ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Vanzare prin telefon cu cod COR 333907 ?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
Am primit o oferta de munca intr-un call center pentru postul de Agent Servicii Client cod COR 333907.
De-abia la finalul training-ului mi s-a spus ca va trebui sa vand prin telefon. Este vorba de un site pe care se fac rezervari hoteliere, iar unii clienti ne suna direct la telefon pentru a face o rezervare. Din cate am inteles la un moment dat va trebui chiar sa sun potentiali clienti pentru a le propune o rezervare.

Problema e ca la interviu nu s-a pomenit niciodata ca va trebui sa fac vanzare prin telefon, cuvantul "vanzare" fiind inexistent atat in oferta primita pe mail cat si la interviul supracitat.

Este legal ceea ce se intampla?
Credeam ca pentru aceste lucruri exista pozitia de Operator Vanzari prin Telefon cod COR 333912. Gresesc?

Multumesc anticipat si daca se poate m-ar ajuta foarte mult sa primesc un raspuns pana duminica cel tarziu deoarece luni voi avea o discutie cu ei.

Toate cele bune,
Alex

Alex Lymphor
 User  Alex Lymphor
a intrebat la 08 Iun. 2012
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

7 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 12 Iun. 2012
Cele doua ocupatii, si va spun asta din experienta, nu au aceleasi atributii. Ca fac parte din aceeasi grupa si au elemente comune, da, de acord. Insa nu se poate spune ca, spre exemplu, un impresar muzical are aceleasi atributii cu un operator vanzari prin telefon sau cu un operator de interviu. Sunt atributii diferite. Ele au la baza relatia cu clientii, partea comerciala a activitatii, insa nu toate implica si atributii constant in vanzarea unor servicii sau produse. Agentul servicii clienti mentine relatia cu clientii, rezolva solicitarile acestuia privind functionarea serviciului sau il indruma privind un anumit produs, primeste reclamatii si le centralizeaza, nu face insa vanzare.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Alex Lymphor la 12 Iun. 2012
Atributiile pozitiei de Agent servicii clienti sunt cam cele redate de dvs. Implica activitati de asistare a clientilor, prin intermediul telefonului, in vederea rezolvarii unor probleme sau a lamuririi unor neclaritati privind serviciile oferite de compania respectiva. Un exemplu in acest sens, bine cunoscut, este cel al companiilor de telefonie mobila, ce pun la dispozitie un astfel de serviciu.

Intr-adevar, pentru desfasurarea activitatii de vanzare sunt necesare anumite abilitati, in unele cazuri si anumite cursuri sau cunostinte, chiar experienta in domeniul vanzarilor. Spre deosebire de Customer Care sau Serviciu Clienti unde cerintele de baza sunt amabilitatea, vorbirea clara si curata, deschiderea catre client, dar nu si vanzarea.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 11 Iun. 2012

Imi sustin raspunsul pe seama informatiilor regasite in COR . Cele 2 ocupatii se regasasc in aceiasi grupa, cu aceleasi atributii
3339 Agenti de servicii comerciale neclasificati in grupele de baza anterioare
Aceasta grupa de baza cuprinde agentii de servicii comerciale neclasificati in alta parte in grupa minora 333 - Agenti de servicii comerciale. De exemplu, grupa de baza include pe cei care stabilesc contracte de afaceri, vand servicii comerciale, cum ar fi spatiu publicitar in mass-media, aranjeaza contracte pentru atleti de performanta, animatori si artisti, pentru publicarea de carti, productia de piese de teatru sau de inregistrari, interpretari si vanzari de muzica si vanzari de proprietati si bunuri prin licitatie.
333901 agent reclama publicitara
333902 agent literar
333903 impresar muzical
333904 impresar teatru
333905 manager sportiv
333906 asistent relatii publice si comunicare studii medii
333907 agent servicii client
333908 impresar artistic
333909 organizator spectacole
333910 operator de interviu
333911 referent comert exterior
333912 operator vanzari prin telefon
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Alex Lymphor
 User Alex Lymphor
a raspuns userului georgeta ganea la 09 Iun. 2012
@georgeta ganea:
In primul rand multumesc pentru raspuns.
Trebuie sa va spun ca aspectul de vanzare ma deranjeaza pentru ca:

1. Pentru a lucra in vanzari trebuie sa ai un anume tip de profil psihologic, cu totul diferit fata de cel de Customer Care.
2. Retributiile din domeniul vanzarilor sint diferite: salarii mai mari si procent din fiecare vanzare facuta stiu pentru ca am lucrat in vanzari, tocmai de aceea nu mai vreau.

