Societatea are un contract de prestari servicii in Italia
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Am incheiat un contract de prestari servicii cu o societate italiana, pentru reabilitarea unei cladiri de locuit (doar manopera) in Italia.
Care sunt actele, sau ce trebuie sa fac, pentru ca societatea mea sa poata sa efecueze aceste lucrari (cu muncitori romani) fara a avea probleme ?
Multumesc
Am incheiat un contract de prestari servicii cu o societate italiana, pentru reabilitarea unei cladiri de locuit (doar manopera) in Italia.
Care sunt actele, sau ce trebuie sa fac, pentru ca societatea mea sa poata sa efecueze aceste lucrari (cu muncitori romani) fara a avea probleme ?
Multumesc
Adaugata in:
User Marius Suciu
a intrebat la 23 Feb. 2014
a intrebat la 23 Feb. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 24 Feb. 2014
a raspuns la intrebare la 24 Feb. 2014
Ar trebui sa ii detasati in Italia, cat timp aceste lucrari sunt derulate in beneficiul angajatorului de acolo. Pentru acest lucru trebuie sa aveti in vedere art. 18 din Codul muncii republicat, iar in baza lui sa incheiati acte aditionale la contractele lor de munca prin care sa introduceti acele elemente in continutul contractelor.
Art. 18
(1) In cazul in care persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, urmeaza sa isi desfasoare activitatea in strainatate, angajatorul are obligatia de a-i comunica in timp util, inainte de plecare, informatiile prevazute la art. 17 alin. (3) , precum si informatii referitoare la:
a) durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
b) moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
c) prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
d) conditiile de clima;
e) reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
f) obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
g) conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) lit. a),
b) si
c) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(3) Dispozitiile alin. (1) se completeaza prin legi speciale care reglementeaza conditiile specifice de munca in strainatate.
Pentru salariatii detasati in spatiul UE aveti nevoie de formularul A1 pe care il obtineti de la Casa de Pensii. Una dintre conditii ar fi ca cel putin 50% din salariatii dvs. sa ramana in tara si sa preseteze activitate pe parcursul perioadei in care ceilalti vor fi detasati.
Diurna minima pentru deplasarile in afara tarii este stabilita prin HG 518/1995.
Detasarea se va face printr-o decizie si se va transmite catre ITM prin Revisal, asa cum prevede HG 500/2011. La nivelul Europei nu exista notiunea de detasare, ci doar cea de delegare, caz in care relatia cu angajatul se va mentine la fel ca in cazul unei delegari pe toata durata deplasarii in strainatate.
Art. 18
(1) In cazul in care persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, urmeaza sa isi desfasoare activitatea in strainatate, angajatorul are obligatia de a-i comunica in timp util, inainte de plecare, informatiile prevazute la art. 17 alin. (3) , precum si informatii referitoare la:
a) durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
b) moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
c) prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
d) conditiile de clima;
e) reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
f) obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
g) conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) lit. a),
b) si
c) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(3) Dispozitiile alin. (1) se completeaza prin legi speciale care reglementeaza conditiile specifice de munca in strainatate.
Pentru salariatii detasati in spatiul UE aveti nevoie de formularul A1 pe care il obtineti de la Casa de Pensii. Una dintre conditii ar fi ca cel putin 50% din salariatii dvs. sa ramana in tara si sa preseteze activitate pe parcursul perioadei in care ceilalti vor fi detasati.
Diurna minima pentru deplasarile in afara tarii este stabilita prin HG 518/1995.
Detasarea se va face printr-o decizie si se va transmite catre ITM prin Revisal, asa cum prevede HG 500/2011. La nivelul Europei nu exista notiunea de detasare, ci doar cea de delegare, caz in care relatia cu angajatul se va mentine la fel ca in cazul unei delegari pe toata durata deplasarii in strainatate.
Alte intrebari despre Cariera si performanta
- Recunoastere diploma studii colegiu [1 raspuns]
- Concurs pentru ocuparea postului de manager spital de stat [1 raspuns]
- Grupa 2 de munca LA SCHIMBAREA LOCULUI DE MUNCA [1 raspuns]
- Diploma Colegiu Universitar este recunoscutÄ? ca Diploma [2 raspunsuri]
- A trecut mai bine de o luna de c??nd a??tept un rÄ?spuns [1 raspuns]