ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Documente eliberate de angajator pentru iesire pensie anticipata a salariatului


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Ce documente trebuie intocmite de angajator in situatia in care un salariat doreste sa se pensioneze anticipat?
Multumesc.

Adaugata in: Resurse umane
Maria Costeanu
 User  Maria Costeanu
a intrebat la 24 Iun. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 24 Iun. 2014
In situatia in care un salariat opteaza pentru acest tip de pensie isi pregateste dosarul cu actele prevazute la art 76 din HG 257 DIN 2011.Angajatorul are obligatia sa-i elibereze doar o adeverinta cu stagiul de cotizare incepand cu data de 01.01.2011.Persoana respectiva sau o terta persoana imputernicita depune dosarul de pensie si asteapta pana se emite decizia de pensionare.La data comunicarii deciziei de pensionare, persoana in cauza o prezinta la angajator sa-i inceteze contractul de munca.Angajatorul pe baza deciziei de incetare a CIM va elibera o adeverinta din care sa rezulte incetarea calitatii de salariat asigurat in care mentioneaza si data incetarii pe care o va prezenta casei de pensie deoarece numai in baza acestei dovezi va intra in plata pensiei.
Este posibilitatea ca salariatul sa nu doreasca incetarea CIM pe baza deciziei de pensionare prin neprezentarea acesteia angajatorului la data la care intra in posesie si poate continua activitatea fara insa a primi si pensie pentru ca cele doua drepturi nu se cumuleaza.Intr-o astfel de situatie poate solicita anularea deciziei de pensionare in termen de 30 de zile de la comunicare sau continua activitatea chiar cu decizia de pensionare emisa pana se hotaraste sa o puna in aplicare in sensul ca va opta pentru incetarea CIM.

Alte intrebari despre Resurse umane