ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

contracte asociatie de proprietari


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Va rog sa ma ajutati sa inteleg ce tip de contract pot incheia Presedintele asociatiei (are contract de munca individual), Administratorul (pensionar) si cenzorul (are contract de munca individual).
De asemeni si ce contributii se vor achita pentru fiecare din ele.

Multumesc,

Elena Badea

Adaugata in: Angajare
Elena Badea
 User  Elena Badea
a intrebat la 30 Iul. 2013
Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

8 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Elena Badea la 01 Aug. 2013
Pentru persoana care este pensionara se poate incheia si contract de munca pe perioada nedeterminata, nu este interzis acest aspect. Din coroborarea art. 118 din legea pensiilor si 83 din Codul muncii reiese posibilitatea pensionarului de varsta sau grad III de a cumula pensia cu salariul pe perioada nelimitata. Este foarte importat insa ce tip de pensie are.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Elena Badea la 31 Iul. 2013
Cu mare placere!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Elena Badea
 User Elena Badea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 31 Iul. 2013
Va multumesc mult pentru toate informatiile.

Elena Badea
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Elena Badea la 31 Iul. 2013
CONTRACT DE MANDAT Presedinte asociatie


1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
Art. 1.
Asociaţia de Proprietari .................................., cu sediul ?n .............., str. ................ nr ..... sc..., et..., CUI ............, reprezentată prin Comitetul Executiv
Şi
Dl. ................, din ................., str ................. nr ..., bl ....., sc..., Et. .., ap. .. ?n calitate de Preşedinte al Asociaţiei.

2. OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 2.
Obiectul prezentului contract constă ?n ?mputernicirea Dl. ................., conform horăr?rii Adunării Generale din data ................, să reprezinte asociaţia ?n calitate de Preşedinte .

3. DURATA CONTRACTULUI
Art. 3.
Durata prezentului contract este de 2 ani, ?ncep?nd de la ...................
Durata prezentului contract poate fi mai mica ?n cazul demisiei sau alegerii altui Preşedinte conf. Metodologiei ?n domeniu. Prelungirea mandatului dupa 2 ani se poate face numai prin adunare generală de alegeri.

4. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR CONTRACTANTE
Art. 4.1
Preşedintele :
Preşedintele asociaţiei de proprietari reprezintă asociaţia ?n derularea contractelor şi ?şi asumă obligaţii ?n numele acesteia. El reprezintă asociaţia de proprietari ?n relaţiile cu terţii, inclusiv ?n acţiunile iniţiate de asociaţie ?mpotriva unui proprietar care nu şi-a ?ndeplinit obligaţiile faţă de asociaţie sau ?n procesele iniţiate de un proprietar care contestă o hotăr?re a adunării generale a proprietarilor.
Preşedintele asociaţiei de proprietari supraveghează şi urmăreşte aplicarea hotăr?rilor adunării generale, precum şi aplicarea deciziilor comitetului executiv. Acesta, ?n funcţie de situaţie, poate propune comitetului executiv sau adunării generale, după caz, măsuri ?mpotriva celor care nu respectă regulile, regulamentele, hotăr?rile şi deciziile asociaţiei de proprietari, conform prevederilor legale şi statutare.
In cazul in care presedintele se afla in imposibilitatea de a-si exercita atributiile, acestea vor fi indeplinite de catre un vicepresedinte numit de preşedintele asociaţiei de proprietari dintre membrii comitetului executiv, urm?nd ca in termen de 90 de zile de la data cand s-a constatat indisponibilitatea sa fie organizata o adunare generala, pentru a alege un nou presedinte.
Art. 4.2
Comitetul executiv:
Participa la şedinţele de comitet la convocarea preşedintelui
Duce la ?ndeplinire hotăr?rile adunării generale prin emiterea de decizii scrise.
Gestionează situaţiile excepţionale şi de criză;
Exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin hotăr?rile adunării generale.

