ClubLegislatiaMuncii.ro cauta utilizator meniu
Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubLegislatiaMuncii.ro

incetare de drept cm


ClubLegislatiaMuncii.ro Q&A


Unui angajat al unei institutii publice ii inceteaza de drept CIM-ul la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare, respectiv la 15 noiembrie 2013, insa acesta nu doreste sa completeze cererea si nici sa depuna documentele pt. dosarul de pensie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

Adaugata in: Contract de munca
Tiberiu Stefan
 User  Tiberiu Stefan
a intrebat la 30 Oct. 2013
Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubLegislatiaMuncii.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "Noutati despre Regulamentul Intern + Model general de Regulament Intern"!


Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


 

6 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns userului Ioana Popa la 31 Oct. 2013
Doar am atras atentia asupra acestei prevederi legale.Nu am inventat nimic.Legea 263 din 2010 a prevazut si astfel de situatii si care ar fi beneficiul celor prin continuarea activitatii in baza aceluiasi contract care nu doresc sa cumuleze pensia cu salariu sau pot fi si alte motive.

Corect, solutia cea mai nimerita pentru cei care au asteptari la o pensie neta sub 2223 lei este sa cumuleze pensia cu salariul ma refer la cei care lucreaza la unitati de stat .Si in plus se practica.Scopul este sa informez nicidecum sa dezinformez cu atat mai mult ca imi intemeiez raspunsul pe o prevedere legala.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 31 Oct. 2013
Mentinerea in unitate a unui salariat pensionat se poate face si prin contract pe perioada nedeterminata, dar tot in baza unui contract scris. Nu este prevazuta nicaieri o astfel de restrictie referitoare la cumul pensie - salariu pentru un pensionar ce poate face acest lucru prin lege. Coroborand art. 118 din legea 263/2010 cu art. 12 si art. 83 din Codul muncii republicat veti ajunge la acest rezultat.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului georgeta ganea la 31 Oct. 2013
Incercati sa nu mai dezinformati utilizatorii. Contractul de munca sau raportul de serviciu, in functie de caz, inceteaza de drept la data indeplinirii conditiilor de pensionare pentru limita de varsta. Ca atare mentinerea in activiatea nu se face in baza unei simple cereri, ci a unui contract de munca nou sau a unui raport de serviciu nou. Nu stiu unde exsita aceasta practica, dar cat timp la baza ei nu exista un contract de munca scris sau o numire in functie, scrisa, raportul de munca nu poate continua legal.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [1]
Georgeta Ganea
 User Georgeta Ganea
a raspuns la intrebare la 31 Oct. 2013
Legea 263 din 2010 permite cumulul pensie la limita de varsta cu salariul exceptie facand asiguratii care se refgasesc la art 17,18 din Legea 329 din 2009.
Totusi din continutul prevederii de mai jos reiese ca in cazul in care se mentin in activitate asiguratii dupa data indeplinirii conditiilor de pensionare beneficiaza de majorarea punctajului lunar .Se practica si mentinerera in activitate la solicitarea in scris a salariatului cu aprobarea conducatorului unitatii pentru o perioada determinata de timp.
Art. 99
(1) Pentru asiguratii care au realizat stagiul minim de cotizare si care contribuie la sistemul public de pensii dupa implinirea varstei standard de pensionare prevazuta in anexa nr. 5, punctajul lunar realizat in perioada respectiva se majoreaza cu 0,5%.
(2) Pentru asiguratii prevazuti la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c), care au realizat stagiul minim de cotizare in specialitate si care contribuie la sistemul public de pensii dupa implinirea varstei standard de pensionare prevazuta in anexa nr. 6, punctajul lunar realizat in perioada respectiva se majoreaza cu 0,5%.
(3) Majorarea punctajului lunar prevazuta la alin. (1) si (2) nu se acorda pentru perioadele in care se cumuleaza pensia cu venituri de natura salariala.

Este limpede insa ca varianta favorabila salariatului este insa sa cumuleze pensia cu salariul
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns userului Ioana Popa la 30 Oct. 2013
In functie de tipul de incadrare si functia ocupata in institutia publica, aplicati prevederea care se potriveste:

Art. 56 - Codul muncii republicat
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
[...] c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; [...]
(2) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. c)?j), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare.


Art. 98 Legea 188/1999 actualizata
(1) Raportul de serviciu existent ?ncetează de drept:
[...] d) la data ?ndeplinirii cumulative a condiţiilor de v?rstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; [...]
(2) Constatarea cazului de ?ncetare de drept a raportului de serviciu se face, ?n termen de 5 zile lucrătoare de la intervenirea lui, prin act administrativ al persoanei care are competenţa legală de numire ?n funcţia publică. Actul administrativ prin care s-a constatat ?ncetarea de drept a raporturilor de serviciu se comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, ?n termen de 10 zile lucrătoare de la emiterea lui.
Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ioana Popa
 Expert Ioana Popa
a raspuns la intrebare la 30 Oct. 2013
Nu stiu despre ce cerere vorbiti, dar daca depune sau nu dosarul pentru pensii este decizia lui. Insa dvs in calitate de angajator ii incetati de drept contractul de munca asa cum prevede Codul muncii sau legea functionarilor publici (depinde ce post ocupa) si ii transmiteti decizia de pensionare prin posta sau i-o inmanati personal. Nu este o masura asupra careia salariatul sa poate interveni cu o contestatie pentru ca este impusa de lege.

Raportul de munca poate continua numai in baza unui nou contract de munca sau a unei noi numiri, dar in urma unui concurs prealabil. Pentru ca odata cu incetarea de drept a CIM postul devine vacant si ocuparea lui se face, in unitatile bugetare, prin concurs. Vacantarea postului trebuie anuntata la AJOFM in termen de 5 zile de la data in cauza.

Alte intrebari despre Contract de munca

TOP RASPUNSURI 2024