ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Nu mi sa trecut nimic in cartea de munca timp de 2 ani-Ce este de facut?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Subiect: Nu mi s-a operat in cartea de munca de 2 ani de zile.... Ce se poate face ?

Din luna Februarie 2009 - am lucrat la un patron.Anul acesta - lina iunie in urma unor neintelegeri am fost data afara cu art.55 lit.b -codul muncii. Am cerut verbal sa mi se dea cartea de munca. Nu mi sa dat. Ieri 10.11.2011 am gasit in cutia de scrisori cartea mea de munca. Dar .... in cartea mea de munca nu este trecut nimic. Cum am dat-o patronului la angajare in anul 2009. asa mi-a dat-o inapoi. Pusa in cutia de scrisori... Unde sa merg pentru a stii situatia acestor ani de munca .Care patronul nu ia trecut in cartea de munca... Sunt total pe dinafara ?



Adi Adi
 User  Adi Adi
a intrebat la 10 Nov. 2011
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

5 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Gabriela Hintia la 11 Nov. 2011
Procedura de predare primire prevazuta prin Ordinul 1083/2011 se refera la predarea carnetelor de munca dinspre ITM catre angajatori si nu de catre angajatori salariatilor. Procesele verbale prezentate in anexe au specificate in continut ca cel care preda este inspectorul ITM iar cel care primeste este societatea. Predarea carnetului de munca spre salariat este insa prevazuta in Codul Muncii, dar aceasta predare ar fi trebuit facuta pana la data de 31 iunie.

Din intrebarea domnului nu reiese cine ar fi trebuit sa opereze in acest carnet. Intuitia mea este aceea ca anagajatorul s-a ocupat de cartea de munca si nu ITM. Daca insa dumnealui a semnat un CIM iar acest CIM a fost inregistrat la ITM atunci angajatorul este obligat sa elibereze adeverinta de vechime la solicitarea salariatului. Adeverinta poate inlocui cartea de munca fara nici o problema. In cazul in care angajatorul refuza eliberearea acestei adeverinte atunci ea poate fi eliberata direct de ITM. Sigur, angajatorul va intampina probleme daca refuza eliberarea adeverintei.

Referitor la inscrisurile din cartea de munca, daca nu au intervenit modificari pe parcursul raportului de munca, angajatorul nu are ce sa opereze in cartea de munca. Ultima inscriere pe care angajatorii au facut-o a fost pe data de 01.01.2011 privind abrogarea acestui decret si aceasta ar trebui sa apara la rubrica "Mutatia intervenita". Insa daca nu au aparut alte modificari - mariri de salariu, suspendari, prelungiri, sporuri - angajatorul nu a avut ce sa opereze in cartea de munca, cu exceptia celor de mai sus.

Undeva exista o problema insa. Daca angajatorul nu a intocmit CIM sau l-a intocmit fara sa il inregistreze la ITM atunci situaita trebuie dusa in instanta, cu toate probele posibile. Pana la intrarea in vigoare a noului Cod al muncii, existenta unui raport de munca putea fi probata prin orice mijloace obiective si valide daca nu exista un contract scris. De la intrarea in vigoare a noului cod insa inexistenta unui CIM reprezinta contraventie. Daca insa contractul a fost intocmit si inregistrat in 2009 conform legii atunci se poate face proba vechimii prin adeverinta de vechime.



Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Gabriela Hintia
 User Gabriela Hintia
a raspuns la intrebare la 11 Nov. 2011
vedeti Ordinul ministrului muncii nr.1083/2011 privind metodologia de incheiere si predare a carnetelor de munca de la ITM la angajatori, precum si obligativitatea de predare primire intre angajator si angajatul titular al carnetului de munca, pe baza de proces-verbal
Faptul ca a trimis carnetul prin posta, cf.Legii 677/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, va indreptateste sa solicitati in scris angajatorului sau la ITM extras din REVISAL sa aveti dovada solicitarii.
Apoi reclamatie scrisa la Inspectia muncii privind lipsa inscrisurilor.
succes
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Mari Mari la 11 Nov. 2011
Dna. Mari are dreptate, art 55 lit b se refera la incetare cu acordul partilor, ceea exclude ideea de concediere. Insa daca angajatorul cumva v-a fortat mana sau v-a sugerat sa incetati raportul de munca prin acordul partilor iar dvs ati acceptat sa semnati acel document, contestarea in instanta va fi destul de dificila dat fiind faptul ca v-ati pus semnatura pe acel act. Astfel, raportul de munca va putea fi probat cu adeverinta de vechime eliberata de angajator si vizata de ITM sau eliberata direct de catre ITM.

In situatia in care cartea de munca v-a fost trimisa prin recomandata si ati semnat pentru primirea ei, se considera ca vi s-a predat sub semnatura si ca ati luat la cunostinta. Atentie insa, Decretul 92/1976 a fost abrogat la data de 01.01.2011, dispozitiile sale nemaifiind valabile. Ordinul MMFPS nr. 1083/2011 privind procedura de lucru pentru eliberarea carnetelor de munca nu prevede nici o modalitate de returnare a cartii de munca salariatului. Carnetele de munca nu se mai pastreaza in unitati pentru ca nu se mai utilizeaza, ele sunt scoase din uz.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Mari Mari
 User Mari Mari
a raspuns la intrebare la 11 Nov. 2011
presupun ca nici macar angajarea nu e operata in CM, din ce ati scris dvs...
aveti un exemplar de contract de munca inregistrat la ITM?
incercati sa mergeti la ITM sa clarificati situatia... sa aveti si actele care v-au fost inmanate de catre angajator pe parcursul activitatii dvs in cadrul societatii

nu se poate "da afara" cu 55 lit b - acordul partilor...cred ca e caz de rezolvat cu ajutorul tribunalului

Potrivit prevederilor Decretului nr.92/1976 privind carnetul de munca, acesta este un act personal al titularului ??i nu poate fi cedat sau instrainat. Carnetul se pastreaza de unitate atat timp cat titularul este incadrat in munca, acesta avand dreptul sa verifice exactitatea tuturor datelor inscrise in carnet. La incetarea activitatii, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi. - deci carnetul de munca nu se trimite prin posta...
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 10 Nov. 2011
Cartile de munca au fost scoase din uz la inceputul acestui an, insa pana la finele anului 2010 s-a operat in carteile de munca de catre ITM sau angajatori, in functie de caz. Daca in tot acest interval de timp , din 2009 pana in prezent, nu au aparut modificari asupra contractului de munca semnat, atunci angajatorul nu a avut nimic de operat in cartea de munca, cu exceptia angajarii. Dat fiind faptul ca raportul de munca a incetat dupa data de 01.01.2011, moment din care nu se mai utilizeaza cartile de munca, atunci raportul de munca si vechimea vor fi probate printr-o adeverinta de vechime eliberata de angajator si vizata de ITM.

Alte intrebari despre Legislatia muncii

TOP RASPUNSURI 2024