5. REMUNERAREA PREŞEDINTELUI
Art. 5.
Pentru operaţiunile pe care preşedintele le efectuează ?n baza prezentului contract şi ?n limitele ?mputernicirii conferite, va primi o remuneraţie de .... lei net lunar. Se va calcula o suma bruta din care se vor retine şi vira impozit (16% pe venit) şi eventual taxe ţin?nd cont şi de statutul de pensionar al Preşedintelui.
Remuneraţia se va achita ?n ultima zi lucrătoare a lunii.

6. NOTIFICĂRI ŞI COMUNICĂRI
Art. 6.1
Orice comunicare sau notificare adresată de una din părţi celeilalte, va fi socotită ca valabil ?ndeplinită dacă este transmisă la adresa/sediul prevăzut ?n partea introductivă a prezentului contract.
Art. 6.2
Notificările verbale nu se iau ?n considerare de nici una din părţi.

7. ?NCETAREA CONTRACTULUI
Art. 7.
- prin expirarea duratei contractului
- prin imposibilitate de executare ?n condiţii de forţă majoră
- prin renunţarea preşedintelui ?n urma unui preaviz de 30 zile;
- prin alegeri anticipate conform reglementărilor ?n vigoare

8. FORŢA MAJORĂ
Art. 8.
Forţa majoră exonerează de răspundere părţile ?n cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţă majoră se ?nţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după ?ncheierea contractului şi care ?mpiedică părţile să execute total sau parţial obligaţiile asumate.

9. LITIGII
Art. 9.
Orice litigiu decurg?nd din sau ?n legătură cu acest contract, inclusiv referitor la ?ncheierea, executarea ori desfiinţarea lui, nesoluţionat pe cale amiabilă, se va soluţiona prin hotăr?re ?n Adunarea generala a proprietarilor.

10. CLAUZE FINALE
Art. 10.
Prezentul contract poate fi modificat/ completat doar ?n urma acordului exprimat ?n scris al părţilor contractante.
S-a ?ncheiat astăzi, ............... ?n 2(două) exemplare: unul pentru Comitetul executiv şi un exemplar pentru Preşedinte.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Georgeta Ganea la 31 Iul. 2013
CONTRACT DE MANDAT CENZOR


1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
Art. 1 Asociaţia de Proprietari Scala , cu sediul ?n ......., str. ..... nr. ...., sc...., et....., CUI ........., reprezentată prin dl.....................................................Preşedinte al Comitetului Executiv
Şi
Dl. ............................................. din ......., str. .............., nr....., bl. ..........., sc...., Et. ...., ap. ..... ?n calitate de Cenzor.

2. OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 2. Obiectul prezentului contract constă ?n mandatarea domnului ................................................
(cenzor) conform hotăr?rii Adunării Generale (sau Decizia Comitetului Executiv) din data de...................... ..., să exercite funcţia de cenzor conform legislaţiei in vigoare.

3. DURATA CONTRACTULUI
Art. 3. Durata prezentului contract este de 2 ani, ?ncep?nd de la .............
Durata prezentului contract poate fi mai mică ?n cazul demisiei sau alegerii altui Cenzor conform legislaţiei ?n domeniu. Prelungirea mandatului se poate face numai prin votul membrilor asociaţiei ?n adunarea generală de alegeri.

4. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR CONTRACTANTE
Art. 4. Cenzorul:
Coordonează ?ntreaga activitate financiar-contabila a asociaţiei, colabor?nd cu preşedintele, membrii comitetului şi administratorul asociaziei. Are acces fără limitare la toate documentele asociaţiei pentru verificarea legalităţii lor. Atribuţiunile concrete se stabilesc prin fişa postului ataşată acestui contract.
Art. 5. Preşedintele asociaţiei
Preşedintele asociaţiei de proprietari colaborează cu cenzorul şi-l sprijină ?n activitate pentru punerea ?n aplicare a hotăr?rilor adunării generale, precum şi aplicarea deciziilor comitetului executiv.

5. REMUNERAREA CENZORULUI

Art. 6. Pentru activitatea efectuată ?n baza prezentului contract, ?n limitele ?mputernicirii conferite de adunarea generală şi de legislaţia ?n vigoare, cenzorul va primi o indemnizaţie de .... lei net lunar. Administratorul va calcula o sumă brută din care se vor reţine la sursă şi achita impozitul (16% pe venit) şi eventualele taxe conform legislaţiei actuale sau viitoare, ţin?nd cont şi de statutul cenzorului (pensionar, angajat etc), făc?nd viramentele la stat.
Art. 7. Indemnizaţia se va achita lunar la data de.................

