Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

Indemnizatie acordata la iesirea la pensie


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,
Am lucrat la Biroul Roman de Metrologie Legala, institutie publica cu venituri extrabugetare si subventii de la stat, intr-un procent foarte mic. In data de 11.09.2017 am iesit anticipat la pensie. In contractul colectiv de munca, este prevazut un articol: "In conditiile legii si in limita prevederilor bugetare aprobate, salariatii care inceteaza activitatea ca urmare a pensionarii, primesc la plecarea din institutie o indemnizatie egala cu 2 salarii de baza, suportata din fondul de salarii al angajatorului." De asemenea mai este prevazut: "Plata drepturilor mentionate la art. de mai sus, cu respectarea prevederilor egale aplicabile, se va face o data (nb: odata) cu plata drepturilor salariale corespunzatoare lunii in care s-a produs evenimentul."
La iesirea la pensie, nu mi s-a acordat indemnizatia, mai mult de atat mi s-a comunicat ca in contract nu mai exista nici o prevedere referitoare la indemnizatia cuvenita pentru iesirea la pensie (in acel moment nu am avut acces la contract).
In 19 decembrie 2017 am facut cerere sa mi se acorde indemnizatia.
Am primit urmatorul raspuns: "In conformitate cu prevederile art. 1 alin (3) si alin (4) din Legea - Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fondurile publice, cu prevederile art. 11 din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va informam ca nu putem acorda indemnizatia egala cu doua salarii de baza, prevazura in Contractul Colectiv de Munca negociat la nivelul BRML." Raspunsul mi se pare mult prea vag.
Am citit legile, dar nu sunt lamurita in privinta prevederilor privind acordarea acestei indemnizatii si mai ales in privinta punerii in aplicare (exista exceptii si termene mai largi).
Va rog, daca se poate, sa-mi spuneti daca mi se poate acorda aceasta indemnizatie si daca este cazul sa depun contestatie unde trebuie s-o depun (termenul este de 20 zile de la primirea raspunsului la cererea mea?).
Va multumesc. Cu stima, Elena MIHAI


Elena Mihai
 User  Elena Mihai
a intrebat la 11 Ian. 2018
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Elena Mihai
 User Elena Mihai
a raspuns la intrebare la 20 Ian. 2018
Buna seara,
Va rog sa-mi spuneti daca imi puteti raspunde la intrebare, sau nu. Timpul trece si se scurge perioada in care pot depune contestatie, daca este cazul.
Cu stima, Elena MIHAI

Alte intrebari despre Legislatia muncii

TOP RASPUNSURI 2018