ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Este legal?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


La multi ani tuturor,

Lucrez la o compane de distributie multinationala pe pozitie de conducere- Sef departament vanzari. In ultimele zile din anul ce s-a incheiat mi s-a prezentat o hartie prin care mi se comunica faptul ca mi se va desface contractul de munca ca urmare a reorganizarii - reorganizarea reprezentand in fapt externalizarea depozitarii si transportului.

Angajatorul in conditiile in care doreste sa faca reorganizarea activitatii, oare nu este obligat sa notifice acaesta intentie in Monitorul Oficial sau la Camera de Comert si Industrie de pe raza judetului unde-si are sediul?

In continuare va citez: "Totodata societatea nu are posibilitatea sa va ofere un alt loc de munca si nici sa va cuprinda intr-o forma de recalificare profesionala". Cu ani in urma, atunci cand s-a pus problema ca dintr-o echipa de vanzari sa se reduca personalul, s-a procedat la o testare pentru departajarea angajatilor, dar in situatia de fata desi suntem mai multe persoane angajate pe aceasta functie, s-a procedat la o instiintare.
In situatia descrisa mai sus mi s-au acordat urmatoarele:
- contravaloarea zilelelor de concediu neefectuate;
- contravaloarea unui salariu brut, lunar;
- un preaviz de 20 zile lucratoare in perioada urmatoare.

Chiar daca am incercat sa am o discutie cu persoanele implicate in aceasta decizie, mi s-a refuzat orice fel de contact.

Va rog sa ma consiliati ce ar trebui sa fac in continuare.

Multumesc,

Adaugata in: Contract de munca
Alin Zaharia
 User  Alin Zaharia
a intrebat la 09 Ian. 2012
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 09 Ian. 2012
Dumneavoastra va referiti la reorganizarea judiciara, care reprezinta o procedura mult mai ampla si se recurge la ea in cazul in care angajatorul se afla in insolventa, acesta fiind un prim pas spre procedura de faliment.

In cazul dvs. este vorba de externalizarea unor servicii, avand ca rezultat desfiintarea posturilor respective. Acel fragment citat de dvs este formulat in baza prevederii din Codul Muncii confor careia, la desfiintarea postului, angajatorul are obligatia de a va prezenta si propune posturi vacante potrivite pregatirii sau exeprientei, in cazul in care acestea exista.
In situatia de fata, in comparatie cu cea din ani in urma la care faceti referire, are la baza o desfiintare a postului si nu o reducere a numarului de personal.

Elementele acordate de catre angajator in cazul desfiintarii postului sunt corecte si respecta legea in vigoare. Presupun ca acordarea salariului compensatoriu este stipulat in CCM la nivel de unitate.

Decizia de concediere insa poate fi contestat, acest lucru apare in cuprinsul ei. Trebuie stiupulat in decizie termenul in care puteti contesta decizia precum si instanta careia sa va adresati.


Alte intrebari despre Contract de munca

TOP RASPUNSURI 2024