Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

REVISAL


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Sunt profesor la o scoala din mediul rural. De foarte curand timp dl. director m-a numit secretar cu 50% norma. Printre altele trebuie sa ma ocup si de carti munca state plata etc. Persoana care a fost inaintea mea nu a facut nimic din ceea ce preved legea referitor la incheierea cartii de munca si trecerea la evidenta computerizata cu revisal. Am inceput sa ma documentez, dar nu stiu cum sa procedez. Am luat o versiune de revisal, apoi se vor incheia CIM, dar cum sa procedez acum , cand acest lucru trebuia facut de mult timp ? Amenzile cae se pot da ma cam sperie. Vreti sa imi dati un sfat ?

Lucian Iancu
 User  Lucian Iancu
a intrebat la 01 Sep. 2011
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Radu Anton
 Consultant Radu Anton
a raspuns la intrebare la 02 Sep. 2011
Potrivit art. 3 din HG 500/2011, Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
b data angajarii;
c perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
d functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania COR sau altor acte normative;
e tipul contractului individual de munca;
f durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
g salariul, sporurile si cuantumul acestora;
h perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
i data incetarii contractului individual de munca.
Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor mentionate mai sus se face dupa cum urmeaza:
a la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la lit. a-g se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b ELEMENTUL PREVAZUT LA LIT. G SE COMPLETEAZA SI PENTRU CONTRACTELE INDIVIDUALE DE MUNCA DEJA INREGISTRATE, IN TERMEN DE 90 DE ZILE DE LA DATA INTRARII IN VIGOARE A PREZENTEI HOTARARI;
c elementele prevazute la lit. h se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
d elementele prevazute la lit. i se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
e pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.
Orice modificare a elementelor prevazute la lit. a, c-g se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. 5 din Codul muncii - Legea 53/2003 , republicata. Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.

Potrivit art. 5 alin. 3 din HG 500/2011, prevede ca procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, dupa adoptarea solutiei tehnice a registrului in format electronic si in functie de aceasta.

Referitor la amenzi,

Inspectia Muncii asigura accesul autoritatilor si institutiilor publice la datele din registru, pe baza unor aplicatii de interogare specifice, cu asigurarea masurilor de protectie a datelor cu caracter personal. Conditiile, procedura de lucru si limitele accesului la informatii se stabilesc, in conditiile legii, de Inspectia Muncii prin protocoale de colaborare incheiate cu autoritatile si institutiile publice solicitante.

In scopul combaterii muncii nedeclarate materializata prin neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru, Inspectia Muncii beneficiaza de accesul la bazele de date detinute de autoritati si institutii publice, privind evidenta populatiei, declaratii si inregistrari fiscale/vamale, asigurari si prestatii sociale, precum si orice date si informatii utile activitatii de control.

Inspectia Muncii adopta solutia tehnica privind registrul in forma electronica si aplicatia informatica pentru completarea si transmiterea registrului de catre angajator si distribuie aplicatia informatica angajatorilor care au obligatia de a infiinta si transmite registrul.

Inspectorii de munca constata contraventiile si aplica sanctiunile.

Potrivit dispozitiilor art. 9 din HG 500/2011 constituie contraventii urmatoarele fapte savarsite de angajatori, persoane fizice sau juridice:

a netransmiterea registrului cu urmatoarele elemente ale contractului individual de munca elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE; data angajarii; perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea; functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania COR sau altor acte normative; tipul contractului individual de munca; durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia; salariul, sporurile si cuantumul acestora, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 10.000 lei pentru fiecare persoana primita la munca fara transmiterea la inspectoratul teritorial de munca a registrului completat cu toate elementele contractului individual de munca, fara ca amenda totala cumulata sa depaseasca suma de 50.000 lei;
b refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in format electronic, precum si dosarul personal al salariatilor constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei;
c necompletarea elementelor contractului individual de munca in ordinea angajarii conform art. 3, respectiv netransmiterea registrului in termenele prevazute la art. 4 din HG 500/2011 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei;
d completarea registrului de catre alte persoane decat cele prevazute la art. 2 alin. 5 sau alin. 6 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei;
e completarea registrului cu date eronate sau incomplete constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei;
f alterarea sau stergerea datelor din registru, precum si interventia neautorizata asupra aplicatiei informatice a registrului constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei;
g nerespectarea prevederilor art. 2 alin. 8 privind informarea inspectoratelor teritoriale de munca cu privire la prestatorii de servicii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;
h refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. 3, solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei;
i nerespectarea dispozitiei potrivit careia prestatorii prevazuti la alin. 6 nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de angajator, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei;
j nerespectarea prevederii potrivit careia registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica, care au delegata competenta infiintarii registrului, constituie contraventire si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.

Contravenientul poate achita in cel mult 48 de ore jumatate din minimul amenzii contraventionale prevazute la lit. b-e.

Pentru orice alte nelamuriri va stam la dispozitie.

Alte intrebari despre Contract de munca

TOP RASPUNSURI 2018
Buna ziua, Sunt la pensie partial anticipata si as dori sa stiu daca pot sa muncesc cu program de maxim 4 ore, dar sa...[citeste mai mult]
Publicat la data 11 Dec. 2018 1 raspuns
De la 1 ianuarie 2019 se măresc salariile cadrelor didactice. Ași dori să mi spuneți pnă la ce dată se pot...[citeste mai mult]
Publicat la data 12 Dec. 2018 1 raspuns
Bună ziua. Pe fluturașul de salariusub salariul brut, mi apare scris cu ct anume sunt plătit pe ora normala și ore...[citeste mai mult]
Publicat la data 12 Dec. 2018 1 raspuns
Buna ziua,Va rog sa ma lamuriti intr-o privinta.Doresc sa inchei un al doilea contract de munca la stat pt 7 ore/ zi.in...[citeste mai mult]
Publicat la data 12 Dec. 2018 1 raspuns
Anul viitor in luna august 2019 la implinirea virstei de pensinare de 65 de ani voi avea circa 45 ani de vechime in...[citeste mai mult]
Publicat la data 17 Dec. 2018 3 raspunsuri