contrat administrator SRL si RI
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna ziua,
un administrator a unui SRL care este momentan inregistrat fara salariati, doreste un contract pe societate din care sa-si plateasca contributiile la stat pt a-si pastra vechimea in campul muncii.
Din cate stiu, ar exista varianta de contract de administrator pt care sa platesc: CAS, Sanatate, Fond concedii de boala.si impozitul. Daca se intocmeste un astfel de contract ce implicatii sunt, se raporteaza in Revisal? Daca nu, unde se inregistreaza? Se poate face pe orice valoare?
Daca la acest moment acest contract se intocmeste, trebuie efectuate toate demersurile unui CIM, inclusiv protectia muncii?
Exista alta varianta de contract in afara celui prezentat mai sus?
Un alt aspect vreau sa clarific, Regulamentul Intern: spuneti-mi va rog daca se intocmeste pentru inceput doar in cazul contractului de adiminstrator, sau doar in cazul unui CIM?
Unde se raporteaza acest RI? Daca da exista un termen de raportare? Exista un formular tip pt RI?
multumesc
Buna ziua,
un administrator a unui SRL care este momentan inregistrat fara salariati, doreste un contract pe societate din care sa-si plateasca contributiile la stat pt a-si pastra vechimea in campul muncii.
Din cate stiu, ar exista varianta de contract de administrator pt care sa platesc: CAS, Sanatate, Fond concedii de boala.si impozitul. Daca se intocmeste un astfel de contract ce implicatii sunt, se raporteaza in Revisal? Daca nu, unde se inregistreaza? Se poate face pe orice valoare?
Daca la acest moment acest contract se intocmeste, trebuie efectuate toate demersurile unui CIM, inclusiv protectia muncii?
Exista alta varianta de contract in afara celui prezentat mai sus?
Un alt aspect vreau sa clarific, Regulamentul Intern: spuneti-mi va rog daca se intocmeste pentru inceput doar in cazul contractului de adiminstrator, sau doar in cazul unui CIM?
Unde se raporteaza acest RI? Daca da exista un termen de raportare? Exista un formular tip pt RI?
multumesc
Adaugata in:
User Mioara Baditoiu
a intrebat la 03 Iun. 2014
a intrebat la 03 Iun. 2014
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
2 raspunsuri
User Mioara Baditoiu
a raspuns userului Ioana Popa la 04 Iun. 2014
a raspuns userului Ioana Popa la 04 Iun. 2014
multumesc foarte mult
Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 04 Iun. 2014
a raspuns la intrebare la 04 Iun. 2014
Administratorul SRL poate fi incadrat cu contract individual de munca, iar acest contract se opereaza in Revisal si se transmite apoi registrul catre ITM asa cum prevede HG 500/2011. Ca asociat unic el poate figura ca salariat in propria unitate, legea ii permite acest lucru. Pentru un CIM parcurgeti toate etapele obligatorii, inclusiv protectia muncii, examenul medical etc.
In cazul in care mergeti pe varianta contractului de mandat ca administrator acesta nu se opereaza in Revisal, la fel ca un CIM. Il inregistrati la ANAF. Contabilul dvs. ar putea sa va puna in tema cu demersurile contable in acest sens, unde se inregistreza si ce se plateste. Indemnizatia administratorului este asimilata unui salariu deci se vor plati aceleasi contributii ca pentru un salariat.
Daca nu doriti sa fiti salariat puteti incheia contracte direct cu casele de asigurari si platiti contributiile in baza lor. Pentru pensie veti avea stagiu dar nu vechime in munca.
Ca asociat unic puteti avea rolul de administrator prin actul constitutiv, nu este obligatoriu sa fiti salariat.
Regulamentul intern este exact asta, un document intern, care se incheie obligatoriu in orice unitate in termenul prevazut de Codul muncii republicat. Nu se inregistreaza nicaieri, nu se supune acelorasi conditii ca un CCM intern, acesta din urma fiind iregistrat la ITM.
Art. 246
(1) Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.
Continutul regulamentului intern se va aduce la cunostinta salariatilor (in speta dvs.) prin semantura.
Model de RI regasiti si pe internet, va puteti uita chiar si pe acesta - http://legislatiamuncii.manager.ro/a/7863/regulament-intern-model-actualizat-conform-ultimelor-modificari-din-codul-muncii.html
In cazul in care mergeti pe varianta contractului de mandat ca administrator acesta nu se opereaza in Revisal, la fel ca un CIM. Il inregistrati la ANAF. Contabilul dvs. ar putea sa va puna in tema cu demersurile contable in acest sens, unde se inregistreza si ce se plateste. Indemnizatia administratorului este asimilata unui salariu deci se vor plati aceleasi contributii ca pentru un salariat.
Daca nu doriti sa fiti salariat puteti incheia contracte direct cu casele de asigurari si platiti contributiile in baza lor. Pentru pensie veti avea stagiu dar nu vechime in munca.
Ca asociat unic puteti avea rolul de administrator prin actul constitutiv, nu este obligatoriu sa fiti salariat.
Regulamentul intern este exact asta, un document intern, care se incheie obligatoriu in orice unitate in termenul prevazut de Codul muncii republicat. Nu se inregistreaza nicaieri, nu se supune acelorasi conditii ca un CCM intern, acesta din urma fiind iregistrat la ITM.
Art. 246
(1) Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.
Continutul regulamentului intern se va aduce la cunostinta salariatilor (in speta dvs.) prin semantura.
Model de RI regasiti si pe internet, va puteti uita chiar si pe acesta - http://legislatiamuncii.manager.ro/a/7863/regulament-intern-model-actualizat-conform-ultimelor-modificari-din-codul-muncii.html
Alte intrebari despre Contract de munca
- Cumularea pensiei cu salariu de la 1 septembrie 2024 [2 raspunsuri]
- Modificare durata CIM perioada determinata [1 raspuns]
- Pensionare femeie la varsta de 65 ani [1 raspuns]
- Daca se face alt contract de munca, dupa pensionare, acesta este valabil 3 ani [1 raspuns]
- Decizie de pensionare la limita de varsta [1 raspuns]