M-ar ajuta foarte mult sa pot citi o fisa a postului de Agent Servicii Client cod COR 333907 ca sa ma lamuresc si eu daca pozitia aceasta implica activitati de vanzare sau nu.
In cazul in care stiti unde as putea gasi o asemenea fisa, va rog daca se poate sa-mi dati de veste.

Multumesc!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Alex Lymphor
 User Alex Lymphor
a raspuns userului Ioana Popa la 09 Iun. 2012
Multumesc frumos pentru raspuns.
Oferta initiala, cea la care am aplicat si pe care am primit-o pe mail, suna asa:

RESPONSABILITATI:
Pozitia implica preluarea / efectuarea de apeluri, scrierea de email-uri si transmiterea informatiilor catre clienti in conformitate cu datele din sistem.
Oferirea de asistenta clientilor folosind diferite aplicatii software.
Tinerea evidentei operatiunilor cu clientii, inregistrarea detaliilor de cereri si comentarii, precum si actiunile intreprinse.
Gestionarea apelurilor/cererilor clientilor nostri intr-un mod eficient si placut, cu inalt profesionalism si cat mai bine posibil.

DESPRE NOI:
[...] Reprezentanta din Romania se ocupa de Centrul de Servicii Clienti [...].
In acest moment ne concentram pe asigurarea unui serviciu de calitate superioara pentru clientii nostri care au depus plangeri la noi. In acest scop ne propunem sa oferim serviciile in limba materna a clientilor respectivi si de aceea dorim sa ne extindem echipa cu oameni a caror limba materna este italiana.

Din textul asta nu se intelege nicidecum ca e vorba de vanzari, ci mai degraba de un Customer Care, unde clientii suna cu plangeri si trebuie ca cineva sa se ocupe de ei verificarea plangerilor, daca sint justificate, propunerea de masuri compensatorii, etc..
Gresesc?
La interviu am intrebat ce va trebui mai precis sa fac, iar ca raspuns mi s-a citat din nou textul de mai sus cel cu responsabilitatiile.
Oricum cuvantul vanzare nu s-a folosit niciodata, ca altfel nici n-as fi aplicat, nu-mi place sa lucrez in vanzare.

In cazul in care stiti unde as putea sa citesc o fisa a postului de Agent Servicii Client cod COR 333907 mi-ar fi de mare ajutor, ca sa ma lamuresc si eu daca pozitia aceasta implica activitati de vanzare sau nu.

Multumesc din nou pentru raspuns!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 08 Iun. 2012
Pozitia de Agent Servicii Clienti nu implica neaparat servicii de vanzare.Cele doua pozitii intr-adevar sunt diferite ca atributii, chiar daca amandoua au la baza comunicarea telefonica cu diversi clienti. Ca angajatorul nu v-a prezentata acest lucru in momentul interviului, faptul ca ar trebui sa desfasurati activitati de vanzare, este, din pacate, o problema de etica sau poate doar o omisiune din partea lui, desi din experienta tind sa cred ca mai degraba se aplica prima varianta.

In discutia de luni intrebati persoana cu care ar trebui sa semnati contractul care este de fapt postul pe care ar trebui sa il ocupati, presupunand ca cel care v-a transmis informatia nu era suficient de bine informat. Lamuriti inca de la inceput atributiile ca sa nu aveti probleme ulterior.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [2]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 08 Iun. 2012
Nivelul de pregatire este de studii medii si intr-un caz si in celalalt . Pot spune ca ocupatiile sunt similare si nu ar trebui sa va deranjeze acest aspect. Cand semnati contractul de munca si veti vedea si atributiile din fisa postului, puteti sa purtati o discutie pe seama functiei, respectiv a codului functiei.

Alte intrebari despre Angajare

TOP RASPUNSURI 2024