ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Documente necesare angajare cetatean non-european


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
Ma confrunt cu o situatie noua in recrutare ? avem un candidat din Liban care lucreaza in momentul de fata in Romania si suntem in discutii cu el pentru a-l angaja .
El are permis de munca (pentru angajatorul actual) si permis de sedere pana la sfarsitul anului 2015 (este deja de 3 ani in Romania si in 2016 poate sa aplice pentru permis de lunga sedere ).
Ma puteti ajuta cu demersurile necesare ,pasii ce ar trebui urmati pentru angajare.
Va multumesc.


Adaugata in: Angajare
Alecsandra Ion
 User  Alecsandra Ion
a intrebat la 16 Dec. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 16 Dec. 2014
Formalitatea care trebuie indeplinita in cazul angajarii unui cetatean strain este obtinerea autorizatiei de munca. Autorizatia de munca este documentul oficial acordat strainilor care doresc sa desfasoare activitati lucrative in Romania. Cererea pentru obtinerea autorizatiei de munca este depusa de catre angajator la Oficiul Roman pentru Imigrari.
Oficiul Roman pentru Imigrari emite autorizatia in termen de 30 de zile de la data primirii solicitarii din partea angajatorului. In cazurile in care pentru constatarea indeplinirii conditiilor de obtinere a autorizatiei sunt necesare verificari suplimentare, termenul de solutionare a cererii poate fi prelungit cu cel mult 15 zile.
Prelungirea dreptului de sedere temporara in scop de munca conform art. 56 din OUG 194/2002 daca:
a) sunt titulari ai unei autorizatii de munca valabile;
b) prezinta contractul individual de munca vizat de inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi are sediul angajatorul sau o conventie civila incheiata cu o structura sportiva, in conditiile legii, daca strainii desfasoara activitati in calitate de sportiv profesionist;
c) salariul inscris in contractul individual de munca este cel putin la nivelul salariului minim garantat in plata;
d) actul medical de atestare a starii de sanatate, din care sa rezulte ca strainul este apt pentru a fi incadrat in munca;
e) certificatul de atestare fiscala emis de administratia finantelor publice in a carei raza teritoriala isi are sediul angajatorul privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul public national, doar la prelungirile ulterioare sau daca intre data inregistrarii solicitarii pentru eliberarea autorizatiei si data inregistrarii cererii pentru eliberarea permisului de sedere au trecut mai mult de 60 de zile;
f) copia actului de identitate si, dupa caz, a autorizatiei sau a altui document legal care atesta exercitarea unei activitati ori profesii independente, daca angajatorul este persoana fizica.
Strainul care indeplineste conditiile va incheia contract individual de munca potrivit legislatiei romane si va datora pentru veniturile din salariu impozit si contributii obligatorii potrivit Codului fiscal.

Alte intrebari despre Angajare