ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Administrator. Natura mandatului. CAS


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


O societate SRL, inregistrata in Romania avind deschis un sediu permanent in Franta, are stabilit in statutul sau un asociat si un administrator. Administratorul, nascut in Romania, are Carte de identitate emisa, de Politia din Romania, avand un domiciliu in Romania, are dubla cetatenie, romana si franceza. Administratorul doreste sa incheie un contract de administrare mandat comercial cu societatea. Nu are incheiat un contract de munca.

Mihaela Vranciu
 User  Mihaela Vranciu
a intrebat la 13 Iul. 2011
TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
G Stancu
 Consultant G Stancu
a raspuns la intrebare la 06 Iul. 2011
raporturile dintre administrator si societate sunt raporturi de mandat. Acceptand numirea, administratorul intra in raporturi juridice de mandat cu societatea comerciala.
Intrucat parte in contractul de mandat este societatea comerciala, mandatul administratorului este coemrcial iar nu civil.Cat priveste continutul mandatului, el este in primul rand contractual.

Obligatiile administratorului in exercitarea mandatului rezulta din imputernicirile date de asociati si care se concretizeaza in actele constitutive ale societatii ori in hotararile adoptate de catre adunarea generala a asociatilor. Continutul mandatului nu poate fi exclusiv contractual. Acest lucru rezulta din chiar art.72 din Legea 31/1990 care dispune ca obligatiile si raspunderea administratorului sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute de aceasta lege.
Asadar, mandatul administratorului este carmuit nu numai de vointa partilor contractante ci si de normele imperative legale.

Ceea ce deosebeste mandatul administratorului de mandatul civil este in primul rand obiectul mandatului. Potrivit Legii 31/1990, art.70, administratorii pot face toate operatiunile cerute pentru aducerea la indeplinire a obiectului de activitate al societatii, afara de restrictiile aratate in actul constitutiv. Ei sunt obligati sa ia parte la toate adunarile societatii, la consiliile de administratie si la organele de conducere similare acestora.

In conditiile prevazute de lege, administratorul este indreptatit sa reprezinte societatea in raport juridice ale acesteia. Puterile adminstratorului nu sunt insa nelimitate ele se circumscriu actului constitutiv, hotararilor adunariii generale a asociatilor si dispozitiilor legale. Legea nu stabileste obligatia depunerii unei garantii, asa incat aceasta obligatie va reveni administratorului daca adunarea generala hotaraste astfel.

Administratorul datoreaza contributia la sistemul asigurarilor sociale de stat in conditiile Legii 263/2010. Asadar, administratorul care realizeaza, in mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel putin de 4 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului sigurarilor sociale de stat este obligat sa se asigure personal pe baza declaratiei individuale de asigurare. Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2011 este de 2.022 lei.
In consecinta, administratorul care realizeaza un venit brut pe an calendaristic de 8.088 de lei are obligatia sa se asigure in sistemul asigurarilor sociale de stat.

Alte intrebari despre Contract de munca

Eroare conectare :