ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

notificare ajofm loc munca vacant


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna seara!
Am si eu urmatoarea speta: in cazul unui angajator care a restructurat in luna noiembrie a anului trecut un post de munca, salariatul respectiv a intrat in somaj iar acum societatea doreste sa reinfiinteze acelasi post , dar sa angajeze o alta persoana .Trebuie sa anunte la AJOFM locul de munca nou creat? in hotarea 174/2002 este un articol care prevede:
ART. 53
(1) Încadrarea în muncă pe perioadă nedeterminată, potrivit art. 80 din lege, a absolvenţilor se va face
numai pe posturi vacante.
(2) Nu sunt considerate posturi vacante posturile care au fost reînfiinţate după mai puţin de 6 luni de la
data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu pe motivul reducerii personalului.
Se aplica si in aceasta situatie? Mentionez ca persoana care se doreste a fi angajata este salariata.
Societatea in cauza este obligata sa notifice intai angajatul caruia i s-a restructurat postul si a intrat in somaj?
Daca acesta nu doreste sa revina la locul de munca trebuie refuzul acestuia in scris?
In situatia in care trec cele 6 luni de la restructurarea locului de munca cum trebuie procedat, se informeaza ajofm cu privire la crearea postului de munca/ comunicare ocupare loc munca vacant mai trebuie notificat si fostul salariat? dar daca societatea creaza un nou loc de munca dar o alta clasificare cor.
Multumesc.

Adaugata in: Angajare
Carmen Cocos
 User  Carmen Cocos
a intrebat la 04 Mai. 2015
TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

1 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Adriana Iancu
 Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 05 Mai. 2015
Daca ati desfiintat postul, recomandat ar fi sa treaca termenul de 45 de zile de la comunicarea deciziei timp in care angajatul va putea contesta decizia de incetare. In cazul in care reinfiintati postul la scurt timp dupa concedierea lui se va considera ca nu ati avut motive obiective si reale pentru concedierea lui. Fata de fostul angajat nu aveti nicio obligatie.
Angajatorii sunt obligati sa comunice Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora si sa anunte, in cazul in care se ocupa posturile vacante deja anuntate, la o zi de la data ocuparii acestora. Necomunicarea lunara a locurilor de munca vacante constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei.
Locurile de munca vacante sunt locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou create.

Alte intrebari despre Angajare

Eroare conectare :