Care sunt actele necesare pentru pensionare pe caz de boala?
sunt angajata din data de 27.03.1987 si am lucrat pina anul trecut cand am foast diagnosticata cu cancer pulmonar din data de 11.04.2016 pina in prezent am beneficiat de CM.Boala a intrat in remisie dar trebuie sa iau in continuare citostatice pe baza de pastile.Mi-sa dat voie sa ma intorc la munca dar cu schimbarea locului de munca ( am fost factor postal in cadrul CN Posta Romana ).Daca societatea nu are posibilitate de a-mi schimba locul de munca ,pot sa ma pensionez pe caz de boala?Unde ma pot adresa si ce acte imi trebuie?
a intrebat la 14 Mar. 2017
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
4 raspunsuri
a raspuns userului georgeta ganea la 04 Apr. 2017
a raspuns userului georgeta ganea la 04 Apr. 2017
a raspuns la intrebare la 14 Mar. 2017
(1) Actele a pentru limita de varsta, anticipata si anticipata partiala:
â??¢ cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 6);
acte de identitate buletin sau carte de identitate,certificat de nastere, certificat de casatorie in copie
â??¢ carnetul de munca (original si copie);
â??¢invatamant adeverinta privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca (original);
â??¢ adeverinta privind conditiile de munca deosebite, speciale si/sau alte conditii (original);
â??¢ procura speciala, pentru mandatar (original si copie);
â??¢ acte pentru dovedirea calitatii de beneficiar al Decretuluilege nr. 118/1990, republicat, si/sau al Legii recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din Decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
â??¢ dovada incetarii calitatii de asigurat in cazul inscrierii la pensie anticipata sau pensie anticipata partiala, pentru persoanele care, la data solicitarii, nu mai au calitatea de asigurat (original);
â??¢ adeverinta care sa ateste perioadele de activitate realizate dupa data de 1 ianuarie 2011 (original);
â??¢ alte acte intocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;
la care se adauga pentru pensia de invaliditate:
â??¢ cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 7);
â??¢ actele mentionate la lit. a);
â??¢ adeverinta din care sa rezulte data incetarii platii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca/copia ultimului certificat de concediu medical sau, dupa caz, adeverinta din care sa rezulte data incetarii calitatii de asigurat (original);
â??¢ copie a formularului pentru inregistrarea accidentului de munca (FIAM) sau copie a fisei de declarare a cazului de boala profesionala BP2 pentru accident de munca, respectiv boala profesionala
â??¢ decizia medicala asupra capacitatii de munca (original);
a raspuns la intrebare la 14 Mar. 2017
Art. 81
(1) Evaluarea capacitatii de munca, in vederea stabilirii gradului de invaliditate, se face la cererea persoanei interesate, de catre medicul specializat in expertiza medicala a capacitatii de munca, din cadrul CNPP, denumit in continuare medic expert al asigurarilor sociale.
(2) Pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) din lege, evaluarea capacitatii de munca, in vederea stabilirii gradului de invaliditate, se face la cererea comisiei de la nivelul unitatii din care face parte, care poate fi sesizata si de catre persoana interesata, sau, in cazul persoanelor trecute in rezerva, la cererea persoanei interesate, de catre comisiile de expertiza medico-militara de pe langa spitalele din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala.
Art. 82
(1) In vederea evaluarii capacitatii de munca, persoanele care solicita expertiza medicala a capacitatii de munca in vederea incadrarii lor in grad de invaliditate depun o cerere la cabinetul de expertiza medicala a capacitatii de munca din cadrul casei teritoriale de pensii competente, in functie de domiciliu.
(2) Cererea pentru expertiza medicala a capacitatii de munca in vederea incadrarii in grad de invaliditate este insotita de documente medicale.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) se depune cu cel putin 45 de zile inaintea expirarii duratelor maxime de concediu medical prevazute de lege. Medicul curant acorda concediu medical necesar in vederea finalizarii procedurii de expertizare a capacitatii de munca, in conditiile legii.
(4) Evaluarea capacitatii de munca a persoanelor prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) din lege se face la solicitarea comisiei din unitatea din care face parte persoana expertizata, in conditiile prevazute in reglementarile interne, proprii institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Art. 83
(1) Modelul cererii pentru expertizarea medicala a capacitatii de munca este cel prevazut in anexa nr. 10.
(2) Modelul prevazut la alin. (1) nu se utilizeaza in cazul persoanelor prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) din lege.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de urmatoarele acte, in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul:
a) actul de identitate;
b) documente medicale din care sa rezulte afectiunile prezentate si rezultatele investigatiilor necesare pentru sustinerea diagnosticului clinic si functional (forma clinica si stadiul evolutiv al bolii);
c) adeverinta eliberata de angajator care sa ateste numarul de zile de concediu medical, cumulat in ultimele 12/24 de luni, cu mentionarea datei ultimei zile de concediu medical;
d) documentul din care sa rezulte cauza invaliditatii;
e) documentul care sa ateste data ivirii invaliditatii, dupa caz.
(4) Documentele care atesta cauza invaliditatii sunt, dupa caz:
â??¢ fisa BP2/adeverinta de confirmare eliberata de directia de sanatate publica, in caz de boala profesionala;
â??¢ FIAM/proces-verbal avizat de inspectoratul teritorial de munca ce a confirmat caracterul de munca al accidentului sau adeverinta de confirmare a inregistrarii accidentului de munca la inspectoratul teritorial de munca, in caz de accident de munca;
â??¢ documente medicale eliberate de medicii de specialitate care confirma diagnosticul, in caz de schizofrenie/neoplasm/ SIDA; pentru afectiunea neoplazica se anexeaza si rezultatul examenului histopatologic;
â??¢ certificat emis de comisia de expertiza medico-militara, in caz de accident sau boala contractata in timpul ori din cauza indeplinirii serviciului militar sau a scolilor militare.
(5) In situatii motivate de imposibilitatea obiectiva a procurarii documentelor originale, medicul expert al asigurarilor sociale poate accepta copii simple ale acestora, solicitand titularului documentelor o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte confirmarea exactitatii copiilor cu originalele pe care nu le mai detine.
(6) Documentele medicale eliberate in alte state se accepta numai insotite de traducerea lor in limba romana, efectuata de un traducator autorizat.
Alte intrebari despre Pensii
- Puncte de stabilitate dupÄ? pensionare [2 raspunsuri]
- Referitor la punctele de stabilitate prevazute in noua lege a pensiilor [1 raspuns]
- La 01 septembrie cand intra in vigoare legea 360 beneficiez de recalculare? [3 raspunsuri]
- Cand pot iesi la pensie pentru limita de varsta? [2 raspunsuri]
- Cand depun dosarul de pensionare? [1 raspuns]