ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Data incetarii CIM la indeplinirea conditiilor de pensionare. Dosarul de pensionare


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A



Ce acte trebuie sa elibereze angajatorul pentru dosarul de pensionare al unui angajat care a indeplinit legal conditii de pensionare?



Mihaela Vranciu
 User  Mihaela Vranciu
a intrebat la 05 Aug. 2011
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
G Stancu
 Consultant G Stancu
a raspuns la intrebare la 05 Aug. 2011
Contractul individual de munca inceteaza de drept fie la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, fie la momentul la care a fost eliberata comunicarea pentru decizie de pensie pentru pensie de invaliditate, pensie anticipata partiala, pensie anticipata, pensie pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare, in functie de caz.

Constatarea incetarii de drept pentru contractul individual de munca se face, potrivit art.56 alin.2, in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare.

Angajatorul este raspunzator fata de salariat daca emite decizia de incetare de drept a contractului individual de munca fara a fi indeplinite conditiile stabilite de art. 56 alin.1 lit.c din Codul muncii . O astfel de decizie este lovita de nulitate absoluta intrucat a fost emisa cu nerespectarea prevederilor legale.

Actele la care se face referire la art. 103 alin. 2 din lege sunt, dupa caz, sunt:

a pentru pensia pentru limita de varsta, anticipata si anticipata partiala:
- cerere pentru inscrierea la pensie anexa nr. 6;
- carnetul de munca original si copie;
- carnetul de munca pentru membrii CAP original si copie;
- carnetul de asigurari sociale pentru agricultori original si copie;
- alte acte prevazute de lege privind vechimea in munca sau vechimea in serviciu realizata;
- actele de stare civila ale solicitantului: BI/CI, certificat de nastere si de casatorie original si copie;
- livretul militar original si copie;
- diploma de absolvire a invatamantului universitar original si copie si adeverinta din care sa rezulte durata normala, perioada studiilor si faptul ca acestea au fost urmate la zi;
- dovada echivalarii de catre statul roman a cursurilor desfasurate in cadrul unor institutii de invatamant universitar din strainatate;
- adeverinta privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca original;
- adeverinta privind conditiile de munca deosebite, speciale si/sau alte conditii original;
- procura speciala, pentru mandatar original si copie;
- acte pentru dovedirea calitatii de beneficiar al Decretuluilege nr. 118/1990, republicat, si/sau al Legii recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din Decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
- dovada incetarii calitatii de asigurat in cazul inscrierii la pensie anticipata sau pensie anticipata partiala, pentru persoanele care, la data solicitarii, nu mai au calitatea de asigurat original;
- adeverinta care sa ateste perioadele de activitate realizate dupa data de 1 ianuarie 2011 original;
- alte acte intocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;

b pentru pensia de invaliditate:
- cerere pentru inscrierea la pensie anexa nr. 7;
- actele mentionate la lit. a;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca original;
- adeverinta din care sa rezulte data incetarii platii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca/copia ultimului certificat de concediu medical sau, dupa caz, adeverinta din care sa rezulte data incetarii calitatii de asigurat original;
- copie a formularului pentru inregistrarea accidentului de munca FIAM sau copie a fisei de declarare a cazului de boala profesionala BP2 pentru accident de munca, respectiv boala profesionala;

- c pentru pensia de urmas:
- cerere pentru inscrierea la pensie anexa nr. 8;
- actele mentionate la lit. a, pentru cazurile in care sustinatorul decedat nu avea calitatea de pensionar;
- actele de stare civila ale urmasilor si ale reprezentantului legal, dupa caz original si copie;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca original;
- decizia de pensie/talon de plata a pensiilor, pentru cazurile in care sustinatorul decedat avea calitatea de pensionar copie;
- adeverinta de studii, in cazul urmasilor copii in varsta de peste 16 ani original;
- actul doveditor al cauzei decesului, cu exceptia situatiilor in care sustinatorul decedat avea calitatea de pensionar copie;
- copie FIAM, pentru decesul cauzat de accident de munca;
- copie BP2 si copie certificat medical constatator al decesului, pentru decesul cauzat de boala profesionala.

Conform art.103 alin.2 din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de aceasta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana.

Alte intrebari despre Pensii

TOP RASPUNSURI 2024