Trecere de pe post de muncitor calificat, pe post de muncitor necalificat
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua. Ce se poate intampla in cazul in care un muncitor calificat este trecut pe post de muncitor necalificat, mentinandu-i-se salariul, datorita restructurarii activitatii, dar nu s-a intocmit act aditional la CIM? Aceasta trecere s-a efectuat cu acordul salariatului (pt. a nu ramane fara serviciu).Ce sanctiuni se prevad pt acest act umanitar(daca sunt)? Oare va tine cont cineva de acest lucru?
Buna ziua. Ce se poate intampla in cazul in care un muncitor calificat este trecut pe post de muncitor necalificat, mentinandu-i-se salariul, datorita restructurarii activitatii, dar nu s-a intocmit act aditional la CIM? Aceasta trecere s-a efectuat cu acordul salariatului (pt. a nu ramane fara serviciu).Ce sanctiuni se prevad pt acest act umanitar(daca sunt)? Oare va tine cont cineva de acest lucru?
Adaugata in:
User Ion Georgescu
a intrebat la 14 Mar. 2014
a intrebat la 14 Mar. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
8 raspunsuri
User Ion Georgescu
a raspuns userului Ioana Popa la 17 Mar. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 17 Mar. 2014
Sarut mana. Aveti dreptate. Voi incerca sa repar greseala, iar pe viitor mai multa atentie.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ion Georgescu la 17 Mar. 2014
a raspuns userului Ion Georgescu la 17 Mar. 2014
Plus de asta, cat timp ati desfiintat postul lui, exista o procedura in aceasta directie: i se acorda un preaviz prin notificare, i se ofera noul post ca alternativa, el avand astfel liberatea legala de a alege daca lucreaza sau nu, prin documente, pe acel post. Suntem in Romania si munca se presteaza in baza unor documente scrise asa cum prevede Codul muncii. Atrageti probeleme si asupra angajatului nu doar a dvs. pentru ca si pe el il vor sanctiona inspectorii ITM daca apare problema unei munci la negru, fara contract, pe aceasta functie necalificata.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ion Georgescu la 17 Mar. 2014
a raspuns userului Ion Georgescu la 17 Mar. 2014
Eroarea vine din faptul ca salariatul dvs lucreaza pe o funcite pe care nu este incadrat, ceea ce ar echivala cu munca la negru. Ca sa poate derula activitate pe o alta functie, diferita de cea pe care a fost incadrat intial, trebuie incheiat un act aditional, acordul salariaului trebuie sa fie unul scris si nu verbal, asa cum si contractul de munca este unul scris si modificarea elementelor lui se va face tot in scris, in mod obligatoriu. E frumos ca ati facut un act umanitar, dar respectati si legea ca sa nu aveti probleme in fata organelor de control. Riscati amenzi pentru nerespectare conditiilor de derulare a unei activitati. Ce faceti daca apare un accident de munca in timpul activitatii derulate de angajat pe functia pe care nu are niciun fel de act semnat? Veti fi tras la raspundere destul de drastic cat timp ati incalcat legea. Rezolvati situatia intr-un mod foarte simplu: intocmiti act aditional si transmiteti modificarea functiei prin Revisal.
User Ion Georgescu
a raspuns userului Caraianis V la 17 Mar. 2014
a raspuns userului Caraianis V la 17 Mar. 2014
Ciudat mi se pare mie. Ce o fi asa greu de inteles, nu stiu. Daca restrangi o activitate si un muncitor calificat (strungar) il muti in alt sector de activitate (fabricat betoane), este ciudat? Eu am incheiat comentariile.
User Caraianis V
a raspuns la intrebare la 16 Mar. 2014
a raspuns la intrebare la 16 Mar. 2014
Buna seara,
Mi se pare ciudat sa ai firma si ( " are doar in firma mea 17 ani... ,, ) si sa desfiintezi un post de muncitor calificat ca sa mentii unul de muncitor necalificat cu retributia primului,numind asta restructurare.
Cine nu e de acord cu dvs ,nu va este neaparat impotriva.Eu am incheiat ...parerile.
Stima
Mi se pare ciudat sa ai firma si ( " are doar in firma mea 17 ani... ,, ) si sa desfiintezi un post de muncitor calificat ca sa mentii unul de muncitor necalificat cu retributia primului,numind asta restructurare.
Cine nu e de acord cu dvs ,nu va este neaparat impotriva.Eu am incheiat ...parerile.
Stima
User Ion Georgescu
a raspuns userului Caraianis V la 15 Mar. 2014
a raspuns userului Caraianis V la 15 Mar. 2014
Care sunt lucrurile care vi se par in neregula?Pare de necrezut, dar mai sunt si oameni pe aceasta lume. Stiu, acum veti spune ca sunt lipsit de modestie. Accept. Dar nu vi se pare normal ca un om care mai are putin pana la pensie si care are doar in firma mea 17 ani de zile vechime sa fie pastrat? Nu ma tem de repercursiuni, dar asa am inteles de la altii si de aceea am pus aceasta intrebare si asteptam un raspuns de la un specialist in domeniu. De pareri sau idei sunt satul. Sa auzim numai de bine.
User Caraianis V
a raspuns la intrebare la 15 Mar. 2014
a raspuns la intrebare la 15 Mar. 2014
Buna ziua,
Ceva nu-i in regula aici.De fapt citeva lucruri nu sint in regula.Inclin sa cred ca ati facut gestul ''umanitar'' si acum va este teama de repercursiuni.
Cu respect....
Ceva nu-i in regula aici.De fapt citeva lucruri nu sint in regula.Inclin sa cred ca ati facut gestul ''umanitar'' si acum va este teama de repercursiuni.
Cu respect....
User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 14 Mar. 2014
a raspuns la intrebare la 14 Mar. 2014
Nu se intampla nimic atat timp cat salariatul a acceptat sa lucreze sub nivelul lui de pregatire cu atat mai mult ca beneficiaza si de acelasi salariui.
Alte intrebari despre Contract de munca
- Cumularea pensiei cu salariu de la 1 septembrie 2024 [2 raspunsuri]
- Modificare durata CIM perioada determinata [1 raspuns]
- Pensionare femeie la varsta de 65 ani [1 raspuns]
- Daca se face alt contract de munca, dupa pensionare, acesta este valabil 3 ani [1 raspuns]
- Decizie de pensionare la limita de varsta [1 raspuns]