ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Contracte individuale de munca refacute


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua! Am si eu o intrebare legate de refacerea contractelor de munca. M-am angajat de curand intr-o institutie, in Resurse Umane, unde am gasit un dezastru. Printre altele contractele individuale de munca pe care le-am gasit la dosarul personal sunt intocmite in 2004, desi angajatii sunt cu vechimi de 30, 20 ani sau mai mult si sunt completate cu pixul pe un document tip. De la acel moment nu exista NICIUN act aditional legat de modificarile operate in Carnetele de Munca REVISAL si programul de salarizare pana la data de azi. Intre timp in anul 2002 directorul institutiei a fost schimbat, deci imi este imopsibil sa refac documentele lipsa. Intrebarea mea este daca este gresit in fata legii sa refac contractele individuale de munca cu data angajarii mele in unuitate? In acest sens pastrez numarul contractului din anul 2004, dar nu stiu care care trebuie sa fie data contractului si data de la care isi produce efecte (sa coincida cu cea a angajarii?). Trebuie sa mentionez in noul contract ca cel vechi ce face...nu mai produce efecte, se anuleaza, devine nul....? Multumesc anticipat pentru rabdarea cu care mi-ati citit problema si raspunsuri.




Trandafir Sorin
 User  Trandafir Sorin
a intrebat la 27 Apr. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

4 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Trandafir Sorin la 16 Iun. 2014
Nu puteti sa treceti doar actualizata clauzelor CIM cu prevederile legale, petnru ca unele dintre ele necesita negociere. Aveti perioade de preaviz modificare, criterii de evaluare, zile de concediu si multe altele. Actul aditional trebuie sa contina in clar modificarile aduse clauzelor si elementelor contractuale, enumerate in detaliu si nu doar ca o formulare sumara.

Este destul de problematica situatia din ce descrieti. Incercati sa puneti lucrurile in oridine, sa le faceti corect de la data la care v-ati angajat dvs mai departe, nu puteti deveni oricum raspunzator pentru ceea ce s-a intamplat inainte sa va angajati acolo.

Ce apare in Revisal ar trebui sa fie sustinut prin documente care sa se regaseasca in dosarul de personal al salariatului. Acte aditionale, decizii etc.

Partea proasta este ca cei de la ITM, daca veti merge la ei cu solicitare de raspunsuri pentru aceste tipuri de probleme, cu suguranta vor veni in control si foarte probabil vor dispune si ceva amenzi. Partea buna ar fi ca angajatorul va fi nevoit de acum incolo sa respecte legea si procedurile. Printre atributiile inspectorilor ITM nu intra si oferirea de consiliere.

Ce puteti face este sa incheiati acte aditionale in asa fel incat sa aduceti contractele la zi, conform prevederilor in vigoare acum.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Mirela Calin
 User Mirela Calin
a raspuns userului Trandafir Sorin la 05 Mai. 2014
Cel mai corect este sa cereti consiliere la ITM...ei sunt cei mai in masura sa va ,,sfatuiasca" ce si cum, doar ei vin in control. Aici puteti fi doar derutata si mai mult.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Trandafir Sorin
 User Trandafir Sorin
a raspuns userului Ioana Popa la 04 Mai. 2014
Nu am cum sa refac actele aditionale anterioare. Nu am nici cum sa urmaresc evolutia angajatilor din 2004 pana in 2010 deoarece nu exista program de salarizare electronic, iar in Carnetele de Munca nu exista operari corecte, iar modificarile sunt extrem de multe de la functii, grade, salaraii etc. Mai mult din 2004 pana in 2012 au existat 2 directori pe care acum nu mai am cum sa-i gasesc. Este un dezastru in acest compatiment. Va rog sfatuiti-ma cum sa fac acum, in prezent, fac un act aditional care sa cuprinda tot ceea ce este actual, iar la motivul incheierii actului aditional este bine daca scriu: actualizarea clauzelor c.i.m. nr X, cu prevederile legale actuale ?



Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 28 Apr. 2014
Da, este gresit acest lucru. Contractele respective, daca va utiati pe ele, au o stampila si un numar ITM. Plus de asta este un document cu multe valente juridice care nu poate fi modificat decat in conditiile legii. Nu puteti pur si simplu sa il reintocmiti. Este ca si cum ati arunca la gunoi un document care exista deja in evidenta autoritatilor ca fiind valid.

Cu ceva ani in urma contractele de munca se completau cu pixul, exista un model cadru al contractului deci vorbim de tipizate. Iar intr-o perioada de timp majoritatea modelelor se luati direct de la ITM, erau chiar tipizate ale contractelor de munca.

Ce puteti face dvs este sa actualizati clauzele conform noilor modificari din Codul muncii, prin acte aditionale.

Nu puteti sa anulati dvs din propria initiativa un contract de munca, este ilegal acest lucru. Utiati-va in Codul muncii republicat si veti vedea in ce conditii se ajunge la nulitatea contractului si cum anume este ea constatata.

Alte intrebari despre Contract de munca