Pensii
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Am inteles ca imi pierd dreptul la salariul de asistent personal, daca sunt pensionata medical, dar bolnavul nu poate primi toata indemnizatia. multumesc.
Am inteles ca imi pierd dreptul la salariul de asistent personal, daca sunt pensionata medical, dar bolnavul nu poate primi toata indemnizatia. multumesc.
Adaugata in:
User Constantin Preda
a intrebat la 06 Apr. 2013
a intrebat la 06 Apr. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
1 raspunsuri
User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 07 Apr. 2013
a raspuns la intrebare la 07 Apr. 2013
INDEMNIZATIA DE INSOTITOR ACORDATA PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV SI CARE NU BENEFICIAZA DE ASISTENT PERSONAL
Cine poate beneficia de indemnizatia de ?nsotitor ?
- persoana cu handicap grav care are dreptul la asistent personal, dar care nu beneficiaza de serviciile unui asistent personal.
Cui trebuie sa va adresati ?
- Serviciului Drepturi Acordate Persoanelor cu Handicap,
Ce trebuie sa faceti ?
Depuneti cererea de acordare a indemnizatiei de ?nsotitor (?ntocmita de persoana cu handicap sau reprezentantul sau legal) ?mpreuna cu actele necesare;
Acte necesare:
? copia actului de identitate
? copia certificatului de ?ncadrare ?n grad de handicap
? daca persoana cu handicap este pensionara, va depune copia deciziei de pensionare si ultimul talon de pensie, ?n original
? copia actului de identitate al reprezentantului legal (pentru minori sau pentru persoanele cu handicap grav puse sub interdictie, ertifica hotar?rea judecatoreasca ?n copie)
In termen de 30 zile de la data ?nregistrarii cererii se efectueaza ?n mod obligatoriu ancheta sociala pentru verificarea ?ndeplinirii conditiilor de acordare a indemnizatiei de ?nsotitor.
In termen de 30 zile de la efectuarea anchetei sociale, vi se va comunica daca cererea a fost sau nu solutionata favorabil, precum si motivele legale care au determinat respingerea solicitarii Dvs.
Dreptul la indemnizatia de ?nsotitor se acorda ?ncep?nd cu luna urmatoare depunerii cererii.
Cum se efectueaza plata ?
Exista 2 modalitati de plata:
? la domiciliu, prin ertifi postal
? prin casieria institutiei (in cazul reordonantarilor) ?n B-dul Regina Elisabeta nr.29-31, Sector 5, Bucuresti (telefon: 021.310.17.31 sau 021.314.43.18 / int.199)
IMPORTANT !
Persoana cu handicap sau reprezentantul legal al acesteia au obligatia, conform legii, sa anunte Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului ?n termen de 48 de ore, cu privire la orice modificare survenita ?n situatia socio-economico-medicala (ex: schimbare acte identitate, schimbare certificate de ?ncadrare ?n grad de handicap, obtinerea altor venituri, etc.), de natura sa modifice acordarea acestor drepturi.
Cine poate beneficia de indemnizatia de ?nsotitor ?
- persoana cu handicap grav care are dreptul la asistent personal, dar care nu beneficiaza de serviciile unui asistent personal.
Cui trebuie sa va adresati ?
- Serviciului Drepturi Acordate Persoanelor cu Handicap,
Ce trebuie sa faceti ?
Depuneti cererea de acordare a indemnizatiei de ?nsotitor (?ntocmita de persoana cu handicap sau reprezentantul sau legal) ?mpreuna cu actele necesare;
Acte necesare:
? copia actului de identitate
? copia certificatului de ?ncadrare ?n grad de handicap
? daca persoana cu handicap este pensionara, va depune copia deciziei de pensionare si ultimul talon de pensie, ?n original
? copia actului de identitate al reprezentantului legal (pentru minori sau pentru persoanele cu handicap grav puse sub interdictie, ertifica hotar?rea judecatoreasca ?n copie)
In termen de 30 zile de la data ?nregistrarii cererii se efectueaza ?n mod obligatoriu ancheta sociala pentru verificarea ?ndeplinirii conditiilor de acordare a indemnizatiei de ?nsotitor.
In termen de 30 zile de la efectuarea anchetei sociale, vi se va comunica daca cererea a fost sau nu solutionata favorabil, precum si motivele legale care au determinat respingerea solicitarii Dvs.
Dreptul la indemnizatia de ?nsotitor se acorda ?ncep?nd cu luna urmatoare depunerii cererii.
Cum se efectueaza plata ?
Exista 2 modalitati de plata:
? la domiciliu, prin ertifi postal
? prin casieria institutiei (in cazul reordonantarilor) ?n B-dul Regina Elisabeta nr.29-31, Sector 5, Bucuresti (telefon: 021.310.17.31 sau 021.314.43.18 / int.199)
IMPORTANT !
Persoana cu handicap sau reprezentantul legal al acesteia au obligatia, conform legii, sa anunte Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului ?n termen de 48 de ore, cu privire la orice modificare survenita ?n situatia socio-economico-medicala (ex: schimbare acte identitate, schimbare certificate de ?ncadrare ?n grad de handicap, obtinerea altor venituri, etc.), de natura sa modifice acordarea acestor drepturi.
Alte intrebari despre Pensii
- Puncte de stabilitate dupÄ? pensionare [2 raspunsuri]
- Referitor la punctele de stabilitate prevazute in noua lege a pensiilor [1 raspuns]
- La 01 septembrie cand intra in vigoare legea 360 beneficiez de recalculare? [3 raspunsuri]
- Cand pot iesi la pensie pentru limita de varsta? [2 raspunsuri]
- Cand depun dosarul de pensionare? [1 raspuns]