapoi !!!!
Nelamuririle mele sunt urmatoarele :
1. Aceste cazuri nu se incadreaza in cele prevazute de amnistia fiscala ?
2. Sunt cazuri in care anumite persoane au beneficiat numai de acest ajutor ( sotul decedat era salariat in strainatate iar sotia nu a beneficiar decat de ajutorul acordat de institutie, nu si de la cel de la Casa de Pensii sau de la firma unde lucra defunctul ) ...
3. Sunt cazuri in care unor anumite persoane, aflate in aceeasi situatie cu mine ( au primit si de la Casa de Pensii si de la institutie ) nu au primit dispozie de imputare, desi decesul a survenit dupa cel al tatalui meu.
Mentionez ca acest ajutor din partea institutiei se acorda de mai mult de 10 ani, dar cum este pentru prima data cand se imputa acesti bani.
Totodata vreau sa precizez ca institutia nu are aprobat un contract colectiv de munca, dar in aceasta situatie nu se merge pe cel aprobat pe ramura ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua.
Am si eu o problema si poate ma puteti ajuta sau lamuri.
Anul trecut, in luna Aprilie, tatal meu a decedat. Am luat banii de la Casa de Pensii, unde am depus chitantele cu cheltuielile facute cu inmormantarea, bani pe care i-am primit a doua zi.
Totul " bine " pana acum...
La cateva zile, dupa ce am depus copie dupa certificatul de deces, pentru a motiva cele trei zile care se acorda conform legii in astfel de ocazii, am fost sunat de la departamentul de Resurse Umane si am fost intrebat de ce nu am depus documentele pentru a beneficia de ajutorul de deces. Le-am raspuns ca l-am ridicat deja, dar mi s-a raspuns ca se acorda un ajutor si din partea institutiei, lucru pe care nu il stiam.
A doua zi am depus actele solicitate ( copie dupa certificatul de deces, cerere scrisa, declaratie la notar si copie dupa certificatul de nastere ) si dupa aproximativ o saptamana am ridicat banii de la caseria institutiei.
Dar acum vine surpriza...
Chiar inainte de Paste, anul acesta, am fost sunat de la Resurse Umane pentru a mi se inmana o dispozitie... Dispozie de imputare, prin care trebuie sa dau banii inapoi !!!!
Nelamuririle mele sunt urmatoarele :
1. Aceste cazuri nu se incadreaza in cele prevazute de amnistia fiscala ?
2. Sunt cazuri in care anumite persoane au beneficiat numai de acest ajutor ( sotul decedat era salariat in strainatate iar sotia nu a beneficiar decat de ajutorul acordat de institutie, nu si de la cel de la Casa de Pensii sau de la firma unde lucra defunctul ) ...
3. Sunt cazuri in care unor anumite persoane, aflate in aceeasi situatie cu mine ( au primit si de la Casa de Pensii si de la institutie ) nu au primit dispozie de imputare, desi decesul a survenit dupa cel al tatalui meu.
Mentionez ca acest ajutor din partea institutiei se acorda de mai mult de 10 ani, dar cum este pentru prima data cand se imputa acesti bani.
Totodata vreau sa precizez ca institutia nu are aprobat un contract colectiv de munca, dar in aceasta situatie nu se merge pe cel aprobat pe ramura ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Adaugata in:
User Ionut Mihai
a intrebat la 09 Mai. 2016
a intrebat la 09 Mai. 2016
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 10 Mai. 2016
a raspuns la intrebare la 10 Mai. 2016
Trebuie sa aflati motivul pentru care vi se solicita sa inapoiati acesti bani.
In situatia in care la nivel de societate nu este incheiat CCM, acest lucru poate fi prevazut in regulamentul intern.
Nu are nicio legatura cu amnistia fiscala.
In situatia in care la nivel de societate nu este incheiat CCM, acest lucru poate fi prevazut in regulamentul intern.
Nu are nicio legatura cu amnistia fiscala.
Alte intrebari despre Ajutoare materiale
- Are dreptul sotia mea la concediu de maternitate si crestere a copilului? [5 raspunsuri]
- Coxaltroza bilaterala pensie handicap [2 raspunsuri]
- Expirare contract femeie insarcinata [1 raspuns]
- Dreptul la 30%la suta din somaj ca angajat [1 raspuns]
- Drepturi pentru mame cu handicap pentru cresterea copilului [1 raspuns]