ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


raport evaluare riscuri angajata in maternitate


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Am o angajata care mi-a facut notificarea in scris asupra faptului ca e insarcinata in ziua in care a intrat in concediu prenatal. Deci nu o vom revedea decat cand isi incaseaza salariul si, la lucru, peste vreo 2 ani cand iese din concediul postnatal.Cei de la ITM solicita raportul de evaluare a riscurilor specifice angajatelor insarcinate. Daca femeia e in concediu, adica acasa, si nu am dreptul sa o chem la treaba (nici nu doresc acest lucru) ce riscuri comporta in aceasta situatie? Medicul meu de medicina muncii s-a crucit cand a auzit de solicitarea celor de la ITM care vor ca "dosarul sa fie completat".Deci, e obligatoriu, in aceasta situatie redactarea acestui raport?
In plus sunt obligat sa afisez legislatia cu drepturile femeilor insarcinate. Pentru cine, daca angajata , fizic, nu este si nu va fi la serviciu pana la terminarea concediului postnatal?

Violeta Enciu
 User  Violeta Enciu
a intrebat la 02 Nov. 2016
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 03 Nov. 2016
Da, este obligatoriu.
Potrivit OUG 96/2003, angajatorul are obligatia legala ca in termen de 10 zile de la momentul primirii instiintarii de la salariata gravida sa anunte medicul de medicina muncii . Acesta impreuna cu serviciul de protectia muncii are obligatia sa redacteze un raport si o informare conform anexei la acelasi act normativ prin care i se comunica salariatei gravide nivelul de risc la care se expune, masurile necesare si recomandari de ordin medical si organizatoric.
Raportul si informarea se redacteaza in cate 5 exemplare si sunt semnate si stampilate atat de angajator cat si de medicul de medicina muncii. Cate un exemplar din fiecare, insotite si de copii ale documentelor medicale puse la dispozitie de catre salariata gravida - adeverinta de la medic sunt trimise la ITM (care urmeaza sa verifice conditiile de munca ale salariatei), la Directia de sanatate publica, la cabinetul de medicina muncii, unul ramane la angajator si unul la salaraiata care semneaza ca a luat la cunostinta atat pe exemplarul care ramane la angajator cat si pe celelalte.
Legea nu prevede exceptii.

Alte intrebari despre Legislatia muncii