Atributii inspector resurse umane intr -o institutie publica.
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Un inspector principal 1A (personal contractual ) in cadrul biroului finaniar contabil si resurse umane cu atributii de resurse umane se poate ocupa de functionarii publici existenti in institutie? Mentionez ca este singura persoana cu atributii de resurse umane ? Seful de birou contabil este functionar public.
Un inspector principal 1A (personal contractual ) in cadrul biroului finaniar contabil si resurse umane cu atributii de resurse umane se poate ocupa de functionarii publici existenti in institutie? Mentionez ca este singura persoana cu atributii de resurse umane ? Seful de birou contabil este functionar public.
Adaugata in:
User Mura Cimpanu
a intrebat la 08 Mai. 2016
a intrebat la 08 Mai. 2016

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"!
1 raspunsuri
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 10 Mai. 2016
a raspuns la intrebare la 10 Mai. 2016
In opinia mea, da.
Potrivit Legii 188/1999, functionarii publici se afla in raport de serviciu cu institutiile si autoritatile de care apartin. Atat functionarii publici, cat si salariatii isi desfasoara activitatea in cadrul unui program de lucru normal de 8 ore/zi(art 33 alin 1 din L 188/1999), au salariu(art 31), concediu de odihna (art 35), raspund disciplinar(art 75-82), pot fi delegati, delegati, transferati(art 87-93).
Asadar, atat functionarul public, cat si salariatul se afla intr-un raport juridic de munca tipic, functionarul public este subordonat autoritatii sau institutiei publice in schimbul unui salariu.
Ceea ce diferentiaza incontestabil raportul de munca (de functie publica) de raportul de munca al salariatului este ca,functionarul public exercita puterea publica in limitele functiei sale, in timp ce salariatul nu dispune de astfel de atributii de putere.
Potrivit Legii 188/1999, functionarii publici se afla in raport de serviciu cu institutiile si autoritatile de care apartin. Atat functionarii publici, cat si salariatii isi desfasoara activitatea in cadrul unui program de lucru normal de 8 ore/zi(art 33 alin 1 din L 188/1999), au salariu(art 31), concediu de odihna (art 35), raspund disciplinar(art 75-82), pot fi delegati, delegati, transferati(art 87-93).
Asadar, atat functionarul public, cat si salariatul se afla intr-un raport juridic de munca tipic, functionarul public este subordonat autoritatii sau institutiei publice in schimbul unui salariu.
Ceea ce diferentiaza incontestabil raportul de munca (de functie publica) de raportul de munca al salariatului este ca,functionarul public exercita puterea publica in limitele functiei sale, in timp ce salariatul nu dispune de astfel de atributii de putere.
Alte intrebari despre Resurse umane
- ?Žn raportul pe salariat,de ce nu apare istoricul sporurilor? [1 raspuns]
- Concediu odihna la care are dreptul un salariat [1 raspuns]
- Inlocuire salariat aflat in concediul medical [1 raspuns]
- Cine se ocupa de salarizare cei de la resurse umane [2 raspunsuri]
- CIM cu 8 ore/zi si contract de colaborare la alta firma SRL/PFA cu 8 ore/zi [1 raspuns]