ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


legislatie cu privire la predare decizie de sanctionare


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Va supun spre atentie urmatoarea situatie:
art.252 (4) prevede : Comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliu sau la resedinta comunicata de acesta.
Intrebarea mea este:
- ordinea de incercare de a comunica decizia este asta si este obligatorie?
-daca s-a trimis a 2 zi de la emitere prin recomanadata fara a se incerca predarea personal si termenul de la emiterea deciziei pana la data de comunicare este depasit ( 5 zile asa cum scrie in decizie ) ea poate fi nula?
Va multumesc.

Adaugata in: Legislatia muncii
Crina Popa
 User  Crina Popa
a intrebat la 04 Iun. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 06 Iun. 2014
Decizia de sanctionare disciplinara se comunica salariatului in termen de 5 zile de la emitere. Comunicarea deciziei este momentul din care decizia incepe sa-si produca efecte.
Deci, necomunicarea deciziei nu atrage nulitatea deciziei, fiind doar un termen de recomandare, insa o lipseste de efecte. Totusi, in cazul in care decizia nu este
comunicata in termenul de 6 luni de zile, aceasta devine caduca(nu mai are putere legala).
Comunicarea se face prin predarea deciziei direct salariatului, acesta semnand de
primire sau, in caz de refuz de primire, comunicarea se face prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de salariat. Se considera a fi valabila comunicarea facuta unui salariat in cazul in care aceasta s-a facut la o adresa comunicata de salariat, chiar daca acesta nu mai locuieste la adresa respectiva, in conditiile in care nu a anuntat angajatorul despre schimbarea adresei.
La fel, se considera a fi valabil facuta comunicarea deciziei de sanctionare prin posta,
cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in cazul in care salariatul nu-si
ridica scrisorile recomandate, deoarece acesta este in culpa.

Alte intrebari despre Legislatia muncii