ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro


Cum se calculeaza somajul tehnic?


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Buna ziua,

Va rog frumos sa ma lamuriti daca am inteles bine urmatoarele spete:
1Potrivit art.52(1) lit c care face referire la somajul tehnic, angajatorul trebuie sa se incadreze in una din categoriile: intreruperea temporara a activitatii sau reducerea programului de lucru sau poate sa fie in ambele?
2. In cazul intreruperii temporare a activitatii salariatul trebuie platit cu 75% din salariul de baza indiferent pe ce perioada e intrerupta activitatea?
3.Dar in cazul reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile cum va fi platit? Ramane salariul de baza raportat la cele 4 zile lucrate si 75% pentru ziua nelucratoare?

V-as ruga daca se poate sa imi trimiteti si un model de decizie in cazul suspendarii pentru somaj tehnic.
Va multumesc!

Adaugata in: Contract de munca
Roxana Stanciu
 User  Roxana Stanciu
a intrebat la 13 Mar. 2014
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Maia M
 User Maia M
a raspuns la intrebare la 02 Apr. 2014
Acest subiect ma intereseaza si pe mine, imi puteti trimite toata procedura.
Va multumesc
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Roxana Stanciu
 User Roxana Stanciu
a raspuns la intrebare la 17 Mar. 2014
Multumesc frumos de raspuns.

As vrea totus sa va mai intreb un lucru ca sa imi fie clara procedura:
Societatea noastra este in insolventa din iunie 2013 si angajatorul ar vrea sa dispuna suspendarea contractelor catorva salariati acordandu-le somaj tehnic.

1. Angajatorul este obligat sa suspende contractele pentru o perioada mai mare de 30 zile lucratoare sau perioada de suspendare poate fi si mai mica? Cele 30 zile de intrerupere/reducere a activitatii se pot dovedi curgand de cand societatea a intrat in insolventa pentru motive economice?
2. Daca pe parcursul suspendarii ( intreruperii activitatii) angajatorul ii recheama pe salariati pentru o perioada mai scurta sau mai lunga de timp, se mai poate intrerupe din nou activitatea fiind din nou necesara suspendarea contractelor lor?
3. Daca un salariat are salariul de baza minim pe economie si aplicandui-se cei 75% salariul lui devine mai mic decat cel minim pe economie este legal acest lucru?
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Roxana Stanciu la 17 Mar. 2014
Asa ar trebui, perioada poate fi ulterior modificata printr-o noua decizie daca va fi necesar.

Exact, se va modifica doar data de sfarsit, in baza noii decizii de suspendare.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Roxana Stanciu
 User Roxana Stanciu
a raspuns la intrebare la 14 Mar. 2014
Multumesc frumos.
Vroiam sa va mai intreb daca trebuie sa trec o perioada anume de suspendare in decizie deoarece am vazut ca in Revisal potrivit art.52 imi cere data de inceput si data de sfarsit a suspendarii.
Si daca angajatorul va dori sa prelungeasca suspendarea angajatilor mai mult decat termenul care il voi trece la data de sfarsit, va trebui sa modific in REVISAL doar data de sfarsit in baza aceleiasi decizii?

Va multumesc!
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 13 Mar. 2014
Angajator .............................................................................................
Adresa ..................................................................................................
?nregistrată la Registrul Comerţului din ............... sub nr. J.../...../.............
C.U.I. ....................................................................................................
Telefon: ......................................./Fax: ..............................................


DECIZIE DE SUSPENDARE - ?NTRERUPERE ACTIVITATE TEMPORARĂ - ŞOMAJ TEHNIC

DECIZIA NR.....................
Data ..........................


Administratorul SC ......................... dl/d-na....................................................;

?n baza hotăr?rii Adunării generale a asociaţilor-asociat unic din data de ..............................cu privire la ?ntreruperea temporară a activităţii societăţii, ca urmare a (motive) ......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
?n baza prevederilor art. 52 lit. c) şi art. 53 din Codul muncii;

?n temeiul prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale si a prerogativelor stabilite prin actul constitutiv al societăţii,

DECIDE:

Art.1. ?ncep?nd cu data de ........................ se suspendă contractul individual de muncă al d-lui/dnei .................................................... av?nd funcţia de ......................................... ?n cadrul societăţii, conform art. 52 lit. c) din Codul muncii.

Art. 2. Dl/dna............................................... va beneficia de indemnizaţie de .................% din salariul de bază, ?n sumă de.................... lei.

Art. 3. Pe durata suspendării, dl/dna............................................................se află la dispoziţia societăţii.

Art. 4. - (1) Compartimentul Resurse Umane şi Contabilitate vor aduce la ?ndeplinire prevederile prezentei decizii.
(2) Prezenta decizie ?şi produce efectele ?ncep?nd cu data de .......................... .


REPREZENTANŢI LEGALI ANGAJATOR,
....................................................
L.S.

Pe acelasi model intocmiti si decizia ulterioara pentru reducerea timpului de la 5 la 4 zile.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 13 Mar. 2014
Pe perioda reducerii / intreruperii angajatul este la dispozita angajatorului si poate fi rechemat oriacand la lucru, el poate lucra si cu un program redus dar de regula se respecta cel din contract pentru ca se reduce activitatea nu norma de lucru.

Ca sa puteti modifica programul de la 5 la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, este necesar sa treceti mai intati prin etapa intreruperii temporare a activitatii, cu plata indemnizatiei de 75% din salariul de baza. Aceasta suma se plateste pe perioada intreruperii, iar aceasta masura este una de suspendare. De altfel chiar Codul muncii reda destul de clar aceasta situatie.

In cazul reducerii programului de la 5 la 4 zile se reduce salariul in mod corespunzator, tot in Codul muncii gasiti acest lucru. Masura se aplica in cazul in care interuperea / reducerea temporara a activitatii depaseste 30 de zile lucratoare.

Art. 52
(1) Contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:
............................
c) in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare;
.............................
(3) In cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Art. 53
(1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3) .
(2) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.



Alte intrebari despre Contract de munca