acordare indemnizatie crestere copil
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
buna ziua
la dosarul pentru acordarea indemnizatie de crestere copil, mi s-a cerut sa completez o serie de cereri,sa aduc si documente de la actualul loc de munca, dar si stagiul de cotizare de la casa de judeteana de pensii.
Astazi cand am fost sa solicit eliberarea acelui document mi s-a zis ca nu apar in baza de date cum ca de la locul de munca anterior mi s-au platit contributiile pe ultimile 2 luni desi mi s-a oprit din venitul brut realizat de 3060, un impozit de 631, ramanand un venit net de 2429.
Intrebarea mea este urmatoarea: e obligatoriu ca la dosar sa fie depu sa si aceasta foaie cu stagiul de cotizare? daca nu mi-au fost platite contributiile risc sa pierd indemnizatia de crestere copil?
Mentionez ca am o adeverinta de la fostul loc de munca in care se specifica venitul brut realiuzat si cel net..
Multumesc anticipat!
buna ziua
la dosarul pentru acordarea indemnizatie de crestere copil, mi s-a cerut sa completez o serie de cereri,sa aduc si documente de la actualul loc de munca, dar si stagiul de cotizare de la casa de judeteana de pensii.
Astazi cand am fost sa solicit eliberarea acelui document mi s-a zis ca nu apar in baza de date cum ca de la locul de munca anterior mi s-au platit contributiile pe ultimile 2 luni desi mi s-a oprit din venitul brut realizat de 3060, un impozit de 631, ramanand un venit net de 2429.
Intrebarea mea este urmatoarea: e obligatoriu ca la dosar sa fie depu sa si aceasta foaie cu stagiul de cotizare? daca nu mi-au fost platite contributiile risc sa pierd indemnizatia de crestere copil?
Mentionez ca am o adeverinta de la fostul loc de munca in care se specifica venitul brut realiuzat si cel net..
Multumesc anticipat!
Adaugata in:
User Loredana Lory
a intrebat la 27 Iun. 2013
a intrebat la 27 Iun. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
7 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Loredana Lory la 28 Iun. 2013
a raspuns userului Loredana Lory la 28 Iun. 2013
Puteti verifica la ANAF impozitul si la Casele de asigurari daca vi s-au platit sau nu darile aferente, pentru acest tip de colaborare.
User Loredana Lory (Asistent in relatii publice si comunicare, EASY CALL)
a raspuns userului Ioana Popa la 28 Iun. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 28 Iun. 2013
Nu stiu ce proceduri se fac. Eu sunt atat de interesata doar pentru ca este vorba de Primaria orasului in care locuiesc.Eu de la ei am primit indemnizatia asta de 3060 pentru ca am fost Membru al Biroului Electoral de Circumscriptie in perioada 9 mai-13 iunie 2012 cu ocazia alegerilor locale. Daca ei nu mi-au platit mai departe contributiile, nici nu as sti cui sa ma adresez.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului Loredana Lory la 28 Iun. 2013
a raspuns userului Loredana Lory la 28 Iun. 2013
Ar trebui sa fie, da. Faptul ca nu a platit impozitul il va costa in fata statului, va fi pus in situatia de a plati si penalizari.
User Loredana Lory (Asistent in relatii publice si comunicare, EASY CALL)
a raspuns userului Ioana Popa la 28 Iun. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 28 Iun. 2013
am inteles
iar pentru acele doua luni in fapt lunile mai si iunie 2012 este suficienta adeverinta de la angajator cum ca mi-a oprit impozit si cu specificarea venitului brut si net?
iar pentru acele doua luni in fapt lunile mai si iunie 2012 este suficienta adeverinta de la angajator cum ca mi-a oprit impozit si cu specificarea venitului brut si net?
Expert Ioana Popa
a raspuns userului la 28 Iun. 2013
a raspuns userului la 28 Iun. 2013
Vedeti aici ce acte se cer de fapt http://www.protectiacopilului6.ro/directia-protectie-sociala_doc_29_serviciul-alocatii-si-indemnizatii_pg_0.htm. Nu ar avea motive sa va ceara dovada contributii la pensie decat in anumite situatii. In cazul dvs nu va trebuie, fiind salariata. Nu aveti de ce sa pierdeti indemnizatia, ea nu se leaga de contributia de la pensii si nici in lege nu este prevazuta obligatia de a prezenta un astfel de act pentru acordarea indemnizatiei. Primaria posteaza lista cu TOATE documentele care ar putea fi necesare, dar in functie de fiecare situatie unele va trebuie altele nu. Mergeti pe ceea ce prevede legea.
