ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Ce registre sunt obligatorii in eventualitatea unui control?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Vreau sa va intreb ce registre sunt obligatorii intr-o firma in cazul unui posibil control ITM? Am inteles ca trebuie sa existe un Registru unic de control si un Registru pentru accidente de munca. Sunt acestea obligatorii? Si daca da, de unde se achizitioneaza? De la ITM?
Multumesc!

Adaugata in: Resurse umane
Alex Alecsuta
 User  Alex Alecsuta
a intrebat la 08 Iun. 2015
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

4 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Alex Alecsuta
 User Alex Alecsuta
a raspuns userului Ioana Popa la 08 Iun. 2015
Multumesc frumos pentru raspunsuri! Va doresc o zi buna!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 08 Iun. 2015
Nu uitati si de Revisal, acesta este de asemena obligatoriu si la un control vi se va solicita.

In functie de specificul activitatii este posibil sa aveti nevoie si de alte tipuri de registre, verificati pe site-ul ITM care sunt aceste registre si eventual in legislatia SSM sau cea specifica domeniul dvs de activitate, daca exista.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [2] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 08 Iun. 2015
Despre registrele pentru accidente de munca regasiti detalii in legislatia SSM, mai exact in Norma Metodologica de aplicare a Legii SSM nr. 319/2006 (HG 1425/2006 actualizata inclusiv cu HG 955/2010 si HG 1242/2011).

Articolul 141
Registrele de evidenta a accidentelor de munca si a incidentelor periculoase
(1) Angajatorul va tine evidenta evenimentelor in:
a) Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca, conform modelului prevazut in anexa nr. 15;
b) Registrul unic de evidenta a incidentelor periculoase, conform modelului prevazut in anexa nr. 16;
c) Registrul unic de evidenta a accidentelor usoare, conform modelului prevazut in anexa nr. 17;
d) Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca ce au ca urmare incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, conform modelului prevazut in anexa nr. 18.
(2) In registrul prevazut la alin. (1) lit. d) se va tine evidenta accidentatilor in munca pentru care perioada de incapacitate temporara de munca este de minimum 4 zile de lucru, fara a lua in calcul ziua producerii accidentului.
(3) Registrele de evidenta trebuie sa fie actualizate.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [3] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 08 Iun. 2015
Registrul unic de control trebuie sa existe in posesia tuturor persoanelor juridice inregistrate obligtoriu la ORC. Registrul se pastreaza la sediul social al angajatorului, cat si la toate sediile secundate pentru care exista avize, autorizatii si/sau acorduri de functionare.

Cf. Legii 252/2003, registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.

Pentru obtinerea Registrului aveti nevoie de urmatoarele documente:
- cerere pentru eliberarea registrului unic de control;
- copie CUI societate comerciala pentru care se solicita eliberarea registrului unic de control;
- delegatie pentru persoana care face depunere cererea impreuna cu documentatia aferenta;
- copie B.I./C.I. pentru persoana delegata.

Pentru sediile secuntare sau punctele de lucru eliberara se face pe baza urmatoarelor ducmente, pe langa cele de mai sus:
- o copie a Certificatului Constatator pentru punctul de lucru;
- o copie a declaratiei privind sediile secundare, inregistrata la ANAF;
- o copie a contractului de inchiriere pentru statiul in care functioneaza punctul de lucru.


Alte intrebari despre Resurse umane