ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Ce acte se intocmesc de angajat si angajator la pensionarea pentru limita varsta


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Persoana ce urmeaza sa se pensioneze pentru limita de varsta (de sex masculin) indeplineste toate conditiile la data de trei aprilie 2015. (03.04.2015). Mentionam ca pana atunci este angajata cu CIM pe perioada nedeterminata. Ce formalitati legale trebuiesc indeplinite, atat de catre persoana in cauza, cat si de catre firma unde este angajata persoana, si la ce data trebuie emis fiecare document (cerere, decizie..) si in ce moment poate sa fie reangajata in aceeasi firma?

O ZI BUNA.
VALERIA POPESCU

Valeria Popescu
 User  Valeria Popescu
a intrebat la 17 Dec. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

2 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 19 Dec. 2014
Salariatului ii revine obligatia sa adune actele necesare pentru dosarul de pensie si depunerea acestului dosar la casa de pensii de care aparrine cu domiciliul incepand cu data la care indeplineste conditii de pensionare.
Art.76din HG 257 DIN 2011
(1) Actele a pentru limita de varsta, anticipata si anticipata partiala:
? cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 6);
? carnetul de munca (original si copie);
?invatamant adeverinta privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca (original);
? adeverinta privind conditiile de munca deosebite, speciale si/sau alte conditii (original);
? procura speciala, pentru mandatar (original si copie);
? acte pentru dovedirea calitatii de beneficiar al Decretuluilege nr. 118/1990, republicat, si/sau al Legii recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din Decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
? dovada incetarii calitatii de asigurat in cazul inscrierii la pensie anticipata sau pensie anticipata partiala, pentru persoanele care, la data solicitarii, nu mai au calitatea de asigurat (original);
? adeverinta care sa ateste perioadele de activitate realizate dupa data de 1 ianuarie 2011 (original);
? alte acte intocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;
Art. 103 din Legea 263 din 2010
(1) Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.
(2) Cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana. Pentru persoanele din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa de pensii sectoriala competenta, in functie de ultimul loc de munca.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 17 Dec. 2014
Salariatul nu trebuie sa indeplineasca nicio formalitate in raportul cu angajatorului. La data indeplinirii cumulative conditiilor de pensionare pentru limita de varsta (stagiu si varsta) ii incetati de drept contractul de munca asa cum prevede Codul muncii, de altfel.

Art. 56
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
....
c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; [...]

Daca doriti sa continuati raportul de munca puteti face acest lucru in baza unui contract nou de munca cu incepere dupa aceasta data. Incetarea se face prin decizie, ca in orice alta situatie, iar salariatul va primi un exemplar original, impreuna cu adeverinta de vechime, fisa de lichidare si alte documente necesare pensionarii pe care el vi le-ar putea solicita.

Salariatul in cauza va depune dosarul pentru pensionare la Casa de pensii de care apartine, cu toate documentele necesare, beneficind de pensie de la data indeplinirii conditiilor si avand drept de cumul cu venituri salariale.

Alte intrebari despre Pensii