ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Decizii privind firma


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Este obligatoriu sa ma consult cu angajatii in ceea ce priveste deciziile privind activitatea din firma?

Ramona Drescu
 User  Ramona Drescu
a intrebat la 09 Iul. 2011
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Gratiela Petrescu
 Consultant Gratiela Petrescu
a raspuns la intrebare la 17 Iun. 2011
Legea nr. 467 din 12 decembrie 2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, la art 5, prevede :
1Angajatorii au obligatia sa informeze si sa consulte reprezentantii angajatilor, potrivit legislatiei ??n vigoare, cu privire la:
aevolutia recenta si evolutia probabila a activitatilor si situatiei economice a ??ntreprinderii;
bsituatia, structura si evolutia probabila a ocuparii fortei de munca ??n cadrul ??ntreprinderii, precum si cu privire la eventualele masuri de anticipare avute ??n vedere, ??n special atunci c??nd exista o amenintare la adresa locurilor de munca;
cdeciziile care pot duce la modificari importante ??n organizarea muncii, ??n relatiile contractuale sau ??n raporturile de munca, inclusiv cele vizate de legislatia rom??na privind procedurile specifice de informare si consultare ??n cazul concedierilor colective si al protectiei drepturilor angajatilor, ??n cazul transferului ??ntreprinderii.
2Informarea se face ??ntr-un moment, ??ntr-un mod si cu un continut corespunzatoare, pentru a permite reprezentantilor angajatilor sa examineze problema ??n mod adecvat si sa pregateasca, daca este cazul, consultarea.
3Consultarea are loc:
a??ntr-un moment, ??ntr-un mod si cu un continut corespunzatoare, pentru a permite reprezentantilor angajatilor sa examineze problema ??n mod adecvat si sa elaboreze un punct de vedere;
bla un nivel relevant de reprezentare a conducerii si a reprezentantilor angajatilor, ??n functie de subiectul discutat;
cpe baza informatiilor furnizate de angajator, ??n conformitate cu prevederile art. 3 lit. e si a punctului de vedere pe care reprezentantii angajatilor au dreptul sa ??l formuleze;
dastfel ??nc??t sa permita reprezentantilor angajatilor sa se ??nt??lneasca cu angajatorul si sa obtina un raspuns motivat la orice punct de vedere pe care ??l pot formula;
e??n vederea negocierii unui acord privind deciziile care se ??ncadreaza ??n obligatiile angajatorului, prevazute la alin. 1 lit. c.
Nerespecatarea acestora constituie contraventie, conform Art. 9

Alte intrebari despre Resurse umane