In cat timp poate un angajator sa inregistreze un contract de munca individual ?
ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A
Urmareste
Buna seara
Va rog mult de tot sa mi spuneti daca un contract de munca individual cu norma intreaga pentru un nou angajat trebuie semnat de ambele parti inaintea transmiteri datelor in revisal sau poate fi semnat si inregistrat dupa ce datele noului angajat au fost deja trasmise in revisal .
Va multumesc anticipat !
Buna seara
Va rog mult de tot sa mi spuneti daca un contract de munca individual cu norma intreaga pentru un nou angajat trebuie semnat de ambele parti inaintea transmiteri datelor in revisal sau poate fi semnat si inregistrat dupa ce datele noului angajat au fost deja trasmise in revisal .
Va multumesc anticipat !
Adaugata in:
User Laurentiu Marica
a intrebat la 04 Mar. 2015
a intrebat la 04 Mar. 2015
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!
3 raspunsuri
User Laurentiu Marica
a raspuns userului elena popescu la 06 Mar. 2015
a raspuns userului elena popescu la 06 Mar. 2015
Va multumesc mult doamna Elena pentru interventia dumneavoastra si imi cer mii de scuze daca am formulat eu intrebarea gresit ,
Intradevar dumneavoastra ati intuit foarte bine ce am dorit sa aflu , de la experti site -ului si as dori sa mi raspunde ti daca dumneavoastra stiiti raspunsul la intrebarea mea
Va multumesc mult pentru timpul acordat !
Intradevar dumneavoastra ati intuit foarte bine ce am dorit sa aflu , de la experti site -ului si as dori sa mi raspunde ti daca dumneavoastra stiiti raspunsul la intrebarea mea
Va multumesc mult pentru timpul acordat !
User Elena Popescu
a raspuns userului adriana iancu la 06 Mar. 2015
a raspuns userului adriana iancu la 06 Mar. 2015
Nu aceasta era intrebarea, dl.Laurentiu Marica nu a intrebat ce elemente trebuie sa cuprinda CIM si nici data de transmitere a acestora, a intrebat daca acest act juridic incheiat intre doua persoane, respectiv angajator si angajat, poate fi transmis numai dupa ce aceste doua parti au lat cunostinta si au semnat acest act.
Cred ca raspunsul pentru intrebarea dl.Laurentiu Marica se regaseste in cuprinsul art. 17 din Codul Muncii
Art. 17.
?
(1)
Anterior ?ncheierii sau modificării contractului individual de
muncă, angajatorul are obligaţia de a informa persoana selectată ?n
vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esenţiale
pe care
intenţionează să le ?nscrie ?n contract sau să le modifice.
(2)
Obligaţia de informare a persoanei selectate ?n vederea angajării sau
a salariatului
se consideră ?ndeplinită de către angajator la momentul
semnării contractului individual de muncă sau a actului adiţional, după
caz.
Deci fara dovada informarii salariatului cu privire la elementele inscrise in CIM si transmise la ITM cu ajutorul aplicatiei REVISAL, aceasta transmitere unui CIM la ITM fara ca salariatul sa fie informat asupra elementelor continute si chiar sa nu fie de acord cu acestea, respectiv CA acest CIM sa produca efecte, este cu incalcarea Lg.53/2003 .
Deci salariatul daca nu isi da consimtamantul cu privire la toate elementele inscrise in CIM de catre angajator si nu mai vrea sa aiba relatii contractuale cu acel angajator intruct se poate considera inselat intrucat nu a fost consultat, atuci angajatorul se poate gasi in situatia ca in aceeas zi sa aiba transmis un CIM in Revisal ca fiind incheiat intre cele doua parti si care nu produce efecte intrucat angajatul nu il semneaza si nu presteaza nici o activitate.Intrebarea este ce articol de incetare CIM foloseste pentru un astfel de act juridic transmis la Itm si nesemnat de ambele parti implicate?
Cred ca raspunsul pentru intrebarea dl.Laurentiu Marica se regaseste in cuprinsul art. 17 din Codul Muncii
Art. 17.
?
(1)
Anterior ?ncheierii sau modificării contractului individual de
muncă, angajatorul are obligaţia de a informa persoana selectată ?n
vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esenţiale
pe care
intenţionează să le ?nscrie ?n contract sau să le modifice.
(2)
Obligaţia de informare a persoanei selectate ?n vederea angajării sau
a salariatului
se consideră ?ndeplinită de către angajator la momentul
semnării contractului individual de muncă sau a actului adiţional, după
caz.
Deci fara dovada informarii salariatului cu privire la elementele inscrise in CIM si transmise la ITM cu ajutorul aplicatiei REVISAL, aceasta transmitere unui CIM la ITM fara ca salariatul sa fie informat asupra elementelor continute si chiar sa nu fie de acord cu acestea, respectiv CA acest CIM sa produca efecte, este cu incalcarea Lg.53/2003 .
Deci salariatul daca nu isi da consimtamantul cu privire la toate elementele inscrise in CIM de catre angajator si nu mai vrea sa aiba relatii contractuale cu acel angajator intruct se poate considera inselat intrucat nu a fost consultat, atuci angajatorul se poate gasi in situatia ca in aceeas zi sa aiba transmis un CIM in Revisal ca fiind incheiat intre cele doua parti si care nu produce efecte intrucat angajatul nu il semneaza si nu presteaza nici o activitate.Intrebarea este ce articol de incetare CIM foloseste pentru un astfel de act juridic transmis la Itm si nesemnat de ambele parti implicate?
Expert Adriana Iancu
a raspuns la intrebare la 04 Mar. 2015
a raspuns la intrebare la 04 Mar. 2015
HG 500/2011
Art. 3
(1) Registrul se intocmeste in forma electronica.
(2) Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal ? CNP, cetatenia si tara de provenienta ? Uniunea Europeana ? UE, non-UE, Spatiul Economic European ? SEE;
b) data angajarii;
c) perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de munca;
f) durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
g) salariul, sporurile si cuantumul acestora;
h) perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
i) data incetarii contractului individual de munca.
Art. 4
(1) Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) se face dupa cum urmeaza:
a) la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a)?g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b) elementul prevazut la art. 3 alin. (2) lit. g) se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c) elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. h) se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
d) elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. i) se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
e) pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.
(2) Orice modificare a elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)?g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicata. Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
(3) Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
Art. 3
(1) Registrul se intocmeste in forma electronica.
(2) Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal ? CNP, cetatenia si tara de provenienta ? Uniunea Europeana ? UE, non-UE, Spatiul Economic European ? SEE;
b) data angajarii;
c) perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de munca;
f) durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
g) salariul, sporurile si cuantumul acestora;
h) perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
i) data incetarii contractului individual de munca.
Art. 4
(1) Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) se face dupa cum urmeaza:
a) la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a)?g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b) elementul prevazut la art. 3 alin. (2) lit. g) se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c) elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. h) se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
d) elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. i) se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
e) pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.
(2) Orice modificare a elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)?g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicata. Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
(3) Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
Alte intrebari despre Contract de munca
- Cumularea pensiei cu salariu de la 1 septembrie 2024 [2 raspunsuri]
- Modificare durata CIM perioada determinata [1 raspuns]
- Pensionare femeie la varsta de 65 ani [1 raspuns]
- Daca se face alt contract de munca, dupa pensionare, acesta este valabil 3 ani [1 raspuns]
- Decizie de pensionare la limita de varsta [1 raspuns]