ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Acte necesare de la fostii angajatori in cazul in care nu ai carnet de munca


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua.
Va rog sa-mi spuneti daca ar trebui sa solicit in scris catre angajator eliberarea unui document care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate si in acelasi timp a unor copii ale documentelor existente in dosarul personal.

Mentionez ca am avut contracte individuale de munca incheiate cu angajatorii si inregistrate la ITM, dar am aflat, de curand, ca nu am carnet de munca. Doresc sa nu am neplaceri pe viitor si sa-mi iau toate actele necesare.

Perioada lucrata:
- firma 1: 07.05.2008 - 05.01.2009
- firma 2: 10.05.2010 - 17.08.2011

Va multumesc pentru raspuns!

Simona Mihai
 User  Simona Mihai
a intrebat la 27 Sep. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Simona Mihai la 30 Sep. 2013
Nu, nu este necesar sa precizati acest lucru. Un astfel de document oricum intra in obligatia angajatorului de a-l elibera la momentul incetarii contractului, sau la cerere. Prin el se dovedeste vechimea in munca la respectivul angajator, asa cum ii spune si numele de altfel.

Daca angajatorul refuza sa va elibereze acest document, sau nu face acest lucru in 15 zile de la data cererii asa cum prevede HG 500/2011, va puteti adresa ITM pentru ca nu se respecta legea. Solicitati angajatorului sa va dea un numar de inregistrare a cererii, direct pe ea, si obtineti o copie pe care sa o pastrati ca dovada.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Simona Mihai
 User Simona Mihai
a raspuns userului Ioana Popa la 30 Sep. 2013
Buna ziua,

Va multumesc pentru raspunsuri.
In cererea pentru adeverinta de vechime trebuie sa specific si motivul pentru care doresc eliberarea acesteia sau este in regula sa scriu doar atat:

Nr. ... data

Stimate Domnule Director,

Subsemnata????????, fosta salariata a firmei S.C. ??......................., in functia de ?????, va rog sa-mi aprobati eliberarea adeverintei de vechime pentru perioada .......................

Data, Semnatura,


In atentia Domnului Director .........

Va multumesc.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Georgeta Ganea la 27 Sep. 2013
Plus de asta, cartea de munca se ataseaza la dosarul de pensioare insa din pacate sunt multe nereguli si aici, nu toate au fost inchise si nici scanate asa cum ar fi trebuit.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Georgeta Ganea la 27 Sep. 2013
Pentru anul 2011 in mod obligatoriu este necesara adeverinta de vechime:

Art. 76 - HG 257/2011
(1) Actele la care se face referire la art. 103 alin. (2) din lege sunt, dupa caz:
a) pentru pensia pentru limita de varsta, anticipata si anticipata partiala:
cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 6);
...............
adeverinta care sa ateste perioadele de activitate realizate dupa data de 1 ianuarie 2011 (original);
.................

Ceea ce inseamna ca de al doilea loc de munca cel putin ar trebui obtinuta o adeverinta de vechime. Atentie la perioade. Plus de asta, dovada vechimii in munca, dobandite aterior datei de 1 ianuarie 2011, se face prin inscrisurile din cartea de munca, iar daca nu exista se pot solicita adeverinte de vechime.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 27 Sep. 2013
Pentru perioadele respective nu aveti nevoie de adeverinte pentru pensie.La calculul pensiei se vor lua in seama veniturile realizate pentru care ati contrinbuit la asigurarile sociale care se regasesc in declaratiile individuale depuse de angajator.Informatiile din carnetul de munca se iau in seama la calculul pensiei numai pana la data de 01.04.2001 cand a intrat in vigoare Legea 19 din 2000 , noua lege a pensionarii.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 27 Sep. 2013
Solicitati adeverinte de vechime. Pentru perioadele mentionate ar fi trebuit sa aveti carte de munca, dar daca nu vi s-a deschis un astfel de document, atunci adeverintele de vechime vor tine locul ei.

De asemenea, veti avea nevoie de adeverinte privind stagiul de cotizare la sistemul de asigurari de sanatate pentru ultimele 12 luni daca este cazul. Daca nu ati mai avut venituri de la ultimul contract incoace cel mai probabil vi se va cere o declaratie pe propria raspundere sau o adeverinta de la ANAF cu veniturile realizate pe ultimele 12 luni, ca sa aiba dovada ca nu aveti stagiu realizat, in cazul in care veti intra in concediu medical dar nu vi se va putea plati.

Alte intrebari despre Cariera si performanta