6. ?NCETAREA CONTRACTULUI
Art. 8. Actualul contract poate inceta in urmatoarele situatii, conform legislatiei:
- prin expirarea duratei contractului
- prin imposibilitate de executare ?n condiţii de forţă majoră
- prin renunţarea la această funcţie ?n urma unui preaviz de 30 zile;
- prin alegeri anticipate conform reglementărilor ?n vigoare

7. FORŢA MAJORĂ
Art. 9. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile ?n cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţă majoră se ?nţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după ?ncheierea contractului şi care ?mpiedică părţile să execute total sau parţial obligaţiile asumate.

8. LITIGII
Art. 10. Orice litigiu decurg?nd din sau ?n legătură cu acest contract, inclusiv referitor la ?ncheierea, executarea ori desfiinţarea lui, nesoluţionat la nivelul comitetului executiv, condus de preşedinte, se va soluţiona prin hotăr?re ?n Adunarea generală a proprietarilor.

9. CLAUZE FINALE
Art. 11. Prezentul contract poate fi modificat / completat doar ?n urma acordului exprimat ?n scris al părţilor contractante.
S-a ?ncheiat astăzi, ........................ ?n 2(două) exemplare: unul pentru Cenzor şi un exemplar pentru Preşedintele asociatiei.

PREŞEDINTE,

CENZOR,



Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 31 Iul. 2013
Dat fiind ca este o activitate sustinuta in calitate de administrator , va recomand sa incheiati contract de munca pe perioada determinata cu timp partial .Daca este pensionar la limita de varsta poate cumula pensia cu salariul si deasemenea poate sa solicite si recalcularea pensiei pe baza stagiului de cotizare realizat in aceasta calitate.Va plati CAS, CASS individual si deasemenea se vor plati de asociatie contributiile angajatorului la cas si cass si impozitul agferent
Puteti incheia si contract de prestari servicii cu persoana respectiva si va plati doar impozit si sanatate .
In ce priveste presedintele si cenzorul se vor inchea contracte de mandat.Dat fiind faptul ca sunt salariati la fel vor plati pe baza contractului de mandat doar impozit si sanatate.Contractul de munca se anunta la ITM prin REVISAL.

Contractul de prestari servicii si cele de mandat se depun la ANAF.
Vedeti si Legea 230 din

Legea 230 din 2007
Art. 19. -
;;;;;
(4) Cenzorii aleşi ai asociaţiei de proprietari pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotăr?rii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.
(5) Cenzorul angajat sau contractat din afara asociaţiei de proprietari poate fi remunerat, conform hotăr?rii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.
;;
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Elena Badea
 User Elena Badea
a raspuns userului Ioana Popa la 31 Iul. 2013
Asa cum va spuneam, Administratorul este pensionar - deci poate incheia Conventie Civila ? Si daca da, ce contributii trebuie platite pentru acest contract ?

Presedintele si Cenzorul au contracte individuale de munca pe perioada nedeterminata. Ce tip de contract vor incheia la Asociatie ? Si ce taxe aferente vor trebui platite in functie de tipul de contract ?

Multumesc pentru un raspuns complet !
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 30 Iul. 2013
Depinde de tipul de activitate derulat de persoana respectiva. Daca este una de natura dependenta se va intocmi contract individual de munca. Dar daca munca este una ocazionala se poate incheia si conventie civila.


Alte intrebari despre Angajare

TOP RASPUNSURI 2021
Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti cand se poate depune dosarul de pnsie la limita de varsta daca acea persoana se afla in...[citeste mai mult]
Publicat la data 18 Oct. 2021 2 raspunsuri
Daca contest in instanta judecatoreasca competenta ,decizia de pensionare in termen de 45 zile conform art138 aliniat(1)...[citeste mai mult]
Publicat la data 21 Oct. 2021 1 raspuns