HG 52/2011 privind normele de aplicare a OUG 111/2010 prevede:
Art. 6
(6)Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă şi, după caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate pentru conformitate de autorităţile competente, sunt următoarele:
c)dovada eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situaţia prevăzută la lit. d) şi e).
Art. 2 (5) din OUG 111/2010:
...............
(5) Cele 12 luni prevazute la alin. (1) pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
..............
d) au beneficiat de concedii medicale si de indemnizatii pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale, in baza Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata;
e) au beneficiat de pensie de invaliditate, in conditiile legii;
Numai daca ati beficiat de pensie de invaliditate in ultimele 12 luni sau concediu pentru accident de munca sau din categoria celor enunate la litera d) va trebuie acest document. Altfel nu.
HG 52/2011 privind normele de aplicare a OUG 111/2010 prevede:
Art. 6
(6)Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă şi, după caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate pentru conformitate de autorităţile competente, sunt următoarele:
c)dovada eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situaţia prevăzută la lit. d) şi e).
Art. 2 (5) din OUG 111/2010:
...............
(5) Cele 12 luni prevazute la alin. (1) pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
..............
d) au beneficiat de concedii medicale si de indemnizatii pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, exclusiv pentru situatiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale, in baza Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata;
e) au beneficiat de pensie de invaliditate, in conditiile legii;
Numai daca ati beficiat de pensie de invaliditate in ultimele 12 luni sau concediu pentru accident de munca sau din categoria celor enunate la litera d) va trebuie acest document. Altfel nu.
User Loredana Lory (Asistent in relatii publice si comunicare, EASY CALL)
a raspuns userului Ioana Popa la 28 Iun. 2013
a raspuns userului Ioana Popa la 28 Iun. 2013
multumesc tare pentru raspuns
am mai cautat pe internet sa vad si alte primarii ce acte solicita pentru intocmirea dosarului pentru acordarea indemnizatiei si intr-adevar toate primariile solicita acel document cu stagiul de cotizare de la CAS insa nu specifica nimeni pe ce perioada trebuie cerut. In cele 12 luni avand doar impozitul pe venit platit si doar 10 luni de cotizare la CAS, risc sa pierd indemnizatia? de fapt asta era intrebarea
Multumesc anticipat
am mai cautat pe internet sa vad si alte primarii ce acte solicita pentru intocmirea dosarului pentru acordarea indemnizatiei si intr-adevar toate primariile solicita acel document cu stagiul de cotizare de la CAS insa nu specifica nimeni pe ce perioada trebuie cerut. In cele 12 luni avand doar impozitul pe venit platit si doar 10 luni de cotizare la CAS, risc sa pierd indemnizatia? de fapt asta era intrebarea
Multumesc anticipat
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 27 Iun. 2013
a raspuns la intrebare la 27 Iun. 2013
Nu, nu este. Nu aveti nevoie de contributia la pensii pentru acordarea indemnizatiei crestere copil, mi se pare ciudat ca vi se cere asa ceva. Indemnizatia se acoreda in baza veniturilor realizate in cele 12 luni anterioare nasterii si pentru care vi sa platit impozitul pe venit.
Incercati sa luati legatura cu angajatorul anterior in privinta contributiilor la pensie ca sa nu ramaneti cu cele doua luni descoperite si sa vi se vireze banii.
Incercati sa luati legatura cu angajatorul anterior in privinta contributiilor la pensie ca sa nu ramaneti cu cele doua luni descoperite si sa vi se vireze banii.
Alte intrebari despre Contributii sociale
- Vechime munca cumparata Casa de Pensii- se poate adauga la vechime angajator? [1 raspuns]
- Perioade asimilate sunt sau nu vechime in munca? [3 raspunsuri]
- Ce impozit si ce contributii trebuie sa platesc ca pensionar [2 raspunsuri]
- Calcul indemnizatie CCC pentru 2 locuri de munca [1 raspuns]
- Va rog informatii cum sa fiu insotitor pentru mama mea in varsta de 93 ani [1 raspuns]