ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Pot sa ma angajez?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua. Firma la care am lucrat a intrat in insolventa. Mi-am solicitat CM de cand inca firma mergea si mi-au spus ca nu o gasesc la ITM Cluj. Mi-au dat o adeverinta cu perioada cat am lucrat sa pot sa ma angajez in alta parte. Este oare valabila? Cum se poate sa se piarda o CM? Am fost in Cluj de doua ori si acelasi raspuns "nu aveti carte de munca, urmatorul''. Nu am primit-o nici acasa. Pot sa ma angajez fara CM? (Daca o sa-mi gasesc alt loc de munca). Multumesc.

Rodica Hossu
 User  Rodica Hossu
a intrebat la 19 Sep. 2012
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 20 Sep. 2012
Presupun ca este o adeverinta de vechime, care da, este valabila. Tine locul cartii de munca. Cartile de munca nu mai sunt in uz inca din 2011, din ianuarie. Daca v-ati angajat prima data dupa data de 1.01.2011 atunci nu exista intr-adevar carte de munca pe numele dvs., este corect acest raspuns. Daca insa ati lucrat si anterior si ati avut carte de munca, atunci puteti obtine duplicat, in situatia in care este intr-adeva vorba de o pierdere. Insa acest lucru nu va afecteaza angajarea, nu este o vina a dvs iar angajarea nu depinde de existenta cartii de munca. Puteti folosi adeverinta de vechime, este foarte bine.

Pierderea documentului ar trebui publicata in Monitorul Oficial. Dupa publicarea anuntului, mergeti la ultimul loc de munca si solicitati eliberarea unui duplicat. Daca insa compania / angajatorul nu mai exista, duplicatul poate fi eliberat de unitatea zonala aferenta (ITM, de exemplu).

Ulterior eliberarii noii carti de munca, fie mergeti la toate locurile de munca anterioare pentru a va completa toate datele referitoare la vechime, stagii de cotizare si salariile / sporurile obtinute, precum si toate mutatiile intervenite.

O alta varianta ar fi ca, presupunand ca fostii angajatori nu te pot ajuta, este sa adresati o cerere Inspectoratului Teritorial de Munca pentru a vi se elibera actele care sa demonstreze informatiile ce lipsesc referitor la trecutul dvs. profesional.

Alte intrebari despre Contract de munca

TOP RASPUNSURI 2024