angajare
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti daca la firma la care sunt administrator, pot angaja o persoana (sau mai multe) care este (sunt) rezidenta (e) in Belgia, dar care presteaza servicii in numele si pentru aceasta firma romaneasca care are relatii contractuale cu o firma belgiana; eventual pasi de urmat si daca sunt alte conditii special de indeplinit. Multumesc.
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti daca la firma la care sunt administrator, pot angaja o persoana (sau mai multe) care este (sunt) rezidenta (e) in Belgia, dar care presteaza servicii in numele si pentru aceasta firma romaneasca care are relatii contractuale cu o firma belgiana; eventual pasi de urmat si daca sunt alte conditii special de indeplinit. Multumesc.
Adaugata in:
User Remus Rusu
a intrebat la 13 Ian. 2014
a intrebat la 13 Ian. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
4 raspunsuri
User Remus Rusu
a raspuns userului Ioana Popa la 16 Ian. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 16 Ian. 2014
Multumesc, as vrea sa va rog sa-mi faceti trimitere la legile speciale care reglementeaza conditiile specifice de munca in strainatate la care face referire alineatul (3) din acest art. 18. Multumesc inca o data.
Expert Ioana Popa
a raspuns userului remus rusu la 15 Ian. 2014
a raspuns userului remus rusu la 15 Ian. 2014
Puteti sa il angajati fara probleme, chiar daca nu are domiciliul in Romania. Insa in contractul de munca trebuie sa apara cateva precizari speciale pentru acest tip de contracte, ele se regasesc la art. 18 din Codul muncii republicat.
Art. 18
(1) In cazul in care persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, urmeaza sa isi desfasoare activitatea in strainatate, angajatorul are obligatia de a-i comunica in timp util, inainte de plecare, informatiile prevazute la art. 17 alin. (3) , precum si informatii referitoare la:
a) durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
b) moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
c) prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
d) conditiile de clima;
e) reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
f) obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
g) conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(3) Dispozitiile alin. (1) se completeaza prin legi speciale care reglementeaza conditiile specifice de munca in strainatate.
Art. 18
(1) In cazul in care persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, urmeaza sa isi desfasoare activitatea in strainatate, angajatorul are obligatia de a-i comunica in timp util, inainte de plecare, informatiile prevazute la art. 17 alin. (3) , precum si informatii referitoare la:
a) durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
b) moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
c) prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
d) conditiile de clima;
e) reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
f) obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
g) conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(3) Dispozitiile alin. (1) se completeaza prin legi speciale care reglementeaza conditiile specifice de munca in strainatate.
User Remus Rusu
a raspuns userului Ioana Popa la 15 Ian. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 15 Ian. 2014
Multumesc pentru raspuns, insa cred ca nu m-am facut suficient de bine inteles, nu v-am specificat ca persoana respectiva care locuieste in Belgia e roman iar eu vreau sa-l angajez la firma romaneasca sa presteze servicii acolo in Belgia, deci nu poate fi vorba despre detasare la mine intrucat e angajatul meu, doar ca locuieste in Belgia. Daca nu intervin modificari asupra raspunsului dvs in urma acestei clarificari, va multumesc pentru amabilitatea si timpul acordat.
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 13 Ian. 2014
a raspuns la intrebare la 13 Ian. 2014
O varianta ar fi ca salariatul respectiv sa poata fi detasat la dvs de la firma respectiva, iar pentru acest lucru ar trebui sa incheiati contract de punere la dispozitie cu firma belgiana prin care acesta sa isi ia angajamentul ca va furnizeaza personal prin detasare (la nivelul Europei se foloseste notiunea de delegare mai mult).
La fel de bine puteti sa ii incheiati contract individual de munca, potrivit Codului muncii cetatenii straini pot fi incadrati in Romania cu CIM, chiar daca nu au domiciliul aici.
Vedeti cateva informatii care sper sa va ajute, foarte bine redate aici http://www.eccertificate.eu/romania/menu-left/angajarea-strainilor-in-romania.html si chiar si aici http://legislatiamuncii.manager.ro/a/7576/ce-acte-sunt-necesare-pentru-angajarea-unui-cetatean-strain.html
De asemenea, pe site-ul Oficiului de emigrari regasiti informatii referitoare la incadrarea strainilor in Romania si conditiile de indeplinit. Pentru cetatenii UE nu este necesara obtinerea unui permis de munca, autorizatie sau viza.
La fel de bine puteti sa ii incheiati contract individual de munca, potrivit Codului muncii cetatenii straini pot fi incadrati in Romania cu CIM, chiar daca nu au domiciliul aici.
Vedeti cateva informatii care sper sa va ajute, foarte bine redate aici http://www.eccertificate.eu/romania/menu-left/angajarea-strainilor-in-romania.html si chiar si aici http://legislatiamuncii.manager.ro/a/7576/ce-acte-sunt-necesare-pentru-angajarea-unui-cetatean-strain.html
De asemenea, pe site-ul Oficiului de emigrari regasiti informatii referitoare la incadrarea strainilor in Romania si conditiile de indeplinit. Pentru cetatenii UE nu este necesara obtinerea unui permis de munca, autorizatie sau viza.
Alte intrebari despre Contract de munca
- Cumularea pensiei cu salariu de la 1 septembrie 2024 [2 raspunsuri]
- Modificare durata CIM perioada determinata [1 raspuns]
- Pensionare femeie la varsta de 65 ani [1 raspuns]
- Daca se face alt contract de munca, dupa pensionare, acesta este valabil 3 ani [1 raspuns]
- Decizie de pensionare la limita de varsta [1 raspuns]