Tichete de masa
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua!
In cazul unui salariat care a incetat activitatea la 01.04.2013 si nu a primit tichete de masa pe luna februarie si martie, cum se procedeaza ca acesta sa beneficieze de aceste drepturi restante care se impoziteaza si el nu mai este angajat?
Multumesc.
Buna ziua!
In cazul unui salariat care a incetat activitatea la 01.04.2013 si nu a primit tichete de masa pe luna februarie si martie, cum se procedeaza ca acesta sa beneficieze de aceste drepturi restante care se impoziteaza si el nu mai este angajat?
Multumesc.
Adaugata in:
User Ana Feniser
a intrebat la 25 Apr. 2013
a intrebat la 25 Apr. 2013
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
2 raspunsuri
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 26 Apr. 2013
a raspuns la intrebare la 26 Apr. 2013
Trebuie vazut ce prevad documentele interne (CCM / RI) referitor la acordarea acestui tip de beneficii si totodata tinut cont si de situatia salariatului in cele doua luni. Mai concret, daca in cele doua luni el nu s-a aflat in unitate si nu a prestat activitate, legal nu are dreptul la tichete de masa.
Totodata, daca angajatorul a renuntat la acordarea acestui tip de beneficiu la nivelul unitatii sale, prin RI sau CCM, atunci angajatul nu prea are ce sa faca in aceasta directie. Acordarea tichetelor de masa nu reprezinta o obligatie legala a angajatorului, ci este la latitudinea lui daca le acorda sau nu.
Daca totusi in contractul de munca, CCM sau RI apare in continuare prevazuta acordarea tichetelor si salariatul s-a aflat unitate prestand activitate in cele doua luni, dar nu a primiti drepturile stabilite, atunci el poate solicita ajutorul instantei pentru acordarea tichetelor, depunand o plangere in acest sens.
Totodata, daca angajatorul a renuntat la acordarea acestui tip de beneficiu la nivelul unitatii sale, prin RI sau CCM, atunci angajatul nu prea are ce sa faca in aceasta directie. Acordarea tichetelor de masa nu reprezinta o obligatie legala a angajatorului, ci este la latitudinea lui daca le acorda sau nu.
Daca totusi in contractul de munca, CCM sau RI apare in continuare prevazuta acordarea tichetelor si salariatul s-a aflat unitate prestand activitate in cele doua luni, dar nu a primiti drepturile stabilite, atunci el poate solicita ajutorul instantei pentru acordarea tichetelor, depunand o plangere in acest sens.
Alte intrebari despre Tichete
- Care este impozitarea tichetelor de mas????? [1 raspuns]
- Tichete masa pt. orele suplimentare [1 raspuns]
- Tichete de masa personal turant [2 raspunsuri]
- Acordare de tichete de masa incluzand valoarea lor in salariul negociat [4 raspunsuri]
- Se pot acorda Tichete de masa numai pentru o parte din angajati? [2 raspunsuri]