Ce registre sunt obligatorii in eventualitatea unui control?
Buna ziua,
Vreau sa va intreb ce registre sunt obligatorii intr-o firma in cazul unui posibil control ITM? Am inteles ca trebuie sa existe un Registru unic de control si un Registru pentru accidente de munca. Sunt acestea obligatorii? Si daca da, de unde se achizitioneaza? De la ITM?
Multumesc!
a intrebat la 08 Iun. 2015
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
4 raspunsuri
a raspuns userului Ioana Popa la 08 Iun. 2015
a raspuns userului Ioana Popa la 08 Iun. 2015
In functie de specificul activitatii este posibil sa aveti nevoie si de alte tipuri de registre, verificati pe site-ul ITM care sunt aceste registre si eventual in legislatia SSM sau cea specifica domeniul dvs de activitate, daca exista.
a raspuns userului Ioana Popa la 08 Iun. 2015
Articolul 141
Registrele de evidenta a accidentelor de munca si a incidentelor periculoase
(1) Angajatorul va tine evidenta evenimentelor in:
a) Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca, conform modelului prevazut in anexa nr. 15;
b) Registrul unic de evidenta a incidentelor periculoase, conform modelului prevazut in anexa nr. 16;
c) Registrul unic de evidenta a accidentelor usoare, conform modelului prevazut in anexa nr. 17;
d) Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca ce au ca urmare incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, conform modelului prevazut in anexa nr. 18.
(2) In registrul prevazut la alin. (1) lit. d) se va tine evidenta accidentatilor in munca pentru care perioada de incapacitate temporara de munca este de minimum 4 zile de lucru, fara a lua in calcul ziua producerii accidentului.
(3) Registrele de evidenta trebuie sa fie actualizate.
a raspuns la intrebare la 08 Iun. 2015
Cf. Legii 252/2003, registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.
Pentru obtinerea Registrului aveti nevoie de urmatoarele documente:
- cerere pentru eliberarea registrului unic de control;
- copie CUI societate comerciala pentru care se solicita eliberarea registrului unic de control;
- delegatie pentru persoana care face depunere cererea impreuna cu documentatia aferenta;
- copie B.I./C.I. pentru persoana delegata.
Pentru sediile secuntare sau punctele de lucru eliberara se face pe baza urmatoarelor ducmente, pe langa cele de mai sus:
- o copie a Certificatului Constatator pentru punctul de lucru;
- o copie a declaratiei privind sediile secundare, inregistrata la ANAF;
- o copie a contractului de inchiriere pentru statiul in care functioneaza punctul de lucru.
Alte intrebari despre Resurse umane
- Vechime in munca profesie liberala [1 raspuns]
- Vechime in munca la un contract cu timp partial [1 raspuns]
- Revisal operare indexare inflatie unui salariat aflat in concediu fara salariu [1 raspuns]
- Pana la ce varsta poate lucra un pensionar in privat ? [3 raspunsuri]
- ?Žn raportul pe salariat,de ce nu apare istoricul sporurilor? [1 raspuns]