ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Concediu medical dupa expirare CIM


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
am urmatorul caz: unui angajat i-a expirat CIM pe data de 25.11.2013, i s-a adus la cunostinta verbal pe data de 21, ca nu se mai prelungeste acest CIM. Pe data de 26 a fost incetat de drept in revisal cu Art 56 (i). Angajatul in cauza a lipsit din data de 22 cu amenintare ca aduce medical,a adus concediu medical pentru perioada 22-28/11 cu un cod de boala-pneumonie, urmand ca si in luna decembrie sa mai aduca un concediu medical cu un alt cod de boala-hernie inghinala pentru perioada 02-10/12. Medicalul este platit doar pentru perioada 22-25/11. Tinand cont atat de suspiciunea acordarii acestor concedii medicale, dar mai ales de faptul ca i-a expirat contractul individual de munca de drept, ce putem face cu aceste concedii pe care le-a tot adus fostul angajat? Are dreptul sa conteste neplata acestor concedii dupa expirare CIM?

Multumesc.

Mioara Baditoiu
 User  Mioara Baditoiu
a intrebat la 10 Dec. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

5 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Mioara Baditoiu la 11 Dec. 2013
Certificatele se transmit catre Casa unde este asigurat angajatul, daca este cea din Bucuresti atunci aceasta il va prelua in plata dupa incetarea CIM.

Art. 81 - Ordinul 60/32/2006
(6) Angajatorii au obligaţia să transmită casei de asigurări sociale de sănătate, ?n termen de maximum 6 zile de la data la care au fost ?nştiinţaţi cu privire la apariţia stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor angajate aflate ?n incapacitate temporară de muncă, precum şi datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea ?n care funcţionează acesta şi declaraţia prevăzută la alin. (2), dacă au solicitat-o.

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Mioara Baditoiu
 User Mioara Baditoiu
a raspuns userului Ioana Popa la 11 Dec. 2013
Buna ziua,
revin cu speta concediului medical dupa expirare CIM, daca ma mai puteti ajuta:
-formularele de concediu medical cu perioada dupa expirare CIM, le ducem la Casa de Sanatate Bucuresti impreuna cu contractul individual de munca si decizia de incetare?
-primul formular de concediu medical cu perioada 22-28/11 il ducem in original, avand in vedere ca perioada 22-25 a fost platit de angajator?
-care este termenul in care trebuie duse aceste medicale?
-persoana in cauza este din Jud Brasov, se trimit la Casa de Sanatate Bucuresti, sau Brasov?

multumesc
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Mioara Baditoiu
 User Mioara Baditoiu
a raspuns userului Ioana Popa la 10 Dec. 2013
multumesc foarte mult pentru raspuns!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 10 Dec. 2013
Art. 93 este extras din normele de aplicare a OUG 158/2005, respectiv Ordinul 60/32/2006.

Si ca sa nu se inteleaga gresit, puteti refuza concediile medicale prezentate dupa data incetarii CIM, neavand nicio obligatie in acest sens fata de fostul salariat.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [1] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 10 Dec. 2013
Le puteti refuza, fiind incetat contractul de munca nu aveti niciun fel de obligatie fata de el. Concediul medical se poate plati pana la data incetarii CIM, de acolo mai departe va fi platit de Casa de sanatate. Legal, aveti posibilitatea sa verificati veridicitatea acordarii acestor concedii medicale, impreuna cu persoane autorizate ale CNAS si chiar politie. Fiind deja incetat contractul si incheiat medicalul nu prea aveti cum sa mai faceti acesti pasi.

Prezentati-i si salariatului urmatoarele prevederi, ca sa se convinga ca nu aveti nicio obligatie fata de el referitoare la plata medicalului dupa incetarea CIM:

Art. 49 - Codul muncii republicat:
(5) De fiecare data cand in timpul perioadei de suspendare a contractului intervine o cauza de incetare de drept a contractului individual de munca, cauza de incetare de drept prevaleaza.
(6) In cazul suspendarii contractului individual de munca se suspenda toate termenele care au legatura cu incheierea, modificarea, executarea sau incetarea contractului individual de munca, cu exceptia situatiilor in care contractul individual de munca inceteaza de drept.

ART. 32 - OUG 158/2005
(1) ?n cazul ?n care, potrivit legii, angajatorul ?şi suspendă temporar activitatea sau activitatea acestuia ?ncetează prin: divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare,
reorganizare judiciară, lichidare judiciară, faliment sau prin orice altă modalitate prevăzută de lege, drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), care s-au născut anterior ivirii acestor situaţii, se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate de către casele de asigurări de sănătate.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică şi ?n situaţia ?n care a expirat termenul pentru care a fost ?ncheiat contractul individual de muncă, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul ?n baza căruia a desfăşurat activitate ?n funcţii elective sau ?n funcţii numite ?n cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti.
(3) Drepturile achitate ?n condiţiile prevăzute la alin. (1) urmează a fi recuperate de către casele de asigurări de sănătate de la angajator, după caz, conform legii.

ART. 93
(1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au născut anterior situaţiei de ?ncetare a activităţii angajatorului sau ?nainte de expirarea termenului pentru care a fost ?ncheiat contractul individual de muncă, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul ?n baza căruia a desfăşurat activitate ?n funcţii elective sau ?n funcţii numite ?n cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(1^1) Plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), se efectuează p?nă la ?ncetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale.
(2) ?n vederea preluării ?n plată din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate a drepturilor care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), angajatorii sau, după caz, persoanele interesate depun următoarele acte la casele de asigurări de sănătate:
a) lista angajaţilor aflaţi ?n plată de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate;
b) situaţia plăţii lunare a drepturilor p?nă la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus ?ncetarea raportului de muncă, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevăzute de lege pentru acordarea drepturilor;
e) ?n cazul expirării termenului pentru care a fost ?ncheiat contractul individual de muncă, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncă, cu viza inspectoratului teritorial de muncă, după caz;
f) ?n cazul ?ncetării activităţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre următoarele acte:
- actul oficial care atestă ?nceperea procedurii de ?ncetare a activităţii angajatorului (?ncheierea judecătorului-sindic, hotăr?rea adunării generale a acţionarilor, rămasă definitivă, privind lichidarea administrativă);
- copie legalizată de pe certificatul de ?ncheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, agenţi economici);
- confirmarea scrisă a expirării valabilităţii sau a anulării autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberă practică (pentru angajatori, persoane fizice);
- procesul-verbal de insolvabilitate ?ncheiat de unităţile fiscale teritoriale;
- copie legalizată de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugăreşti;
- confirmarea scrisă a expirării mandatului exercitat ?n cadrul autorităţii elective, executive, legislative sau judecătoreşti;
- orice alte acte prevăzute de legislaţia ?n materie ?n vigoare la data ?ncetării activităţii angajatorului.


Alte intrebari despre Studii de caz